To jsme na tom podobně, až na to, že já mám těch účtů ještě o něco víc :), takže ani nemohu jednoznačně říct, která banka je mojí hlavní, protože z každé používám něco jiného.
ING mám jako hlavní příjmový účet, na FIO mám navěšené trvalé platby a posílám nejvíce odchozích plateb (+ zahraniční platby), PS používám k výběru z bankomatu a sem tam k placení větších částek (sbírám body), v AXA mám spořicí účet a kartu určenou pro placení v cizích měnách, u mBank mám kreditní kartu, u záložen Unibon a MSD zhodnocuji volné prostředky a MPU mám momentálně spíše v takovém spícím stavu.
Takže pochybuji, že by nějaká banka/záložna mohla přijít s natolik zajímavou nabídkou, abych jí vyměnil za všechny mé dosavadní ústavy. Ovšem nemám problém ji přijmout „do portfolila“ pokud přijde se základními službami zdarma (tak jako mají všechny mé dosavadní ústavy) a navrch s nějakou výhodou (např. zcela bezplatné europlatby – 50 Kč u FIO je sice super (oproti cca 250 Kč u bank), ale zadarmo je zadarmo :) )
Vaseho rozsahu sice nedosahuji, nicmene take mam vice uctu. Nicmene jiz nejaky cas si pohravam s myslenkou vybrat si bezny a sporici ucet u instituci s dlouhodobe stalyma podminkama (Fio, ING) a misto neustaleho presouvani od banky k bance se zacit zabyvat necim jinym. Tedy alepson do te doby, nez se tyto stalice nejak vyrazne zmeni.
Jsem na tom podobně. FIO – ta je určitě hlavní pro příjmy i platby (miluju expres platbu za 1,50), mbank (asi opustím, už nebudou tuz. výběry zdarma, jejich kartou nikdy platit nebudu), AXA spoření, MSD spoření, Unibon spoření (momentálně nic), LBBW spoření (momentálně nic), Citi (kreditka 2% zpět), GE (balíček se zlatá karta s pojištěním – nyní asi hlavní na výběry v česku zdarma v GE bankomatech, spoření 2,25% vždy uložím peníze jen z noci na 20.-21. aby byl balík zdarma, možná to ale taky zruším, uvidím jak se budou úroky vyvíje a co konkurence). Zahraničí řeším kontem a kartou od DKB v Německu – vše zdarma, úrok 1,65% na EURa a výběry zdarma všude, navíc naprosto nejlepší kurz, kterým přepočítavají cizí měny na EUR (díky tomu, že je koruna slabá, tak se tu nebojím vybrat, EURa si nakoupím přes SAB když je kurz lepší – čekám na 25 ale už dlouho nic).
Nevím jestli Vám to pomůže, ale moje kritérium je jasné. V okamžiku kdy nastane ta chvíle, že si budu brát (první, ne refinancování) hypotéku a moje „domovská“ banka mi přepálí sazbu oproti ostatním nabídkam na trhu, tak zvedám kotvu s pořádným rámusem. Kdykoli jsem si půkčoval peníze (2×), tak mi bylo tvrzeno, že patřím k těm lepším klientům. To bylo ovšem za od eBanky, uvidíme jak to bude za RF…
Co myslíte tím rámusem? Jako budete na pobočce halasit, že jsou moc drazí?
Nebo napíšete na internet svůj zážitek a vznikne tak třicettisíctýsedmdesátýšestý příspěvek o tom, jak banka nabídla svému klientovi nevýhodné podmínky (a poté, co klient seznámil banku s tím, že konkurence mu nabízí o procento nižší úrok, tak banka vylepšila nabídku o celých 0,3 %)?
1) Rád bych zaškrtnul více možností. Nemohu říci, že jeden důvod by byl výrazně důležitější než 1–2 další (celkem tedy 2–3 důvody).
2) Chybí mi tam podstatný důvod, který bych nazval „klientskou přátelskostí“. Ta se ještě může dělit na příjemnost personálu pobočky a, důležitější, přátelskost systémovou.
