Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Desetník: Oranžovomodrá válka s nejasným koncem od Karel - Celá naše 3 člená rodina volila ČSSD na...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 27. 10. 2008 11:07

    Karel (neregistrovaný)
    Celá naše 3 člená rodina volila ČSSD na Ústecku. To co předváděl bývalý hejtman Ústeckého kraje Šulc bylo vedení kraje ke katastrofě. Komunikace , veřejná autobusová doprava, zavřené železniční tratě a další "vymoženosti" v režii ODS. Děkuji nechceme. Nový hejtman Foldyna snad už ani nemůže dělat větší hovadiny než Šulc.Známe ho. Je inteligentnější a férovější. Rodina z Ústí nad Labem.
  • 27. 10. 2008 14:14

    anonymní
    Á, chytrý pan V., co kromě urážek selského rozumu nedokázal ani zdůvodnit, proč v případě zdražování ropy ceny na stojanech letí strmě vzhůru o celé koruny, kdežto při zlevnění ropy klesají ceny na stojanech pomalu a o haléře.

    Nevím, proč jste na příspěvek p. Karla 11:07 reagoval. Co bylo smyslem vašeho příspěvku? Nesmysly tu plkáte tak leda vy!

    K vašemu příspěvku o kus výš: ODS za svou kariéru dokázala hlavně rušit. Autobusové tratě, železniční tratě, u nás i školy a školky, o jeslích ani nemluvě. Ale znovuotevřít to? Ani nápad. Nejsou přece peníze - tuhle odpověď jsme hojně slýchávali už před r. 1989. Jaký je tedy rozdíl mezi tehdejší a současnou (doufám, že již brzy také minulou) totalitou? A zadlužit. Jak obce, tak stát. Bohatství po komunistech se tu neprojedlo na sociálních dávkách, podporách a důchodech, jak se nám tu snaží někteří nalhávat, ale levně se rozprodalo či rozdalo do ciziny nebo se nsáilím zlikvidovalo. 40ti leté poválečné budování a odříkání si našich rodičů a prarodičů přišlo během několika málo "svobodných" let vniveč. Po převratu MVDr. Kubát ze Strakonic - jak krásně se mu podařilo zlikvidovat soběstačné zemědělství - ještě dodnes jsme se z toho nevzpamatovali. Současnému ministrovi zemědělství Gandalovičovi (co dělal před svým ministerským postem něco úplně jiného - že by kozel zahradníkem?) kouká přímo z očí, že jeho úkolem je zlikvidovat ještě to ze zemědělství, co přežilo Kubátovy čistky. Za polistopadové rušení zbrojovek našimi mírumilovnými politiky nám hlavně naši slovenští brati nemou přijít na jméno. Mám rád mír a armádu kromě jednotek pomáhajících při odstraňování živelných katastrof považuji za zbytečnou, ale měli se zasadit o to, aby se zbraně přestaly vyrábět na celém světě. Rušení zdravotnických zařízení a omezování jeich kapacit - jistě si všichni řadoví pacoši přišli na své v nekonečných frontách na jakékoliv ošetření či vyšetření s objednáním / bez objednání / akutní případ. Při čekání na banální operaci jdete na vlastní operaci až na třetí pokus, samozřejmě za prodělání kompletních předoperačních vyšetření - a pak někdo od stolu plácne, jak je lékářská péče zneužívána. Ještě nikde jsem neviděl tabulky s údaji, z kolika ošetřených zlomených nohou nebo operací žlučníku kolik že bylo simulantů.

    Krajské a senátní volby - činovníci z ODS to odskákali za ministerskou politiku ODS a za "jedničkovské" chování s. Topolánka.
  • 27. 10. 2008 15:06

    Mayha (neregistrovaný)
    Bohatství po komunistech ... o joj joj, vy jste hlava dutá. Bohatství naopak komunisté přetavili v kanony a tanky - podívejte se po jejich troskách po Sinaji, Golanských výšinách, pohraničí mezi Irákem a Íránem, v angolských pralesech ... kde všude končily ty tisíce T-55, T-72 vyrobených v ČSSR a darovaných v rámci bratrské pomoci různým přičmoudlým diktátorům ... A ptejte se v ulici Politickým vězňů, kde skončilo těch 2000 miliard (tehdejších!) z vázaných vkladů - to jest z úspor milionů obyvatel Československa, které Tonda Zápotonda v roce 1953 znárodnil ...
  • 27. 10. 2008 15:50

    anonymní
    Oj, vy hlava dutá, alias Mayho: byli jsme před 89. tolik zadlužení jako dnes?
    Ptejte se ODS, jak lidi po r. 1989 přišli o své úspory během skryté měnové reformy. Za 100 tisíc jste pořídili barák, favorit stál přes 80 tisíc. Pak začaly růst ceny bez jakéhokoliv opodstatnění. Výsledkem bylo, že za Favorita o několik měsíců později, bez jakéhokoliv vylepšení, jsem dal přes 130 tisíc, platy ani bankovní vklady se nevalorizovaly. Tomu říkám podvod tržní ekonomiky na občana.

