Před pěti lety jsem vyplňoval modrý formulář přímo na FÚ a pracovnice byla velmi ochotná. Letos budu opět podávat daňové přiznání - koupil jsem jinou nemovitost. Když jsem kontaktoval finanční úřad, pracovnice jen stroze sdělila, že už nikomu nepomáhají a každý si to musí udělat sám. A na další mé dotazy nemůže odpovídat, protože si to má daňový poplatník zajistit sám. Je to pravda? A vyplňuje se ještě ten modrý tiskopis nebo se zasílá jen elektronicky? Děkuji.
Mám úplně jinou zkušenost: u nás (Jihočeský kraj) pracovnice FÚ pomůžou formulář vyplnit. Zatímco píšete do formuláře, pracovnice vyhledává koeficienty a další data tak, abyste to stačil ručně do formuláře zapisovat, ještě vám řekne, co a do kterého řádku. Protože pak má FÚ jistotu, že to je dobře, nemusí poplatníky uhánět dopisem a celkové s tím mají méně práce, když vám to pomůžou správně vyplnit. A to ještě pomáhají podle toho, jak má kdo volno, bez ohledu na to, podle kterého písmena ke kterému pracovníkovi spadáte. Tak nějak si představuju práci státní správy.