Odešel jsem před několika lety od Komerční banky, protože tu systémovou přátelskost k drobnému klientovi-nepodnikateli postrádala.
3) Výše poplatků se kombinuje s rozsahem a kvalitou služeb. Např. mBank při svém rozsahu služeb (zhruba před 2 lety mi její tehdejší ředitel sliboval, že už brzo bude možné posílat peníze na účty v polské a slovenské mBank, což bych čas od času potřeboval; samozřejmě to dosud nejde a asi ani nepůjde) nemůže účtovat poplatky jako plnoformátová banka. Naopak, některý velmi aktivní klient může snadno akceptovat poměrně vysoký paušální poplatek, který mu za to pohodlí stojí. (Dokonce i u České spořitelny. ;-) )
Dokud číslo účtu nebude přenositelné, tak by musela vybuchnout Milešovka, abych o změně banky přemýšlel. Číslo účtu mám na tolika papírech a tolika místech, že se mi čas a náklady na jeho změnu nemohou za normálních podmínek nikdy vrátit. A ano, vím, že to ze mě dělá kavku a že mě banka samou vděčností na poplatcích oškube.
Jak uz tu padlo, clovek nemusi menit jednu banku za druhou, daleko vyhodnejsi je vyuzivat sluzby vice bank soucasne. Nemluve o tom, ze presuny sluzeb se pak daji delat postupne podle potreby i kdyz je mi jasne, ze v pripade nejake „vydridusske“ banky muze mit demonstrativni odchod s humbukem svoje kouzlo ;-)
Změna čísla účtu je těžká pohoda, tak se na ní nevymlouvejte.
Na www si to změníte během okamžiku, dodavatelům to ani říkat nemusíte a odběratelům na fakturu napíšete krátkou poznámku a žlutě, nebo zeleně ji zvýrazníte.
A když máte platby třeba na důchodové a podobně, tak je jedno, odkud platba přijde. Jedině musíte změnu hlásit na FÚ, pokud chcete, ale nikdo vám hlavu neutrhne, když to neuděláte…
Jinak přechod od KB k FIO mi teď šetří cca 80,– Kč měsíčně a to jsem to u KB tlačil jedině přes nejlevnější možnosti (jednorázový příkaz levnější, než trvalý příkaz a podobně). Teď mi nevadí platit 6,– za výběr z bankomatu, když mám trvalé příkazy zdarma, jednorázové příkazy zdarma, vše z pohodlí domova.
A na pobočku si můžete dojít pro peníze zatím také zdarma (i když ani tam by mi platba nevadila, když s papírky přece jen jsou nějaké starosti)
Taky jsem se toho bál, ale není to žádný problém starý účet několik měsíců ponechat a na nový přesunout aktivitý, na kterých vás stará banka nejvíc odírá. Stejně to skončí tím, že po několika měsících placení poplatků za vedení účtu, na kterém se nic neděje, vám dojde trpělivost a starý účet zrušíte. Jen si pak dejte pozor, abyste tam měl dostatěčný zůstatek a nedopadnul jako já v ČSOB – měl jsem tam 5 stovek, ale než začala plynout výpovědní lhůta a než uplynula, sežraly zůstatek poplatky a na zaplacení zrušení účtu již nezbylo, tak jsem se dostal na seznam dlužníků a musel jsem tam donést další hotovost za vedení účtu celý další měsic, abych se jich zbavil definitvně.
Haha, to se mi stalo taky, rušil jsem před lety podnikatelský účet u ČSOB (ten nejlevnější za 150 Kč/měsíc), nechal tam něco pod tisícovku, řekli mi, že kvůli kartě, nemůžou zrušit účet hned a po zrušení za dva měsíce mi přišlo na účet u FIO 150 Kč. A to jsem neměl žádné pohyby, vše sebraly jen měsíční poplatky, rušení různých trvaláků a všemožných jiných serepetiček kolem.