    Proč se západní podniky u nás tolik praly při výprodeji a rozdávání majetku do soukroma (tzv. privatizace, ze které dnes téměř žádný občan žádné akcie nevlastní z důvodu jejich násilného odkupu majoritními vlastníky, takže občan má opět rozhodovací právo jako měl za socialismu - tedy 0 nula)?
  • 27. 10. 2008 21:57

    anonymní
    Vy budete dobrej kašpárek... Za 100 tisíc barák? Jistě, pokud jste si za dalších alespoň 150 někde nakradl materiál a pozemek jste na doporučení uličního výboru KSČ koupil za 5,- Kčs za metr čtvereční, že?

    Favorit 80 kKčs - vzhledem k tomu, že mám teď 12x větší plat než za bolševiků a Fóbie stojí nějakých 300 kKč, tak ten Favorit byl kurevsky drahý...

    Před rokem 1989 jsme asi opravdu tolik zadluženi nebyli, zato jste si mohl vybrat, zda si vytřete prdel šmirglpapírem nebo lopuchem (když nebyl hajzlpapír) a Vaše paňmamka si mohla vybrat, jestli si ve svých dnech bude dávat mezi nožičky lajntuch nebo používat ruskou vložku (když nebyly dámské hygienické potřeby)...
  • 29. 10. 2008 8:16

    Jarmila (neregistrovaný)
    Dneska tqaky můžete mít barák na za 3mega, ale za 1mega. Za 100.000 to tenkrát šlo, materiál se nějak posháněl a barák jste si postavil vlastníma rukama. Když tu uděláte dneska, 2mega ušetříte. Proč to lidi nedělají a radši brblaj´ na netu?
  • 29. 10. 2008 8:53

    anonymní
    Materiál se nějak posháněl = nakradl, že? Dneska za mega nepostavíte ani hrubou stavbu, pokud nemáte možnost krást nebo nestavíte z cihel z bouračky...
  • 29. 10. 2008 14:03

    Jarmila (neregistrovaný)
    Nenakradl, opravdu posháněl. V prodejnách nic nebylo, musel jste mít známé nebo dát úplatek, buď v penězích nebo protislužbou. Nemyslete si, že za komunistů se kradlo víc než dneska. Občas někdo něco znárodnil, ale masové to teda rozhodně nebylo, spíš byly ty protislužby. Třeba můj táta byl veterinář. Takže to bylo ve stylu ty mi Franto dohodíš cihly, já ti za to zadarmo ošetřím prase (protože soukromník ošetření prasete hradil, zadarmo to mělo jenom JZD). A protože prase bylo pro Frantu živobytí, řekl Pepíkovi, ať sežene ty cihly, že mu za to třeba přiveze traktorem dříví z lesa. Ne nadarmo se říkalo, že komunismus bude tehdy, až budou mít všichni všude známé.
    Jo, a za 1mega materiál na stavbu seženete. Dneska vezete do krámu a vyberete si materiál, barvu, odstín, tečičky, proužky... Za komunistů jste si taky mohl vybrat: buď vezmeš co je nebo ne. Když nevezmeš ty, vezme druhý. Když nikde nic nebylo, byl odbyt jednoduchý, ani reklama třeba nebyla, byl jste rád, že něco máte. Tak stavebník sehnal 3m2 červené dlažby, 5m2 bílé, 8m2 černé a přemýšlel, jak to poskládá, aby si nepřipadal jako v cirkuse. Stavělo se po odpolednách a víkendech, stavěl instalatér, zahradník, učitel i doktor, všichni pěkně růčo fůčo míchali maltu a dělali nádeníky, jen aby bydleli. Já jen žasnu nad tím, jakou hodnotu dokázali vytvořit a kolik lidí bydlí ve vlastnoručně postaveném. A že to nebylo zahrnuto do výše tehdejšího HDP, to si můžete klidně spočítat. Tam nebylo tolik věcí, že byste se dneska divil.
  • 31. 10. 2008 8:03

    Jarmila (neregistrovaný)
    Vrátit se nechci, ale nemám ráda ty kecaly na netu, co tu jásají, jak máme ráj na zemi a kdo ho nemá, je neschopný a socka. Místo rudé nastoupila demagogie modrá. Kdo nejde s námi, jde proti nám. Novinář se bojí napsat, že některé věci byly za komunistů lepší. Proč jsme nezavrhli to špatné a kritizujeme všechno šmahem? To, co jsme za komunistů kritizovali, dnes děláme a děsně chválíme. A to je to, co mi vadí.
  • 31. 10. 2008 12:12

    Jezevec (neregistrovaný)
    Ano, máte paní Jarmilo jako obvykle pravdu. Ne, není to ironie z mé strany, ale věci se opravdu takto mají. Totalita byla vystřídána novou, ještě horší totalitou.
    Řadu věci za socialismu běžných nám záviděl celý svět, nicméně v zájmu "svobody slova" a "ochrany dobrého kapitalismu před zlým socialismem" toto nemohli sympatizanti nijak dávat najevo. Musí se dnes zrovna tak držet ústa a krok...
  • 30. 10. 2008 9:24

    brouk (neregistrovaný)
    >> Proč to lidi nedělají a radši brblaj´ na netu?

