Hlavní navigace

Názor k článku Desetník: Oranžovomodrá válka s nejasným koncem od anonym - U škodovek pozná snad i laik, že...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 31. 10. 2008 9:00

    anonymní
    U škodovek pozná snad i laik, že jsou staré (105/120ky, Favoriti, Felicie - ano, už ony mohou být bez problémů 10 let staré a co jich po našich silnicích ještě jezdí). Tudíž se můžete domnívat, že jen tohle jsou ta stará auta. U západních značek tohle tak přesně neodhadneme, tudíž se domníváme i u 10ti lteých, že jsou "skoro nová".

    S těmi ošklivými kostitřasy z Mladé Boleslavi máte pravdu. Jsou předražené a obdivuji, co je u nás bláznů, co si to koupí. Co je k tomu vede?
    Pravdou je, že do ciziny šly (aspoň do nedávné doby) ve stejné verzi lépe vybavené, a když tam koupě vyšla ještě levněji než u nás (a při jejich 4-5x vyšších platech), tak je to ostuda.
    Zrovna ve včerejším Metru byl článek (vypadalo ti sice jako placená inzerce, ale nebylo to takto označeno) vyprávějící, jak už se nevyplatí jezdit pro Škodovky do Německa a jak představitelé Škodovky přehodnotí "ceníkové ceny" směrem dolů. Následuje srovnání vyznívající pro láci v ČR, i když některé položky výbavy mne dost zarazily: u škodovky pro romy pro tuzemsko výškově nastavitelné sedadlo a pro Němce ne či přední mlhovky a projektorové halogenové světlomety pro ČR ano pro Němce ne.
    Věřím však, že na krizi bude reagovat i německý trh a ceny škodovek půjdou dolů i tam. Takže se časem stane koupě Škodovky v tuzemsku opět nevýhodná. Zatím se Škodovka na západě dost cenově a výbavově podbízela (asi tak jako nepříliš populární asijská produkce) a tak u některých sociálních skupin měla celkem úspěch. Protože bydlím na hranicích a v Německu jsem jako doma, vidím, jací lidé si tam Škodovky kupují. A pak v rámci škudlení jezdí za opravami a údržbou do českých servisů.

    Víte, co je zajímavé? Ač máme plná ústa o tom, jak jsme vyspělí, vidím dovoz ojetin jednostranně jen sem do republiky. Neviděl jsem, že by naši němečtí či rakouští sousedé dováželi ojetiny od nás k nim.

    No a když si přečtu dnešní Metro, jak Policie dostane Octávky v ceně Fabií, tak proč by i normální občan nemohl chtít takováto privilegia... Pamatuji si, jak nám při převratu politici slibovali, jak si budeme všichni rovni. Škodovce to trochu oddálí krizi a pokud má stát zachraňovat soukromé firmy, tak ne bezhlavým sypáním peněz, ale aby třeba různé státní organizace /nebo i soukoromé osoby se svými 120kami/ obměnily zastaralý park minivozítek typu Fabia a Felicia a nakoupily větší, nespartánsky vybavená auta i pro běžné referentíky, tak jako je tomu u podnikatelské sféry. Ale pokud budou muset cajti při zamykání auta obíhat celé auto dokola, tak to bude jen přešlap z bláta do louže ... Na druhou stranu, mnoho lidí by asi stálo o jinou značku, když už se ty státní peníze mají nějak vhodně utratit

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).