Otázkou je požadovaná mira anonymity. Cool kartu může koupit ten, kdo má u ČSOB/Era účet, nebo kdo je držitelem platební karty, vydané touto institucí. A pak tu kartu může věnovat komukoli, včetně bezdomovců na nádraží, aniž by za ni nesl jakoukoli odpovědnost. Registraci a aktivaci již provede její nový vlastník, přičemž VOP ke kartě sice naznačují, "že se při registraci nemá lhát", ale ověřuje se (pro roční obrat 60 tis.) akorát to, zda je funkční mail a mobil. Čili je zde jistá "šedá zóna"... Další věc je, že jsem jednu kartu z "pokusných důvodů" objednal přes web a zaplatil jinou předplacenkou vydanou ČSOB, konkrétně Napkou, a Cool karta normálně dorazila obyčejným dopisem na adresu, zadanou v objednávce. Obdobně by tedy patrně zafungovala například na poště koupená předplacenka Myunicard či v Jednotě koupená COOP karta. Takže mám za to, že pro pouze mírné paranoiky může být Cool karta "anonymní" vcelku dostatečně :-D
Není to předplacenka,není bez návaznosti na účet a není pro každého. Nekoupíte ji bez účtu u ČSOB/PS,nenabijete bez bankovního účtu/platební karty. Když ji někomu darujete a nebudete mu ji ochoten "dobíjet"ze svého účtu/karty je obdarovanému k ničemu. Možná jako záložka do knížky,dobrá.
Zásadní nedostatek je, že na pobočkách o téhle kartě prakticky neví. Tedy neví, že je prodávají, neví jak ji zaregistrovat. Neinformovaný klient prakticky nemá šanci se k ní dostat.
První věc - tvrdí, že u nich musíte mít běžný účet, nakonec jsem to uhádal na Červené konto (spořící účet, je veden zdarma). Pak vůbec netuší jaký je rozdíl mezi zaregistrováním (limit 60 000 Kč) a ověřením totožnosti (limit 600 000 Kč). Tak kdybyste někdo šel na pobočku, tak to lejstro pro ověření totožnosti mají na Intranetu v záložce retail :).
Já už jsem si vycvičil pobočku v Praze v obchodním centru Quadrio (stanice metra Národní třída), tam už to funguje. Kamarád byl již s (ode mne) koupenou kartou v ČSOB na Florenci a nejdříve mu tvrdili, že mu tam ověření totožnosti neudělají, když to má z Poštovní spořitelny / ERA, pak je přesvědčil, ale udělali mu to blbě (jen na těch 60 000 Kč) i když si kopírovali občanku.
Já jen trochu nechápu tuhle nelogickou strategii (ne)prodeje. Vyvinou produkt, něco investují i do reklamy, ale nezajistí si, aby pracovníci na pobočkách tenhle produkt znali. Místo toho, aby karta byla vystavená u každé přepážky, tak je mají zavřené v zázemí v trezoru a většina osazenstva pobočky ani neví, že tenhle produkt nabízí a dokonce, že ho mají fyzicky k dispozici! Potřebné formuláře jsou na 10. úrovni někde v hloubi Intranetu, personál je často ani nikdy neviděl, takže se zuby nehty snaží každého potenciálního zájemce odradit s tím, že nemají, neprodávají, jen těm co mají běžný účet,.. zkrátka najít jakýkoliv důvod, „proč ne“. Až budou vyhodnocovat úspěšnost produktu, tak jim to hodí naprosto zkreslená data, protože se k němu pomalu nedostanou ani klienti, kteří o něm ví a chtějí ho. To nezkouší něco jako mystery shopping? V celkových nákladech na spuštění produktu by to byla nepodstatná položka poslat lidi na pár poboček, aby o produkt projevili zájem (a když se ukáže, že to nefunguje – což v tomto případě více méně nefunguje – tak holt na všechny a tolikrát, kolikrát bude potřeba, dokud to s alespoň uspokojivou úspěšností nezačne fungovat). Dělám to pro jiné firmy, klidně se hlásím .
Stejně tak, že není možné kartu normálně objednat přes Internet (třeba i na dobírku), když nejsem klient banky. Proboha proč?! Tak chtějí ji prodávat a tedy dostat mezi co nejvíce uživatelů, nebo ne?
To ověření karty je natolik komplikované, že se v něm nevyznají ani sami pracovníci pobočky!
ČSOB jednou vymyslí alespoň trochu zajímavý produkt a pak to zazdí naprostou nepřipraveností poboček.
Asi před třemi týdny jsem byl s kolegyní ověřit její Cool kartu (na limit 600 tis.) s designem Era v pobočce ČSOB v Praze v Lazarské. U "informačního stolku" slečna či mladá paní nevěděla vůbec o co jde, nicméně byl tam v pozadí akční mladý muž, který nejen že věděl, ale dokonce to i provedl :-). Nicméně současně nám sdělil, že jsme na této pobočce v centru hlavního města druhý případ (od srpna 2015), kdy to u nich někdo požaduje. Takže jel (s omluvou, že to bude trvat trošku déle) podle manuálu, a to celkem bez problémů...
Na pobočkách tu občanku chtějí proto, že Cool kartu prodají jen klientovi ČSOB. A podle ní si ověří, že kupující je klient. Je to obdobné, jako když řeším cokoli kolem ůčtu. (Mělo by sice stačit i předložení platební karty banky, ale ta může být kradená. Čili logicky ověřují shodu údajů ke kartě s údaji v OP, aby se přesvědčili, že jednají s klientem....)