    Za minulého režimu byli lidé z práce třeba v půl druhé odpoledne doma a měli moře času na to aby stavěli barák. Ceny byly takové, že i podprůměrně vzdělaný člověk se svým příjmem na to měl. Dnes jsou lidi doma z práce v 17 hodin, kolikrát do zaměstnání dojíždí 40 a více km, protože v místě bydliště jsou platy dostatečné akorát na slanou vodu a chleba. To kdyby měli ještě stavět barák tak ho budou stavět za tmy a spát tak 5 hodin denně. Hovořím ze zkušeností mé rodiny v minulosti (za komunistů jak se říká) a mých známých co stavěli barák v této tzv. demokracii. Možná máte zkušenosti jiné. Já mám zkušenosti takovéto.
  • 29. 10. 2008 9:10

    anonymní
    Omlouvám se, neměl jsem na mysli fungl nový barák postavený na klíč, ale koupě nenového baráku - tam to za sto tisíc šlo, protože rodiče takový před převratem koupili. No a pak se svépomocí předělávalo, protože tenkrát a) na to nebyly firmy b) člověk so odmákl v práci 8,5 hoďky a měl osobní volno a nemusel budovat přetržené hospoodářství i po pracovní době.

    Favorit stál přes 80 tisíc, Fabka sice stojí přes 300 tisíc, ale řadě lidí nešel plat 12x nahoru a hlavně se změnila struktura výdajů - kolik stál v 89. kubík vody, nájem v bytě, elektřina, plyn - a kolik stojí dnes? Takže jestli jsem kdysi šetřil na Favorita 1000 měsíčně, měl jsem ho za 5 let (počítám dobré úroky, prémie a nulové poplatky za vedení účtů), kdežto dnes když mohu spořit 3000 měsíčně na auto, tak oněch 300 tisíc na Fabii uspořím za 8 let. Ne každému stoupl plat 12x, mne třeba jen 6x. Nejsem schopen 6x víc měsíčně uspořit - tzn. místo tisícovky 6 tisícovek, ale jen ony 3 tisícovky. To je právě ta změněná struktura výdajů po převratu.

    . Kašpárka dělají současnému "demokratickému" režimu 2/3 lidí, kteří nedosáhnou ani na ten průměrný plat.
  • 29. 10. 2008 12:25

    V (neregistrovaný)
    Vy myslíte, že je reálné, aby všichni měli nadprůměrný plat? To asi nejde, co? Statistika je mrška :-). Obecně dnes platí, že neušetříte jen proto, že je mnohem víc věcí, za které se dá utratit. Mzdy jsou dneska luxusně veliké, ale utrácet je stále snazší.
  • 29. 10. 2008 15:30

    anonymní
    Ne, všichni nemohou mít nadprůměrný plat. Ale nemusí být takové rozdíly. Netvrdím, že dobrý doktor, který vás vytáhne z hrobníkovy lopaty, si nezaslouží třeba 70 tisíc, ale proč by měl ty samý prachy brát nějaký Cvach, který vás nechá ve špitále exnout na zápal plic, přesto že jste do špitálu přišel se zlomeným krčkem. Ale on takový Cvach je víc odborníkem jak vykázat pojišťovně body než lékař, a onen dobrý lékař bohužel umí špičkově léčit, ale možná se nevyzná, jak pojišťovnu natáhnout. Ostatně, prvotním posláním lékaře je léčit a ne se zabývat tím, jak vše správně vykázat, případně hledat fígle, aby pacient nemusel příliš doplácet. Zrovna tak tak vysoké peníze nemusí dostávat nějaký podomní prodejce drogerie - jeho důležitost ve společnosti určitě nebude jako jedna z nejvyšších. Zrovna tak bankéři, pojišťováci, analytici - když ekonomika nějak tak držela pohromadě, to měli zásluhy a brali pořádné odměny. Když je to nyní celé podělané, berou stejné peníze a za krizi může ta nejposlednější uklízečka s dělníkem.

    Neřekl bych, že utrácet je stále snažší. Právě ty 2/3 lidí s podprůměrnými mzdami se setsakramentsky rozhodují, za co jít utrácet. Zda si mohou doma dovolit mít v pokoji místo 18 stupňů luxusních 20 nebo jestli se vykoupou ve vaně 2x týdně nebo budou spořit na blížící se konec 20tileté éry chladničky, aby si nemuseli brát licgvářskou půjčku.
    Ano, v Praze nákupní centra a zábavní komplexy hučí. Na venkově hučí Lidl, když tam mají housky místo za 2,50 za 1,90. Domníváte se, že takováto životní úroveň je v pořádku?
  • 29. 10. 2008 15:35

    V (neregistrovaný)
    Vy jste normální komunista. Naštěstí už jste od válu. Nařizovat a určovat, kolik by mělo jaké zaměstnání nést peněz je nesmysl. Kdo svému nadřízenému peníze vydělá, ten je dostane. Kdo ne, ten je nemá. Takto jednoduché to je.
  • 29. 10. 2008 16:40

    Jarmila (neregistrovaný)
    Kolik peněz vydělá Senát svému nadřízenému = voliči a co vy na pět v českých na stole? To je taky normální, stejně jako to, že nikdo za nic nemůže a nikdy se nic nevyšetří?
  • 3. 11. 2008 9:19

    anonymní
    Zaplať pánbůh, že i modrototaliťáci půjdou od válu.

