Byl jsem v HSBC a přešel jsem do Citigold. Musel jsem :-) Služba je to luxusní, to je pravda. Ale to jejich internetový bankovnictví jsem trpěl. Mobilní aplikaci programovali asi Pákistánci, nechápu jak je možné, aby po mě mobilní aplikace chtěla ještě přepsat SMS kód zaslaný na stejný mobil. Jak píšu, Citigold super, fakt nic neplatím a užívám si to. Ale pokud jde o Raiffeisenbank, tak doufám, že službu zachovají a osobně se těším na jiné internetové bankovnictví a hypotéky, které mi u Citi chyběly. Ale jak píše autor, uvidíme, jak to dopadne.
Jo a ty platby zadarmo opravdu fungují. Dvakrát měsíčně si do Citi posílám dolary z obchodování na forexu v USA, přijdou na dolarový účet, nic neplatím, vyberu cash, nic neplatím, a ve směnárně směním cash za lepší kurz. :-) A bankéřku jsem viděl jednou v životě při založení účtu. Jen poboček měli žalostně málo, pracují s hotovostí a chyběly mi.
Kam vstoupí Rajfka, nezůstane kámen na kameni. Divil bych se, kdyby ty parametry nechali. U Citi mám kreditku, super, ale jinak účet bych tam mít nemoh. Párkrát jsem musel do Citi telefonovat a já tento způsob komunikace moc nemusím, americká banka se vším všudy. Do půl roku skončí na kreditce bonusy, poděkujte evropské komisi. Posledně mi je zrušila GE bank.
O CitiGold jsem taky přemýšlel, ale oproti Erste Premier mě nepřesvědčil. Asi nejvíc kvůli požadavku na 1.5mio - nechci mít peníze ve fondech, kvůli poplatkům za nákup a za správu. To pak je klidně 1% p.a., což je dost peněz.
U Erste šlo plnit kritéria v brokerjetu třeba i ETFky. No, ale tomu už je taky konec. Ale stále zbývá možnost plnit obratem.
Další rozdíl je v nabídce ostatních produktů banky - tady RB pomůže, konečně budou moci nabízet pořádně úvěry včetně hypoték.
Taky mě zrovna nenadchl systém pořád tam volat či přenastavovat. Třeba měnu karty. Erste má automaticky navázáno víc účtů. Ale asi Citi umí víc měn?
Salonky a Concierge jsou podobné, cestovní pojištěni asi taky.
To je ten bankovní ústav, který ve svých materiálech běžné lidi označuje za "loosery" a za ohrožení pro své movité klienty považuje svobodné volby?
Děkuji nechci.
Tomu říkám dobrý načasování článku. Jestli měl tento program nějaké výhody, tak jedině díky globálnímu působení Citibank (stejně jako odešlá HSBC). Ode dneška pod hlavičkou Rb se mohou se svými službami postupně rozloučit, protože na co Rb šáhne, to zmrví.
Jako příklad bych zmínil třeba KK. Citi slibovala, že s přechodem žádné změny nebudou, ale dnes vyrukovala Rb s ceníkem, kde je za inkaso celé částky natvrdo poplatek. A to ještě ten přechod v podstatě ani nezačal.
Právně přechod proběhl právě dnes o půlnoci.
Ohledně inkasa bych zatím nepanikařil, mají v tom hlavně bordel a práce nad hlavu. Uvidíme, co se vůbec bude dít.
Například ty karty ještě nejsou v systému RB, takže ten poplatek ani RB fyzicky účtovat nemůže.
Je pravda, že o globální výhody Citigold/RBgold/čijaksetobudejmenovat přijde, RB je na tom jak Erste - Rakouska a východní Evropa.
Mně normálně přišel jako obvkle (22.2.), a slyším poprvé, že někomu nedošel (ani na velmi aktivním foru na finepxertu si zatím nikdo nestěžoval). Takže bych to tipnul spíš na nějaký technický problém po cestě či spam filter.
Jasně, kreditka se dá vypovědět lehce, hned jak zhorší podmínky.
Navíc od 1.5. nebude na tuhle kreditku ani MasterCard salonek v Ruzyni zdarma. (Což je změna od MC: https://www.eliteprogram.cz/cz/zpoplatneni-vstupu-do-mc-lounge )
Kreditní karty používám od roku 2003 (Citi), u RB od roku 2008.
Co mohu říci, tak úroveň obou bank je neporovnatelná.