Od té doby si zakládám jen účty zadarmo, v Americkém stylu, že v roce 1950 vložím dolar a v roce 1985 tam mám stále ten dolar :)…
Úplně jsem změnil nahlížení na banky, protože se mi stalo málem to co tobě, a taky jsem se toho bál. A pak kvůli takové věci třeba někdo nedostane důležitý úvěr,…
Mel jsem ucet u Ceske Sporitelny, ale platil jsem za nesmysly. Cenik byl nejasny, osobni konto nebyla pro me zadna vyhoda (abych mel prevody do ceskych bank zadarmo, musel bych platit tenkrat cca 250 mesicne). Dvakrat mi zablokovali kreditku, pry meli nejake uniky. Jednou jsem byl v zahranici a zablokovali mi kartu pri platbe v autopujcovne. Presel jsem k mbank a pozdeji Fio a u toho zustavam. Nevadi mi platit za veci, ktere jsou z ceniku jasne a jednoduse zapamatovatelne. Ale nejake poloschovane poplatky (vyber z bankomatu zadarmo jen pri utrate kartou atd.) mi pijou krev a jsou pro me duvod ke zmene banky.
To není jen komedie našich bank. Když se podíváte na zázračné akční nabídky našich obchodů, tak mnohdy /netvrdím, že je tomu tak vždy/ mají v akci dráž než to jinde stojí běžně (třeba takový ISpar vydáváním svých slevových knížek upozorňnuje, kolik že to nákpem u něj ušetříte oproti jeho běžným cenám) a lidi po tom jdou. Zrovna tak Kaufland, když připravuje předchozí den zboží na novou akci, tak to umisťuje do zvláštních akčních prostor. Zboží označí „akce“ a „supervýhodná nabídka“, cena je sice vysoká, ale když to tam lidi vidí, tak to berou i za tu nevýhodnou cenu, takže mnohdy ani na vlástní akci zboží za nižší cenu nevybyde.
Co se týče ČS, tak její klienti jsou stádem tupých ovcí, kteří si nechají líbit téměř vše, nechají se oblbnout přívlastky produktů „výhodný“, „chytrý“ – spíš by mělo jít asi o „vychytralý“ produkt. A Rakušané děkují, že jim díky zisku odtékajícímu pryč z ČR ještě více stoupne životní úroveň. To, že Jabub dnes 9:21 tam zrušil účet, je jen kapka v moři. A politikou České spořitelny ja nabalit klientovi aspoň 3 produkty/služby, aby se mu z tohoto ústavu nelehce odcházelo.
Tady se bavíme víceméně o soukromých účtech, nikoliv o podnikatelských. 300 plateb u soukromého účtu je nereálných, ale věřím, že kdyby klienti ČS začali takovéto počty transakcí využívat, že by spořka přistoupila k nějaké změně, případně by prověřovala, zda nedochází k porušování obchodních podmínek ze strany klienta.
A ta mBank přistoupila údajně ke zdražení právě proto, že klienti posílali moc plateb. Místo toho, aby prověřila, zda se nejedná o firemní transakce pod soukromým účtem a vyvodila z toho pro pár jedinců porušení obchodních podmínek, tak toho využila ke zdražení. A ta zdražení se vždy nějak okecat musí, říkat skutečnou pravdu není nějak v módě.
mBank se měla držet své původní filosofie – tedy být bankou „zdarma“. Zisk může být typu „stačí když kape“ nebo „musí téci proudem“. Český klient je velmi citlivý na cenu, kterou musí bezprostředně zaplatit. Pokud jsou poplatky někde skryty, tak mu to tolik nevadí, jako když má sáhnout do kešeně a něco z ní vyklopit. Jen si vemte, kdybyste jel nakupovat do SM HM, a musel byste platit parkovné nebo za WC s tím, že by rohlík 63 g stál místo 1,50 jen 1,40. Asi by vás ta přímá platba parkovného a WC spíš odradila, a jel byste do SM HM, kde by uvedené bylo zdarma /tedy skrytě rozložené v cenách a v množství/, ale rohlík stojící 1,50 by vážil jen 50 g.