    Ono se nedá řící, že "Kdo svému nadřízenému peníze vydělá, ten je dostane. Kdo ne, ten je nemá" - dnes je kolektivní práce, a tak sice někdo výrobek vyrobí, ale k tomu potřebuje taky třeba mzdovou účetní nebo kuchaře, co uvaří v závodce oběd. Nevím, proč by jeden měl dostat za práci 20 tisíc a druhý jen 10.

    Zrovna tak naprosto stejná pracovní pozice, stejné vzdělání, stejná pracovní doba, stejně prosperující firmy - v jedné berete 10ku a ve druhé 20ku. V té první jen šéf potřebuje nového Mercedesa a kde jinde na něj vzít než že oškudlí své ovečky. Je to o spravedlnosti - oháníme se sice kapitalismem, ale právě ten kapitalista na západě si toho Mercedesa může dovolit až když svým ovečkám zaplatí. Pokud na to nemá, musí se spokojit s nějakým méně reprezentačním vozem. Hold ve vyspělých zemích už raný kapitalismus je dlouho překonán, a tady se ho snažíme oživit.
    Není to tedy v žádném případě o komunismu, ale o sociální spravedlnosti, která funguje i v tom kapitalismu! Určitě nikdo ze zaměstnanců netouží jezdit v Mercedesu nebo Rollsi, ale každý by rád nějaké rodinné přibližovadlo ne v podobě "univerzální, rodinné" Fabie nebo 120ky 20 let staré...
  • 29. 10. 2008 19:35

    Ondrasz (neregistrovaný)
    No tak v případě, že u tebe není možné si najít práci kde budeš mít aspoň průměrný plat, který mimochodem není nijak vysoký, tak budeš jezdit o 3 roky ve Fávu déle. Nechápu na co si vlastně stěžuješ. Vláda se ti má postarat o to ať máš lepší auto anebo barák?
  • 30. 10. 2008 9:25

    HNF (neregistrovaný)
    Pokud se nechceme vrátit o sto let nazpátky a mít tu raný kapitalismus, tak vláda pro lidi musí něco udělat, aby např. nejezdili ve 13 let starých autech. Výkonnost, pracovitost našich lidí si rozhodně zaslouží vyšší ohodnocení některých profesí než v současné době je. Když to nejde po dobrém, musí to jít - teď mne napadlo spásné zatočit s nimi pěkně "po bolševicku". Bohužel historie vykořisťování na západě vám ukáže i takovéto kroky, byť si nikdo na západě nepřipustí, že tamní odpor proti vykořisťování je vlastně pokus o nastolení částečného socialismu.
    A netykejte, já vám taky netykám, tykali soudruzi komunisti, takže si mám právo myslet, že patříte k nim, byť jako překabátěný, dnes uvědomělý sympatizant s ODS.
  • 1. 11. 2008 22:03

    Ondrasz (neregistrovaný)
    OK, tak si podej žalobu do Strasbourgu, že vláda se není schopná postarat o základní lidskou potřebu jezdit v novém bávu:))
    ps: soráč tykám všem, což je na diskuzi běžné a dělají to všichni takže ani ty nebudeš výjimka;)
  • 3. 11. 2008 7:49

    anonymní
    Nevšiml jsem, až na pár ubohých výjimek, že by si tady všichni tykali. Takže čet Ondraszi
  • 5. 11. 2008 21:33

    HNF (neregistrovaný)
    Tak si jděte tykat někam do 4. cenové - vaše názory odpovídají "chlapským" kecům - lemtačů piva a jejich rozumbradování a vyřešení všech problémů do zavíračky.
  • 30. 10. 2008 9:32

    brouk (neregistrovaný)
    A o co se podle tebe má postarat vláda? K čemu ji vlastně máme? Abychom se snad měli v této zemi líp než v minulosti ne?
    A z toho co pisatel popisoval - na auto stejné úrovně se šetří delší dobu - mi plyne, že se lépe nemáme.
  • 30. 10. 2008 9:46

    Michal Kára (neregistrovaný)
    .. a nejlepsim dukazem toho je, ze parkoviste, ktera za komunistu praskala ve svech, jsou nyni poloprazdna, ze jo? ;-)
  • 30. 10. 2008 10:05

    Normální člověk (neregistrovaný)
    Protože parkoviště jsou plná 10 let starých ojetin dotažených ze zahraničí.
    Kdyby byl tak otevřený trh i za socialismu, byla by tu dnes v každém městě nejméně 2 vrakoviště. Copak jste neviděl za minulého režimu drahá zahraniční auta i tady? A jak se sem přes zákaz dovozu dostaly? Dnes zákaz neplatí a jejich tu logicky mrtě.
  • 30. 10. 2008 10:33

    Michal Kára (neregistrovaný)
    Bezte se nekdy na to parkoviste podivat, at neplacate nesmysly... Kdyz uz stara auta, tak to jsou vetsinou Skodovky eventuelne dalsi socialisticka produkce.

