Víte, ani se nedivím, že občas někomu rupnou nervy, když jedná s ČS. Je to jako házet hrách na zeď. Nacvičené papouškování, falešný úsměv - co pro vás mohu ještě udělat... Dělají si z vás neustále prd*l. Nic se nevyřeší, všechny problémy jsou jen z viny klienta. Připadá mi to jako jednání některých obchodníků a výrobců, kteří vám reklamaci zboží vyřeší zásadně jako neoprávněnou, a pak se capí, že nemají žádné reklamace.
Kdysi v ČS vyrobili v rámci automatické výměny pro mne i manželku platební karty, které jsem však už vyrábět nechtěl - nahlášeno v dostatečném časovém předstihu. Naskočily tam i nemalé poplatky za výrobu (šlo o mezinárodní embosované karty). Když jsem protestoval - oni vyjeli z počítače a dali podepsat žádost na zrušení platebních karet, s poplatky to prý taky nějak zařídí - tak mi ještě drze začali nabízet další svoje superprodukty včetně nových kreditních karet. Zařídili. Poplatky mi sice vystornovali ale zrušili mi také ještě ty platné karty, na což jsem přišel na druhém konci republiky při odmítání výdeje hotovosti z bankomatu. Tak jsem si stěžoval u ombudsmana, ale ten stále opakoval jedno a totéž: že jsem karty chtěl zrušit já a tudíž mi vyhověli. Namítal jsem, proč bych si měl nechat rušit platné karty, proč mi nezrušili jen ty nové, co jsem vyrábět již nechtěl, ale stále trval na svém. Pak jsem se někde oklikou dověděl, že takovýchto nechtěných karet bylo (vinou systému ???) vyrobeno více a čekali, jestli si je klienti neodeberou (a neuhradí) a nebude tak ohrožen plán prodeje platebních karet. Chápu, že každý jsme jen člověk a můžeme někde udělat chybu. Stačí ji přiznat a omluvit se. Beru to. Ale ne zatloukat a zatloukat a dělat z klienta blbce. Tak ať dělají blbce z těch blbců, co tam ještě zůstali. Zrušil jsem u spořky, co se zrušit dalo, dnes jsem jinde, jsem spokojený a ještě je to daleko levnější než u spořky.
Takže se až tak moc nedivím, že někdo občas ujede a napíše, co si myslí, a nezabalí to do růžového obalu.
K internetovému bankovnictví:
Manželka měla v práci nějaké starší elektronické bankovnictví od ČS zřízené ještě před Servisem24. Jednoho dne klientům ČS oznámila, že tu stávající službu ruší a že musí přejít na Servis 24. Samozřejmě, nikdo nevěděl podrobnosti. Na zelené lince - to musíte na pobočku. Na pobočce měli tak leda smlouvy, ale nevěděli nic o aplikaci. Pak sehnala nějakou technickou pomoc, protože podle návodu, co jí dali, to nefungovalo. Musíte mít Javu, ale ne tu nejnovější, ale nějakou starší. Jelikož v práci používají ještě netové bankovnictví dalších asi 4 bank, tak ty ostatní banky vyžadují zpravidla zase tu nejnovější verzi Javy. Pod Internet Explorerem se to nepodařilo rozchodit. Tak další varianta: zkuste Firefox. Ten nikdy nepoužívali, tak jen než objevili, co to vlastně je a kde jej sehnat - nemají totiž vlastního AIŤáka, takže co jsem věděl, s tím jsem pomohl. Firefox ale zase většinou nepodporují jiné banky. Po velkých peripetiích to rozběhli ve Firefoxu, více jí ale vyhovují netové aplikace ostatních bank.
Od té doby na Servis24 neustále nadává. Jelikož používá v práci i netové bankovnictví dalších bank, může porovnávat jak nefunkčnost, tak i uživatelskou přívětivost. Spořitelna v negativech vítězí. Že občas do médií proniknou informace o nefunkčnosti, je jen špička ledovce. Co nefunkčností (možná jen lokálních nebo jen v určitém kratším čase, kdy se nejedná o celé dny) se na veřejnost vůbec nedostane ... Principem netového bankovnictví je "udělej si sám" a ještě nám za to bohatě zaplať. Spořitelna tak krásně vybruslila z častých reklamací chybně natypovaného příkazu v ČS a odpovědnost přesunula na klienta. Co se jím v poslední době často stává, při odeslání příkazu systém "spadne" a ona dost dlouho neví, zda transakce prošla. Někdy projde, jindy ne. To je pak na zabití ...
Paradoxem tuhle bylo, že najížděli na netové bankovnictví jiné banky a to jim stále nefungovalo. Pak se jich z HelpDesku zeptali, zda náhodou nepoužívají Servis24 (ne každý má v compu několik bank, ale jejich firma ano - kvůli tomu, aby klienti měli nižší poplatky u převodů v rámci banky nebo mohli vkládat hotovostně na jiném obchodním místě a pak v rámci banky jsou peníze připisovány rychleji než přes CC ČNB). Servis 24 tam zkrátka nesměl být, tlouklo se to. Po přeinstalování na jiný počítač to chodí bezproblémově.
Marně šéfy prosí, aby se s ČS rozešli. Ne a ne. Problémy s ČS a jejím servisem nemají šéfové, ale ona a jim je celkem jedno, jestli nad platbami tráví půl hoďky nebo půl dne ...
Možná někteří jsou takto spokojeni nebo pro ně nepředstavuje problém se zkusit do systému připojit jindy - vždyť den má 24 hodin, víkend je dlouhý a stejně není co jiného dělat. Někdo vstupuje do systému 1x 2x měsíčně a zrovna se trefí, když to funguje. Někteří s ponižujícím stavem časté nefunkčnosti ovšem smířeni nejsou.
Obdobné situace s nefukčností nastávají ale i u bankomatové sítě, u plateb u obchodníků ale i v u systémů přímo na pobočkách. Takže člověk si neustále musí zjišťovat a volit, co zrovna funguje a co ne: Jé: teď funguje bankomat - rychle si vybrat nějaké peníze do foroty (i když je momentálně nepotřebuji) - možná je za dva dny použiji v obchodě místo nefunkční platby kartou ....
Pokud člověk zažívá i taakovéto perpetie, opět může občas vypěnit a poslat spořitelně "děkovný" mail ke špičkové službě Servis24....
Nevím, jestli jste vy už nic zajímavého s ČS nezažil, já ale rozhodně nekopíruji příspěvek, kdy jste vy s ČS nic zajímavého nezažil...
Jestli jste nemyslil "To jste už nic zajímavého s ČS nezažil ..."
Řada lidí tyto peripetie nečetla a opakování je matka moudrosti, synu!
S ČS jsem zažil moho dalších problémů - asi je špatné, že se klient dožaduje toho, na co ještě má jako menšina právo. Ale věřím, že až zase nějaké negaivum uvedu, budu chtít nemožné a bude mi doporučeno, ať se vystěhuji, studuji cizí jazky, podnikám, jdu k jinému ústavu - to jsou ty univerzální rady těch chytřejších, co žádné problémy nemají. To poslední jsem udělal a je zajímavé, že při stejné frekvenci financí problémy s nynějším ústavem nemám. Bude to skutečně vinou mé osoby, Iolo 26.6. 14:56 (jestli jste tedy reagovala na můj příspěvek), že často nefunguje Servis24, ale i bankomaty, platební síť u obchodníků, informační systém na pobočkách?
Mohu vás ujistit, že pěkně zkažený den jsem měl při absenci hotovosti já!