A někteří klienti si pak nejsou schopni spočítat, zda se jim vyplatí mít transakce zdarma, když před tím za vedení balíčku zaplatí i několik set. Záleží na počtu transakcí, pokud jich bude např. do 10, nic se neděje, když jich bude nad 10, mohou se platit nějaké poplatky a u jiného balíčku či typu účtu to může být právě naopak – při větším počtu transakcí klesá výsledná cena 1 transakce, ale při pouhých např. 8 transakcích měsíčně může vycházet 1 transakce na zbytečně mnoho. Chce to zkrátka počítat – co se vyplatí jednomu se nemusí vyplatit druhému. Ale existují účty či balíčky, které se vyplatí hlavně provozovateli, tedy bance, a je na ní, jak to dovede svým klientům prezentovat a jak jsou klienti inteligentní, že rozpoznají, co na ně banka ušila za produkt/službu výhodný zejména pro banku. Klient pak musí mít pocit, že byl obsloužen rychle, kvalitně, levně, výhodně atd., i když to nemusí být vůbec pravda.
K js včera 29.06.2010 15:19: »příjemnost personálu pobočky a, důležitější, přátelskost systémová« – když ona ta „přátelskost“ je hlavně přetvářkou vhodnou k onomu oškubání klienta, který musí mít onen pocit obsloužení rychle, kvalitně, levně, výhodně atd. A na přetvářce nic nepostavíte a když ji s odstupem času odhalíte, může být pozdě – už jste někde upsaný se závazkem mnoho let platit, a cesta pryč bez bolestných citelných sankcí vlastně neexistuje.
A co se týče onoho okecávání, v tom jsme mistry. Tuhle nějaký penzijní fond se snad nejhoršími výsledky vydal zprávu ve smyslu, jak loňský rok byl pro něj úspěšný a jak se klienti mohou těšit vzhledem ke krizi nebývalému zhodnocení. A kdo se v tom neorientuje, stačí mu takováto zprávička s oslovením na přepážce a za 10 minut si odnáší smlouvu na 30 let placení s nejasným výsledkem, a „hodnotným“ dárkem v podobě propisky či desek zdarma. Neprověřuje, zda výsledek zhodnocení nepatří skutečně k těm nejhorším, hlavně že zůstal u té své banky a nemusí chodit ještě někam nikam. A to je to nabalení klientovi aspoň 3 produktů/služeb, aby se mu z mateřského ústavu nelehce odcházelo.
Koukám, že budete patere pěkný primitiv. Nikdo vás nenutí příspěvky číst, ale předpokládejte, že pokud něco napíšete, že někteří čtenáři si mohou dovolit reagovat, zrovna tak, jaklo jste reagoval na něčí příspěvek vy. Jen se divím, že ten váš blábol admin nesmázl, protože neobsahuje nic k tématu, jen urážku.
Radím vám tedy to samé, co jste radil vy: Máš-li problémy, zavolej si na helplinku psychiatické léčebny !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dnes krátké a střednědobé peníze je vhodné mít několik bank ale jen u těch internetových. I velké peníze se dnes během minuty dají převést kliknutím myši, to by si bankovní dinosaouři KB, ČSOB, ČS a další měli uvědomit. Bylo to tak u mBank, když spadly její úroky na nulu a bude to tak i u AXA až začnou být nevýhodní. A u jednotlivých bank ze svého portfolia využívám jen to, co mají výhodné. V portfoliu nemají co pohledávat ti s velkými poplatky tj. dinosaouři výše. Většina kamenných bank si stále přihlouple myslí, že pořád platí, že se člověk dobře oblékne a odchází na pobočku banky, která má renomé. Nebyl jsem na pobočce banky už dva roky. A dlouhodobé peníze patří na akciový trh…Z tohoto pohledu je anketa úplně špatně udělaná.