    O dovozu starych ojetin jeci pouze prodejci novych aut a zejmena Skodovka, ktera by rada dal prodavala svoje auta u nas o 20% draz nez venku. Ale kdyz se da zvenku privezt (nove), tak ji to samozrejme uz tolik neprochazi.

    Stejne tak je nesmysl ten zakaz dovozu. Problem nebyl v nejakem zakazu, ale v tom, ze na vychode na tom nebyli o moc lip a na zapade jste toho ceskyma kackama moc nezaplatil. Takze na porizeni zapadniho auta byla potreba tvrda mena, pak jste si ho mohl v pohode koupit v Tuzexu. Zadny zakaz.
  • 30. 10. 2008 23:24

    Klára (neregistrovaný)
    Pokud jezdíte po Praze, tam tam na silnicích jezdí opravdu převážně novější auta.
    Pokud se však vydáte někam na venkov, tak tam bohužel ve srmtelných křečích stále přežívá park bývalé RVHP či šrot dovezený sem po převratu ze západních vrakovišť. Novější auta většinou odpočívají v mnoha bazarech, na silnici nejsou. Ostatně, i statitistiky přes různé čistky registrů hovoří o stále zvyšujícím se stáří našeho vozového parku /v současné době je to tuším neuvěřitelných 13,5 let - tzn. vedle zánovního auta postavíte veterána 23 let starého a jsme na onom průměru = hrůza/.
  • 31. 10. 2008 8:09

    Jarmila (neregistrovaný)
    A to jste tou vesnicí jen projížděla. Když tam budete mít známé, jděte se jich zeptat, jakým šrotem se vozí např. dříví z lesa! To nemá ani značky, protože to na silnici nejede, takže to vypadává ze všech statistik. To jsu auta,vyrobená někdy kolem r. 1960, různé samo domo předělané tráboše. To je teprve síla.
  • 31. 10. 2008 8:24

    Michal Kára (neregistrovaný)
    Pro Vasi informaci, bydlim na vesnici na Blanensku, coz rozhodne neni nijak bohaty kraj. Asi budu muset zajit k ocnimu lekari, protoze tu zadny srot nevidim. Vozovy park je tu o neco starsi nez v Praze, ale neni to zadna krec, naroz smrtelna. Vetsina aut je primerene modernich, ze starsich jsou tu hlavne Felicie, nejaci Favoriti a par stodvacitek. A casto to starsi auto je jako druhe-treti do rodiny.

    Co se tyce vozeni dreva z lesa (dalsi prispevek), tak tu spis jezdi ruzne samo-domo trakturky, vylozene predelane auto jsem nevidel.
  • 31. 10. 2008 11:22

    Jezevec (neregistrovaný)
    Tak to si k tomu očnímu opravdu zajděte, nebo se přestěhujte.
    Stav vozového parku je na venkově opravdu kritický. Byl jsem na dovolené na Moravě, a co jsem tam všechno nepotkal ...A hlavně spousta takových veteránů-vraků jezdí nepojištěna a na policejní kontrolu, která by po takovýchto nepojištěných nebezpečných vracích šla, nenarazíte, jak je rok dlouhej. Jo, když byste jel s takovýmto vrakem šedesátkou nebo zaparkoval bez úhrady výpalného, to by strážníci fotili a obouvali. Naštěstí takovýmto deliktům se řidiči zmiňovaných DoDo vyvarovávají, případně jejich "vozidla" toho ani nejsou schopná.
  • 31. 10. 2008 9:00

    anonymní
    U škodovek pozná snad i laik, že jsou staré (105/120ky, Favoriti, Felicie - ano, už ony mohou být bez problémů 10 let staré a co jich po našich silnicích ještě jezdí). Tudíž se můžete domnívat, že jen tohle jsou ta stará auta. U západních značek tohle tak přesně neodhadneme, tudíž se domníváme i u 10ti lteých, že jsou "skoro nová".

