No docela by stačilo v zákonu napsat, že doklad musí obsahovat aktuální čas směny a směnárník musí umožnit storno transakce např. do deseti minut po realizaci transakce, pokud klient společně s dokladem vrátí stejnou nominální hodnotu měny, kterou nakoupil. Technicky by to pro malé směnárny mohl být trošku oříšek, ale už by nemohli spoléhat, že někoho oberou, obratem to prodají, vše bez dokladu, rozdíl si strčí do kapsy, transakci vůbec nevykáží a na daňovém přiznání svítí jen zisk z těch několika málo transakcí, kdy si klienti doklad "vydupali". Mimochodem, to je podle mě největší problém oboru, problém systému, o kterém se prakticky nemluví a na kterém jedou prakticky všechny malé směnárny s jedním směnárníkem nejasného původu, který moc neumí česky a slovu doklad nebo odpočet vůbec nerozumí. Především v centru Prahy by si měly FÚ a ČNB porovnat databáze a trošku se zamyslet, jestli jim tam pár miliardiček neutíká do kanálu. A jak říkám, to není problém řetězců nebo velkých směnáren, které mají desítky zaměstnanců. Tam by to nešlo uhlídat. Musí se prověřit ty stovky "okýnek", kde lze vyměnit 10 000 EUR bez identifikace a bez dokladu o směně, je potřeba dělat kontrolní nákupy nad 1000 EUR bez předchozího upozornění, a půl roku dozadu vyžadovat záznamy z valutových knih apod.