Přesně tak, dlouhodobé peníze patří na akciový účet, či jiných riskantních investic.
Na osobním a podnikatelském účtu držím jen nezbytné několikaměsíční rezervy.
Proto bych ocenil, kdyby banky uváděly u spočících účtů úroky ne za rok, ale za měsíc, a to už očištěné o daň. Zatím používám spořící účet je na to, abych si přerozdělil část ročně vyplácené dividend (které mám ke spotřebě) každý měsíc na běžný účet…
Případně v drahých kamenech, ohodnocených nějakými dobrými znalci.
http://www.epravo.cz/top/clanky/pripad-uverovych-podvodu-s-nadhodnocenymi-drahokamy-konci-49456.html?mail
S drahými kameny je problém i když jsou pravé. Není problém je nakoupit, ale zkus je prodat :(. Zatímco zlato prodáš v nejhroším případě jako zlomek a mince třeba v nějaké numsmatické prodejně (popř. si necháš jejich nominální hodnotu vyplatit v ČNB), zkus prodat diamant (nebo rubín, safír,..). Těžko napochoduješ do klenotnictví, že bys chtěl prodat JEDEN kámen. To se ti vysmějou, nebo nabídnou naprosto neakceptovatelnou cenu.
Nejmenovaná „zajetá“ banka (dnes rakouský majitel), mi několikráte pozdě uhradila platbu (přišel jsem o bonusy v řádu tisíců), u přepážek trvalé fronty (Praha-Dejvice, Olomouc-střed, Brno) a nesnažila se jejich vinou /poslali leda omluvy, těma se nikde neplatí – hlavně ne u České spořitelny ;-) / mi ztráty uhradit. Dnes ČSOB, všechny nedostatky odstraněny (užívám od 2001).
Měním banku, protože mám nadprůměrnou mzdu a chovají se ke mně jako k parazitu. U banky jsem doplatil hypotéku a oni mně blokovali 5 měsíců nemovitost a tahali mně za nos, nojo, frantíci, belgičani dokázali na 3 úkonech udělat 4 chyby................., spořka zvyšuje poplatky a tak s nimi končím, kartou platím hodně, jen benzín minimálně 3000 kč, poplatky za platby kartou nesou bankám neuvěřitelné zisky, proč mám platit ještě poplatky? Ser… na ně, založíme záložnu :-)
Co chci od banky?
Poplatkovou stabilitu v řádu 5 – 10 let (ideálně ještě víc).
Tento měsíc jsem rušil většinu účtů u mBank (stejně jako kdysi u KB, ČSOB, ČS atd.), protože banka je tu od toho aby mi zjednodušovala život a ne mě zaměstnávala tím, že musím číst změny v sazebníku…
Zlaté FIO a zahraniční banky, kde se řádné kvartální změny sazebníku nekonají.
http://profil.lide.cz/Patrik/o-mne/
tady si z pana Chrze nekdo udelal dobrej den:D nebo je to mysleny vazne?
problem pana Chrze je v tom ze nema ani vzdelani ani poradnou praci a tedy ani penize, proto nas tu neustale masiruje o uctech co jsou zadarmo a kritizuje institut pojisteni, nebot drive pry delal v pojistovne a asi nebyl prilis uspesny
Když dojdou argumenty, uchylujeme se k osobním ůtokům? Ano, ten profil je můj, nemám problém si za svými názory stát svojí osobou a nemusím se skrývat za anonymní profil. Nevím, co je myšleno tím, že nemám vzdělání – ano vysokou školu nemám, částečně kvůli lehkomyslnosti a částečně proto, že jsem na ní prostě nestačil, jsem jí nedokončil (k bakaláři mě chyběly 2 zkoušky a „vylétl“ jsem z němčiny která mě pak několik let živila :) ).