    S těmi ošklivými kostitřasy z Mladé Boleslavi máte pravdu. Jsou předražené a obdivuji, co je u nás bláznů, co si to koupí. Co je k tomu vede?
    Pravdou je, že do ciziny šly (aspoň do nedávné doby) ve stejné verzi lépe vybavené, a když tam koupě vyšla ještě levněji než u nás (a při jejich 4-5x vyšších platech), tak je to ostuda.
    Zrovna ve včerejším Metru byl článek (vypadalo ti sice jako placená inzerce, ale nebylo to takto označeno) vyprávějící, jak už se nevyplatí jezdit pro Škodovky do Německa a jak představitelé Škodovky přehodnotí "ceníkové ceny" směrem dolů. Následuje srovnání vyznívající pro láci v ČR, i když některé položky výbavy mne dost zarazily: u škodovky pro romy pro tuzemsko výškově nastavitelné sedadlo a pro Němce ne či přední mlhovky a projektorové halogenové světlomety pro ČR ano pro Němce ne.
    Věřím však, že na krizi bude reagovat i německý trh a ceny škodovek půjdou dolů i tam. Takže se časem stane koupě Škodovky v tuzemsku opět nevýhodná. Zatím se Škodovka na západě dost cenově a výbavově podbízela (asi tak jako nepříliš populární asijská produkce) a tak u některých sociálních skupin měla celkem úspěch. Protože bydlím na hranicích a v Německu jsem jako doma, vidím, jací lidé si tam Škodovky kupují. A pak v rámci škudlení jezdí za opravami a údržbou do českých servisů.

    Víte, co je zajímavé? Ač máme plná ústa o tom, jak jsme vyspělí, vidím dovoz ojetin jednostranně jen sem do republiky. Neviděl jsem, že by naši němečtí či rakouští sousedé dováželi ojetiny od nás k nim.

    No a když si přečtu dnešní Metro, jak Policie dostane Octávky v ceně Fabií, tak proč by i normální občan nemohl chtít takováto privilegia... Pamatuji si, jak nám při převratu politici slibovali, jak si budeme všichni rovni. Škodovce to trochu oddálí krizi a pokud má stát zachraňovat soukromé firmy, tak ne bezhlavým sypáním peněz, ale aby třeba různé státní organizace /nebo i soukoromé osoby se svými 120kami/ obměnily zastaralý park minivozítek typu Fabia a Felicia a nakoupily větší, nespartánsky vybavená auta i pro běžné referentíky, tak jako je tomu u podnikatelské sféry. Ale pokud budou muset cajti při zamykání auta obíhat celé auto dokola, tak to bude jen přešlap z bláta do louže ... Na druhou stranu, mnoho lidí by asi stálo o jinou značku, když už se ty státní peníze mají nějak vhodně utratit
  • 27. 10. 2008 15:46

    V (neregistrovaný)
    Já jsem Vám již vysvětlil, proč to ty pumpy dělají. Asi neumíte číst nebo přemýšlet. Možné jsou i obě varianty najednou.
  • 28. 10. 2008 18:54

    HNF (neregistrovaný)
    Nadherne pojednani o bide. Je jim potreba zaplavit vsechny weby s jakoukoli tematikou, nejen tento ktery se zabyva financemi a komousske nazory nepotrebuje ! Nejlepe prostym kopirovanim, to je prece nejosvedcenejsi prostredek proti neviditelnemu Socankovu nepriteli zvanemu Modra Straka.
    Socanek vse znarodni a vse nam pak rozda a tak nastane raj na zemi !
  • 29. 10. 2008 7:38

    Rosta (neregistrovaný)
    Zatimco Modra straka neznarodnuje ale vyvlastnuje do kapes bohatych kamaradu, kteri ji pak sponzoruji stranu (treba az z Hong Kongu).
    Sve shopnosti Modre straky predvadi pri rizeni statu: misto aby shromazdovali aktiva, tak je rozprodavaji a penize rozhazuji pres statni zakazky pro sve kamaradicky...
    A tak si zase Modre straky predstavuji raj na zemi.
  • 29. 10. 2008 8:43

    HNF (neregistrovaný)
    Myslim ze byste mel bezet na fizly, pokud o necem vite, ted mate jistotu ze se to vysetri kdyz vyhrali ti vasi.
    Neco vam reknu. Mrhani statnimi penezi neni vlastnost modrych ani oranzovych, to je vlastnost statu. Cim mensi bude stat, cim min prachu nam bude brat, tim min se jimi bude mrhat (znalost trojclenky doufam nezavisi na politicke orientaci). Stat z definice zadna aktiva shromazdovat nebude a nemuze, k cemu by mu jako byly ? No a smerem ke ztenceni statu modri alespon vykrocili, tim, ze snizili dane jeho nejvetsim sponzorum, jak tady bidopravci pisou, nam bohatym.
  • 29. 10. 2008 9:55

    Rosta (neregistrovaný)
    Mrhani penezi neni vlastnosti statu - to je vlastnosti prizivniku, kteri stat vysavaji kde jen muzou.
    Stat zajistuje (a podle meho by mel zajistovat) jiste funkce. Modre straky chteji ty funkce presunout ze statu do soukromych pacicek, aby z toho meli sami zisky - v podstate jde o legalizaci stavajiciho okradani statu.
    K cemu by statu byly aktiva? Treba k vyplaceni duchodu a zajisteni zdravotni pece.
    Potiz je v tom, ze dneska jsou hodne slyset asocialove, jako treba Vy - kteri bud jsou nahore, nebo se tam snazi dostat - a je jim jedno, kolik lidi musi pri ceste nahoru poslapat.
    Davate smysl rceni, ze kdo nepochopil vlastni historii je odsouzen k tomu ji opakovat.
  • 29. 10. 2008 11:00

