stačí když si budete pamatovat jednoduché pravidlo: kdo platí, ten poroučí.
takže:
dostanu jako zaměstnanec hloupý a nesmyslný rozkaz od šéfa a chci být i nadále zaměstnán - držím hubu a konám dle příkazu.
dostanu jako živnostník hloupý a nesmyslný požadavek od klienta a chci jeho peníze - držím hubu a konám dle příkazu.
vše.
Kdysi jsem znal světem protřelého a velmi chytrého a moudrého maníka (nebudu upřesňovat), o generaci staršího, na dost vysoké funkci v jednom ze silových resortů, kterého jsem děsně dlouho považoval za příšerné hovado, ale nakonec se ukázalo že je to fakt fajn chlap a jen nemůže vystát pitomce. A ten mi krátce před odchodem do penze řekl něco, co jsem tehdy považoval za alibismus, ale z hlediska řízení procesů a kvality se to ukázalo být neocenitelnou radou: "Víš, na průserech je zajímavý, že je vlastně úplně jedno jak jsou velký, POKUD je máš papírově podchycený".
Peníze se totiž vždycky nějak vydělají, při dobře uzavřené pojistce dokonce ani finanční škoda nějak významně nebolí, a když se nikomu nic nestane, natož aby zařval, tak je nejdůležitější přijít na to jaká, kdy, kde, a proč se stala chyba, a jak jí pro příště účinně předejít. Všechno ostatní jsou technikálie.
Jak řekl čtenář yarda: i klient, zákazník může být pěkný blbec a prudič, sice pak neplatí to, co je uvedeno o právní úpravě a judikatuře v článku, ale "opruz" to může být stejný, ba ještě větší, protože klientovi musíte vyhovět, v zaměstnání stačí splnit sebehloupější příkaz, pokud není protiprávní, a hodit to za hlavu.