A rozhodně nekritizuji institut pojištění jako celek, naopak se domnívám, že v řadě případů je pojištění dost podceňováno (zejména odpovědnostní pojistky, které nemám problém i doporučit, např. zde – http://www.zoot.cz/deal/166/pojisteni-odpovednosti-za-skodu-obcanu-za-1-kc-na-den nebo pojistky majetkové – http://www.mesec.cz/clanky/pojisteni-kol-temer-zadny-vyber-ale-vyluk-spousta/ i když často moc není z čeho vybírat :(, protože většina klientů se orientuje především dle ceny a ne pojistných podmínek a pojišťovny jim rády „vyjdou vstříc“).
Vadí mě ale nepřehledné a pro klienta nevýhodné produkty – zejména rezervotvorná životní pojištění, protože naprostá většina klientů vůbec netuší co kupuje a produkt, který jim je doslova vnucen, pro ně není vhodný a výhodný.
V pojišťovně jsem dělal asi 5 let, což je myslím poměrně dlouhá doba, pak přišla jiná zajímavější nabídka a po ní další, ještě zajímavější, pak krize a jiná, mnohem méně zajímavá, kterou jsem však byl „nucen“ přijmout. Ovšem v žádné fázi se o mě nedá říct, že bych „neměl peníze“, nikdy jsem nebyl nucen si vzít žádný druh úvěru a to ani když jsem si kupoval byt (v Praze). Ovšem to nevylučuje, že nechci platit víc, než je nezbytně nutné a pokud mi nějaký bankovní ústav poskytne služby, které potřebuji, zdarma, není důvod abych za ně jinde platil. Navíc bezplatné účty není to jediné, co mě z bankovnictví zajímá, dále jsou to zahraniční platby http://www.mesec.cz/clanky/jak-prijmout-platbu-ze-zahranici/ a http://www.mesec.cz/clanky/jakymi-zpusoby-platit-do-zahranici/ a samozřejmě různé spořicí účty http://www.mesec.cz/clanky/kam-aktualne-ulozit-rychle-penize/ (bohužel úrokové sazby zastarávají poměrně rychle, takže z tohoto staršího článku již téměř nic neplatí)
Já nepotřebuji, aby mě někdo věřil, články mě neživí a příspěvky do diskuse/diskusí píši úplně zdarma. Mě bohatě stačí, pokud lidé začnou přemýšlet před tím, než podepíší „supervýhodnou“ smlouvu. Když se nad ní zamyslí a uvědomí si, že ty papíry drobným písmem nazvané pojistné podmínky (co nikdo nikdy nečte) není úplně od věci si přečíst a když něčemu nerozumí tak se na to zeptat, tak budu spokojen. Pak ať si smlouvu klidně uzavřou, protože pak za 5 let nebudou skuhrat, že je k tomu někdo donutil, že nevěděli co podepisují a že jim byly poskytnuty neúplné nebo přímo nepravdivé informace a to je to, o co mi jde.
když už mluvíme o tom pojištění (dnešní článek v E15):
http://www.e15.cz/byznys/finance-a-bankovnictvi/lide-si-u-cnb-nejvice-stezuji-na-pojistky
„Největším problémem v oblasti pojišťovnictví se jeví investiční životní pojištění a především způsob jeho prodeje a poskytování informací o něm,“ uvádí centrální banka.
Jo, dostat se do ČNB, tak si pískám :), bohužel tam by byla potřeba ta VŠ :(. No co, já si stěžuji jak moje nové místo není zrovna nic extra, ale stejně by se mnou více než 2/3 zaměstnaných měnili (tuším tak nějak se to má s mzdovým rozložením u nás). Ale jak si jednou člověk na něco zvykne, tak už se mu dolů nechce :D
Díky Q, tady někdo blbne. Nakonec nám tady ty diskuse kvůli podobným dobrodruům adnim zatrhne a nechá jen na přihlášení. od té doby, co zavřeli diskuse na Novinkách, jsou tihle borci nějak nevytížení. Byla by to škoda, jsou tu diskuse k věci, i když se někdy dost porafáme, ale naštěstí to tu nikdy nespadlo do nějakých kanálových výlevů.