    Jezevec (neregistrovaný)
    Cajti nic nevyšetří - musí se řídit platnými zákony. A že za socialismu trestná činnost byla legaliozována na netrestnou, za to můžou zas ti modrototaliťáci.
    A i kdyby něco vyšetřili, jsou tu "dobří" právnící, kteří za nesmrduté peníze jsou schiopni dokázat, že černá je vlastně bílá.
  • 31. 10. 2008 8:20

    Jarmila (neregistrovaný)
    "Cim mensi bude stat, cim min prachu nam bude brat, tim min se jimi bude mrhat" - modrá demagogie. Zatím stát bere čím dál víc. Zvyšuje staré poplatky, zavádí nové. Co to je nově zavedený poplatek ze převod aut starších xx let? Kdyby radši snížili daně nebo jiné skryté sazby, aby lidem na ta novější auta zbyla. To jsem čekala od modrých. Skutečnost? Daně zůstanou stejně vysoké a k nim se nasype poplatků a srážek, že jsme na tom hůř než za oranžových. Jak to, že do dneška nebylo zrušeno deregulované nájemné? Máme 20 let po listopadu. Teď se zase zavádí nová sazba: na některých úsecích povinně zimní výbava, pokud ji nemáte, platíte pokutu. Co na tom, že tam není sníh a vy tam jedete jednou za 10 let, protože zrovna momentálně musíte. Na jednu stranu meleme o svobodě, na druhé straně nás stát šmíruje víc než Stbáků. Na co je celoroční svícení? Jo, on byl někdo na školení za polárním kruhem a tam to tak měli. Komunisty jsme za podobné kraviny kritizovali, jenže modrá totalita dneska dělá ty kraviny jiné a daleko větší.
  • 31. 10. 2008 13:01

    anonymní
    Mluvíte mi paní Jarmilo z duše.
    Celodenní svícení a povinná zimní výbava mi připadá když jsem byl za socialismu na základní vojenské službě a úderem určitého data se musely nosít tzv. zimní dopňky, tzn. "kožešinový" límec, ušanku, i když bylo 15 nad nulou, tak zvláště na jaře se v tom pak museli vojáci nesmyslně potit. Nyní to samé. Pokud někdo v zimním období jezdí trvale za hnusného počasí, tak ať ten zimní výbavu má - a dá se to ošetřit rozhodně jinak než značkou bezhlavě přikazujcí v období od do zimní vývabu bez ohledu na skutečný stav počasí. Řada řidičů za špatného počasí zkrátka vůbec nevyjede. Tak proč by měly mít na svém autě zimní obutí, když vyjedou pouze za hezkého počasí? Ono nejde vůbec o bezpečnost, ale o zisky výrobců, prodejců i policistů, kteří místo opravdového dozoru nad bezpečností kontrolují hlavně lékárničky, světla, pásy, dálniční známky a ostatní, víceméně ekonomické delikty, nemající s opravdovou bezpečností na silnicích nic společného. Až se nyní díky krizi ocitne v nesnázích i výrobce stěračů, nařídíme zákonem, že řidič kvůli perfektní viditelnosti bude muset jezdit pouze se zapnutými stěrači a ostřikovači?
  • 31. 10. 2008 13:22

    Petr (neregistrovaný)
    Hmmm... Kdyz uz teda vezmu Vasi argumentaci - pokud ti, kteri nemaji zimni vybavu, za zimniho pocasi nevyjizdeji, proc jim tedy vadi, kdyz za zimniho pocasi bude na dalnici platit znacka, ktera jim tam zakazuje vjezd (kdyz stejne nikam nejedou)?

    Co se tyce "ekonomickych" deliktu - z tech co jste vyjmenoval povazuju za "ekonomicky" delikt pouze ty dalnicni znamky - bez nich se skutecne nikomu nic nestane. Ovsem svetla, lekarnicky, pasy a pod. jsou jednoznacne veci bezpecnostni, ktere, kdyz nemate v poradku, mohou nekoho stat zdravi, nebo i zivot...
  • 31. 10. 2008 19:23

    Jarmila (neregistrovaný)
    Víte proč mi to vadí? Protože zima je za dveřmi a NIKDO o tom NEVÍ!!!! Teda nevíte KDE se bude jezdit s povinnou zimní výbavou, KDY se s ní bude jezdit (podle počasí nebo podle datumu) a další dost podstatné údaje, ale cajti budou v označených místech stát okamžitě a budou sázet pokuty a strhávat body. To je sviňárna dosti velkého kalibru, nemyslíte? Nemáte dojem, že o některých věcech se jako řidič musím dozvědět VČAS, abych na ně pak taky mohla včas reagovat?
    Navíc: co je nějakému cajtovi do toho, jestli mám v autě lékárničku? Taky nemusím první pomoc poskytnout, protože při tristním stavu práva v našem Banánistánu já poskytnu první pomoc (kterou jsem už zapomněla, protože jsem ze školy nějaký pátek venku) a ošetřený mne vzápětí obviní, že to třeba přežil a teď je mrzák, zatímco kdyby to nepřežil, má jeho rodina vyplacenou životní pojistku.
    S dalšími věcmi je to obdobné. Proč mám mít proboha pro 8-leté dítě sedačku? Když se na mi podívám, mohla by ji nahradit silnější několikrát přeložená deka. Ta ale nemá homologaci, takže ji použít nemůžu. Proč? Proč z nás předpisy dělají totální blbce, proč musím kupovat certifikované kraviny? Aby poslanec dostal svých pět v českých na stole za ten jedině správný lobbismus (komunisti tomu říkali jinak, tuším, že mluvili o úplatcích)?
  • 3. 11. 2008 10:33