Není pravdou, že lze dobít jakoukoliv kartou. Equa bank má platbu kartou zablokovanou. Lze dobít jen převodem na účet.
Při identifikaci na pobočce ČSOB byl problém to, že na kartě je logo ERA a kartu nikdy neviděli. Byl jsem první a na každý úkon jsem musel pracovníka banky ukecávat, ověřoval si to telefonicky na centrále a stejně mi ještě 10 minut po odchodu volal, že to ještě není správně a ať se ještě vrátím:(
Na pobočce v Jihlavě absolutně žádná informovanost.
Update - řešil jsem s Equa bank. Údajně nic neblokují. Konkrétní transakci podpora prověřovala a údajně byla zamítnuta z důvodu chybných dat (o kartě), zaslaných obchodníkem "Předplacená karta". Vzhledem k tomu, že jde o opakovaný případ, a jelikož jsem k platbě použil aplikaci InCard MasterPass, v níž mnou zadané údaje o Equa bank (debetní) kartě prošly bez problémů autorizačním procesem, vypadá to, že někde něco mrší platební brána ČSOB, respektive "Cool karta", či "něco po cestě".
No, já už mám sice děti dospělé, ale koupit jim Biip kartu když byly v tom věku, pro který má být tato karta vhodná, to by byl asi docela krutý trest.... (Měly své účty a karty u Expandie...) A pro mne také. Než Biip, to by už snad bylo humánnější na ně "rovnou při narození slejt vodu z brambor", jak občas říkávala moje babička ;-).
Já jsem si vybral a objednal červenou verzi ( ERA ) ,zaplatil jsem to přes účet ČSOB. Pak jsem byl v ČSOB navýšit limit a řekli mi, že musím na pobočku ERA. Je pravda, že to byl pátek po obědě, tak je logické, že se slečně do toho nechtělo, nechtěla studovat manuál v pátek odpoledne.
Takto blbě si v pátek odpoledne přidělávat práci. Pochopil jsem to a šel jsem v pondělí na pobočku ERA. Tam mi řekli, že navýšení v ČSOB mohli udělat.
O anonymitě to ani moc není, spíše můžete oddělit peníze pro konkrétní potřeby a mít je na kartě bez nutnosti si otevírat účet. Výhodou předplacenek je minimální administrativa. Koupíte, aktivujete, používáte. Až ji nepotřebujete, vyhodíte ji a jdete dál. Na rozdíl od bankovního účtu nemusíte nikam chodit a dávat výpověď smlouvy, nebo uzavírat smlouvu novou. Osobně předplacenky používám pro distribuci kapesného, nebo pro posílání peněz z bodu A do bodu B, kdy po potvrzení příjmu karty pošlu dotyčnému SMSkou PIN a on si je vybere třeba na konci světa. Pro každého samozřejmě nejsou, ale své klienty mají. Tím nemyslím ty, kteří potřebují schovat peníze před exekutorem, to sice jde, ale poněkud nepohodlně (limity).
K cemu je dobra? Existuje tu urcita kombinace dvou produktu, kde se to da jednosusse vyuzit :-) Ta vec, kterou relativne dost uzivatelu potrebuje je platebni brana a zeptny vyber penez. 6,-Kc poplatek je vice nez fer, spis je to nefer vzhledem k temto vyuzicacum, ke kterym se hrde radim. A ze karta neni anonymni mi moc nevadi, nechci prat spinave penize.
Pak si dovedu predstavit urcitou skupinu cizincu, kterym muze prijit vhod. Nebo preshranicni posilani penez by tim slo dost mozna taky vyresit :-) Duvodu je tedy asi cela rada. Pro konvencni uzivatele s detmi taky muze prijit vhod.
Změnit telefonní číslo u cool karty je nadlidský výkon! Pokud si budete pořizovat novou cool kartu nebo další v pořadí, ujistěte se, že máte ve vašich údajích správné telefonní číslo. I přesto, že u této kolonky píši, že při změně máte zavolat na linku, trvá to a hlavně po vás chtějí tu kartu v prvé řadě dobít. Což jsem učinila, teď ještě chybí ten pin na nové telefonní číslo. Takže karta zakoupena, dobitá, ale nepoužitelná. Nejlepší věta byla, pokud mi volali, měla jsem reagovat na nepřijatý hovor, volat zpět, zřejmě byla změna provedena. Ale toto jsem učinila, na nikdo nechápal, že reaguji na nepřijatý hovor! A změna neprovedena. Naštěstí jsem přišla jen o tři stovky. Ještě čekám, potom kartu vyhazuj.
Je to dobrý akorát tak na kapesný dětem, které ještě nemůžou mít svůj účet. Poplatek za výběr z bankomatu ČSOB 6,- z bankomatu jiné banky 40,-. Vydání karty 149,- Nově zavedli poplatek 5,- za dobití - prasárna. Jediné plus jsou informační sms zdarma při použití karty. Až si bude syn zakládat bankovní účet rozhodně to nebude ČSOB. Jejich produkty nejsou pro retailového klienta vůbec výhodné, např. úroky na spořícím nebo termínovaném účtu téměř nulové, ačkoli top na trhu už je 1.5 - 2.0%. Kdyby aspoň drželi nějaký střed...