Čtenářská zkušenost
Navrhuji udělit Zlámanou grešli ČESKÉ PODNIKATELSKÉ POJIŠŤOVNĚ za vědomé nerespektování zákona.
Zde je moje zkušenost:
18. února jsem na pobočce ČPP v Mladé Boleslavi podal žádost na zrušení Pojištění odpovědnosti za provoz vozidla kvůli prodeji auta. Poradkyně mne ujistila, že potvrzení o bezeškodném průběhu dostanu poštou do 3 týdnů. V polovině března jsem byl na dovolené a termín tedy nehlídal.
24. března – potvrzení jsem stále neobdržel. Na infolince mi řekli, že se na vše podívají a zaurgují, ale že oni potvrzení obvykle podávají za 1,5 měsíce až 2! Do 2–3 pracovních dní se mi někdo ozve.
26. března – nikdo se samozřejmě neozval. Volám na infolinku, kde se dotazuji, jak to, že se ve svých pojistných podmínkách odkazují na zákon 168/1999, ve kterém je uvedeno: par. 13 1b) pojistitel je povinen na základě žádosti vydat ve lhůtě 15 dnů potvrzení o době trvání pojištění a škodném průběhu! a přitom na infolince i pobočce uvádějí mnohem delší termíny? Bez smysluplné odpovědi. Smlouva prý nabývá platnosti druhý den po podpisu na pobočce, ale do centrály došla až 2. 3.! Ale ani od 2. 3. by to stejně nestihli. Pracovník slibuje, že záležitost zaurguje a vše se vyřeší.
30. března – volám na infolinku. Vše opakuji. Slečna kontroluje moji smlouvu v počítači. Zjišťuje, že jsem o potvrzení opravdu žádal. Smlouva stornována, přeplatek na vrácení prý již poukázán na můj účet. Ale potvrzení mi ještě NEPOSLALI. Proč, ptám se, a odkazuji se na zákon. Slečna mi dává telefon na paní Kováčovou, která má toto na starosti. Paní Kováčová mi sděluje, že mi potvrzení ještě neposlala, ale ať nemám strach, že ho pošle. Oponuji, že jsem celou věc 2× urgoval, měli se ozvat, neozvali, tak jak jí teď mohu věřit? Prý mi to pošle, ale za zpoždění prý nemůže.
2. dubna mi přišlo 3× potvrzení o bezeškodném průběhu.
Tak funguje ČPP!
Kypta Tomáš
Chotětov u Mladé Boleslavi
(text prošel redakční úpravou)
Vyjádření České podnikatelské pojišťovny
Ke zpoždění vyžádaného potvrzení ze strany pojišťovny skutečně došlo. Hlavní příčinou byla zvýšená koncentrace výpovědí zaslaných klienty ke konci minulého roku zejména z důvodů změny pojišťovny. Klientovi jsme se proto omluvili dopisem a malou pozorností. Zároveň jsme přijali opatření, která by měla opakování takového případu vyloučit a zajistit doručení dotyčného potvrzení ve lhůtě stanovené zákonem.
Ing. Jiří Borský
manažer marketinku ČPP

Česká podnikatelská pojišťovna nedodržela zákonnou lhůtu pro vystavení potvrzení o bezškodném průběhu a ani přislíbenou lhůtu tří týdnů, udanou pracovnicí pojišťovny. Potvrzení nakonec pojišťovna vyhotovila s měsíčním zpožděním proti zákonem stanovené lhůtě a s třítýdenním proti vlastnímu příslibu, navíc až po třetí reklamaci. Proto České podnikatelské pojišťovně udělujeme Zlámanou grešli.
Těší nás, že pojišťovna provedla opatření, která zamezí průtahům při zasílání potvrzení.
Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvky můžete zasílat i vy! Těšíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz. Autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce.