Zásadní nedostatek je, že na pobočkách o téhle kartě prakticky neví. Tedy neví, že je prodávají, neví jak ji zaregistrovat. Neinformovaný klient prakticky nemá šanci se k ní dostat.
První věc - tvrdí, že u nich musíte mít běžný účet, nakonec jsem to uhádal na Červené konto (spořící účet, je veden zdarma). Pak vůbec netuší jaký je rozdíl mezi zaregistrováním (limit 60 000 Kč) a ověřením totožnosti (limit 600 000 Kč). Tak kdybyste někdo šel na pobočku, tak to lejstro pro ověření totožnosti mají na Intranetu v záložce retail :).
Já už jsem si vycvičil pobočku v Praze v obchodním centru Quadrio (stanice metra Národní třída), tam už to funguje. Kamarád byl již s (ode mne) koupenou kartou v ČSOB na Florenci a nejdříve mu tvrdili, že mu tam ověření totožnosti neudělají, když to má z Poštovní spořitelny / ERA, pak je přesvědčil, ale udělali mu to blbě (jen na těch 60 000 Kč) i když si kopírovali občanku.
Já jen trochu nechápu tuhle nelogickou strategii (ne)prodeje. Vyvinou produkt, něco investují i do reklamy, ale nezajistí si, aby pracovníci na pobočkách tenhle produkt znali. Místo toho, aby karta byla vystavená u každé přepážky, tak je mají zavřené v zázemí v trezoru a většina osazenstva pobočky ani neví, že tenhle produkt nabízí a dokonce, že ho mají fyzicky k dispozici! Potřebné formuláře jsou na 10. úrovni někde v hloubi Intranetu, personál je často ani nikdy neviděl, takže se zuby nehty snaží každého potenciálního zájemce odradit s tím, že nemají, neprodávají, jen těm co mají běžný účet,.. zkrátka najít jakýkoliv důvod, „proč ne“. Až budou vyhodnocovat úspěšnost produktu, tak jim to hodí naprosto zkreslená data, protože se k němu pomalu nedostanou ani klienti, kteří o něm ví a chtějí ho. To nezkouší něco jako mystery shopping? V celkových nákladech na spuštění produktu by to byla nepodstatná položka poslat lidi na pár poboček, aby o produkt projevili zájem (a když se ukáže, že to nefunguje – což v tomto případě více méně nefunguje – tak holt na všechny a tolikrát, kolikrát bude potřeba, dokud to s alespoň uspokojivou úspěšností nezačne fungovat). Dělám to pro jiné firmy, klidně se hlásím .
Stejně tak, že není možné kartu normálně objednat přes Internet (třeba i na dobírku), když nejsem klient banky. Proboha proč?! Tak chtějí ji prodávat a tedy dostat mezi co nejvíce uživatelů, nebo ne?
To ověření karty je natolik komplikované, že se v něm nevyznají ani sami pracovníci pobočky!
ČSOB jednou vymyslí alespoň trochu zajímavý produkt a pak to zazdí naprostou nepřipraveností poboček.
Asi před třemi týdny jsem byl s kolegyní ověřit její Cool kartu (na limit 600 tis.) s designem Era v pobočce ČSOB v Praze v Lazarské. U "informačního stolku" slečna či mladá paní nevěděla vůbec o co jde, nicméně byl tam v pozadí akční mladý muž, který nejen že věděl, ale dokonce to i provedl :-). Nicméně současně nám sdělil, že jsme na této pobočce v centru hlavního města druhý případ (od srpna 2015), kdy to u nich někdo požaduje. Takže jel (s omluvou, že to bude trvat trošku déle) podle manuálu, a to celkem bez problémů...