    Petr (neregistrovaný)
    mam malo casu, tak odpovim jen velmi strucne a na jeden dotaz:

    Stale mi nikdo neodpovedel na otazku, proc predpis, ze musite mit povinne za spatneho pocasi zimni pneumatiky, vadi tomu, kdo podle svych vlastnich slov "vyjizdi jen kdyz je pekne pocasi" - tedy kdyz nejsou splnene podminky, za kterych je zimni vybava povinna...
  • 4. 11. 2008 8:00

    anonymní
    Já měla za to, že značka "povinná zimní výbava" nebo jak se správně nazývá, je platná od ... do ... Tzn. že bude-li platit dejme tomu 10. listopadu, toho dne venku bude sucho, slunečno, + 15 stupňů a vy vyjedete na nákup do blízkého obchodu, tak bez zimních gum budete páchat delikt, bez ohledu na skutečné počasí a stav silnice. Takto bych nesmyslné používání povinné zimní výbavy za každého počasí chápala já.
    A už vidím některé obce, kterým nebudou stačit pokuty z radaru a výpalné za parkování, jak "podnikají" i v tomto oboru: nějaký relativně bezpečný úsek pár metrů v zimě nebudou udržovat, osadí tam značku "povinná zimní výbava" a budou zastavovat a pokutovat projíždějící vozidla bez zimní výbavy. A kdo bude mít zimní gumy, tak nebudet mít zcela jistě řetězy, takže důvod k pokutě a vylepšení rozpočtu bude vždy.
  • 3. 11. 2008 10:01

    anonymní
    Je rozdíl jezdit za zimního počasi a za zimního období.

    Pokud je v zimním období vlídné počasí, sucho, slunečno - dá se jezdit bez problémů na celoročních gumách.

    Pokud je ale zimní počasí /=plýskanice, mráz, břečka či náledí/, tak zkrátka hodně lidí nevyjede, sedí doma na zadku nebo využije náhradní způsob dopravy.

    V 1. příkladu je zimní výbava luxus a dotyčný ji za dobrého počasí nevyužije. Ve 2. případu opět zimní výbavu nevyužije, protože v hnusném počasí zkrátka nikam nejede.
    Je to samozřejmě případ jen některých skupin. Pokud důchodce pojede do města pro léky nebo do krámu něco utratit, tak si asi nevybere počasí, ve kterém by ani psa nevyhnal. Ale ti co denně musí být na kolech, tak ti by přezouvat měli, což se mnohdy neděje. Taková Policie - jestli k nově nakoupeným kostitřasovým výkřikům techniky z Mladé Boleslavi dostane i zimní gumy, pokud možno i s disky, aby je nemusela po každé sezoně přezouvat? Na dosavadní auta totiž mnohdy zimní gumy nebyly.

    Ekonomické delikty: lékárnička a její prošlá expirační doba nebo světla k ní také jednoznačně patří. Domníváte se, že prošlým obvazem raněného zabiju? Statistiky počtu nehod a jejich následků po zavedení celoročního svícení snad hovoří jasně, že nedošlo ke zlepšení stavu, nýbrž k jeho zhoršení. Takže ze svícení těží jen prodejny ND a servisy v podobě oprav dobíjecích soustav, výměny žárovek a baterek, což je ekologická a ekonomická zátěž. V řadě vyspělých států včele s Německem všichni celý den nesvítí, státy, které tento nesmysl zavedly, uvažují o jeho zrušení či omezení. Mne osobně se dost často stává, jak jsme si přivykli na svítící objekty, že nevysektuji objekty nesvící (chodci, cyklisté, stojící auta) a mnohdy není daleko od kolize. Jak jsem si pak přečetl v odborných pojednáních, tak právě v případě všeho svítícího ztrácí řidič schopnost rozeznávat neosvětlené objekty. Ale o tomto se nesmí moc mluvit, aby si lidé nemohli udělat jiný názor ...

    Pásy mají vliv pouze na bezpečnost řidiče či spolujezdců, na ostatní účastníky ne. Znám dost případů, kdy právě nepřipoutání zachránilo život, ale o tom se také nesmí mluvit. Proč se třeba uniformovaným složkám vrátil v zákoně jejich bonton jezdit bez pásů?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).