Po oznámení, že KK Citi přebírá RB jsem se hodně polekal, neb je to velký krok zpátky.
Ti, co byli zvyklí na nějakou úroveň CITI, budou asi hodně rozčarováni bankou inspirovanou klienty a může se některým určitě stát, že budou s láskou na CITI vzpomínat.
Úroveň pracovních a informačních postupů v RB totiž vede k tomu, že pro klienty platí:
RB = klient naštvaný bankou.
Raijffka garantuje vše do konce roku, pak to určitě zruši. Z ceho by to platila? Je to banka pro "bohaté" ale žádný jejich fond z RIS nevydělal loni přes jedno procento. Navíc 129 za účet s 15 let starým internet bankingem? Nevim koupit CITI, kde je pft hlavně z kreditek v době kdy je stanoven strop na poplatky je dost zvláštní. Navíc předtím penzijní společnost a II. pilíř a ten jejich IT systém, kterej nevyšel.
Recenze pana Chvátala je taková sterilní. Příjde mi, že si Citi Gold jen zlehka osahal. Motivaci článku v tento okamžik pomiňme.
Moje zkušenost po cca 3 letech s Citi Gold je následující
Výhody:
Bez viditelných poplatků za standardní služby. Advokáti dokonce nemusí splňovat ani minimální zůstatek 1,5 mil Kč.
Velmi slušné cestovní pojištění pro spolucestující rodinu zdarma.
Parkování na letišti v Praze zdarma. Místo je to naprosto luxusní hned u vchodu do terminálu. Pokud si napíšete dostatečně dopředu, mají obvykle volno. Mimo týdenní špičku nehledí na limit 48h a nechá se zadarmo parkovat i déle. Nevýhodou je, že si na zpátečním letu v letadle nedáte žádný alkohol.
Salonek na letišti s jídlem, pitím a novinami je fajn. Viděl jste tam někdy někoho, že by se sprchoval?
Stabilní osobní bankéř. Po celé 3 roky je pořád stejný. Skutečně řeší problémy a neotravuje prodejem dalších produktů. U mě si své prodejní KPIs vždy vyřídil jednou za rok na krátké schůzce. Vlastně jen ukázal co mají nového, co si myslí o trhu a nijak netlačil na pilu. Byl to vždy milý rozhovor s dobrým kafem. Naprosto nesrovnatelné s UCB či CSOB,
2% vracecí kreditka. Není sice součástí Citi Gold ale lze propojit.
Benefit program - celkem hodně restaurací v centru Prahy dávalo na Citi nějakou tu slevu. Taky i KFC.
Nevýhody:
Internetové bankovnictví je opravdu zbytečně komplikované a neumí export do excelu.
Z výpisu na kreditce nelze snadno sezdat, kolik je splátka obratu celého měsíce. Očividně to mají proto, aby jim klienti padali za bezúročné období. Naštěstí lze řešit automatickým inkasem měsíčního obratu.
Věci k ničemu:
Devizovy produkt. Kdo pochopil a používal tu jejich ruletu, prosím napište. Nebyl jsem schopen pochopit, k čemu to může být, Údajně tak šlo směňovat EUR/USD/CZK za střed.
Fondy. Jako všude jinde.
Consierge - Jednou jsem přes ně zkoušel koupit letenku. Bylo to tak 5x složitější a trvalo to určitě 10x déle než na jakémkoliv normálním letenkovém serveru.
Jsem opravdu zvědavý na RB. Pokud půjde standard dolů, osobní bankéř uteče jinam a jiná banka nabídne něco podobného jako starý Citi Gold, nevím proč bych zůstal v RB.
Z výpisu na kreditce nelze snadno sezdat, kolik je splátka obratu celého měsíce.
FTW? Já tam mám napsané "Stav účtu k datum:" (nebo něco podobného, nemám teď ten výpis u sebe) a za tím tu částku, co jim mám poslat, abych neplatil úroky. A o kousek vedle je datum splatnosti. To vám chodí jiný výpis?
Osobní bankéř stejný? Mně ho měnili pořád, kdykoli jsem za pár měsíců něco potřeboval dovolal jsem se jinému, protože ten předchozí už tam nefungoval.
Jinak souhlas.
RB nám tvrdí, že všechno bude při starém. Jestli si ale myslí, že budu po vydání nových karet a nastavení bankovnictví línej změnit okamžitě banku, pokud na to šáhnou, tak se mýlí.