Hlavní navigace

Názory k článku Chcete ušetřit za brýle? Zkuste čínský AliExpress (příběh z praxe)

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 1. 2023 5:33

    píďalín

    S optikama mam dost špatný zkušenosti, hlavně s těma velkejma jako GrandOptical, nejenomže tam platíte za brejle třeba 10 tisíc a vždycky se vám snažej vnutit nějaký obroučky za 5 tisíc, ale hlavně vám schválně daj tak o čtvrt až půl diotrie slabší brejle než naměřili, po těch letech co nosim brejle jsem si už naprosto jistej že to dělaj schválně a jejich přesnost měření je celkově bída. Dřív se měřilo i s pomocí barevně červeně a zeleně svíticí tabule ve tmě a člověk musel řikat co je kontrastnější, na to už dneska totálně kašlou a tomu odpovídá kvalita i rychlost měření. Nejlepší je si nechat zrak kvalitně vyšetřit i očního lékaře (ne u optika) a brejle pak objednat online, nebo spíš nechat si udělat nový skla do obrouček co už máte ať víte že to sedí. Naposled jsem využil služeb Alensy a jsem dost spokojenej, konečně opravdu vidim, s brejlema od grand optical jsem byl vždycky jenom naštvanej. Člověk má při testování radost že vidí dobře s testovacíma obrubama, ale jak vám přijdou finální brejle, tak je to většinou bída, posledně mi přidali dioptrie jenom na pravý oko, i když se mi znatelně zhoršil zrak i na levym oku, nechápu proč, ale i na tom pravym to bylo furt tak o čtvrt dioptrie slabší.
    Tak jsem zariskoval a protože cylindry mi změřili správně, tak jsem si na pravý oko přidal čtvrtku a na levý půlku a objednal jsem brejle od Alensy a byl to risk, k těm hodnotám jsem došel víceméně na základě odhadu a zkušeností z 15 let nošení brejlí a je to perfektní, konečně vidim perfektně a stejně na obě oči.
    Ideální by bylo si sehnat tu testovací sadu a naučit se to měřit sám, protože optici jsou fakt neschopný a objednávat se pokaždý k doktorovi je pakárna a navíc nemáte jistotu že ten doktor to nezměří stejně blbě jako optik.
    Ale do grand optical už fakt nepujdu, oni chtěj aby člověk po půl roce už zase nic neviděl a přišel znova, to je celej jejich záměr.
    Jo a ty čočky od Alensy se mi zdaj kvalitnější než ty z GO (údajně zeiss), protože je s nima vidět skoro stejně dobře i v krajích, u čoček z GO jsem směrem ke kraji čočky už neviděl totálně nic, skoro si myslim že mi špatně zabrousili vzdálenost očí od sebe, protože to bylo fakt špatný ty poslední brejle z GO.

    30. 1. 2023, 05:36 editováno autorem komentáře

  • 30. 1. 2023 8:34

    Patrik Chrz

    Ty slabší dioptrie byly ještě tak před 20 lety standard u nás (a vlastně ve světě obecně) v očním lékařství, panoval názor, že se oči nesmí nechat "zlenivět" a mají se snažit stále zaostřovat. Bohužel někteří oční lékaři se toho stále drží i když pokusy byl tento mýtus vyvrácen.

    Každopádně optika je zatím obor kde jsou vysoké marže (v řádech i stovek procent) a (proto) při nákupu se o ceně moc nemluví. Jsou určité nesmělé pokusy jako různé optiky do domu, zásilkové optiky a podobně, ale zatím se to výrazněji neujalo a ceny jsou "jen" poloviční oproti kamenným optikám i když, jak můj článek ukázal, lze jít až na desetinu.

    Před půl rokem jsem byl v nově otevřeném obchodě řetězce, který proniká na český trh a bylo to obdobné, jako při mé návštěvě té malé místní optiky. Jak jsem se začal ptát na cenu, (už tak nízká) ochota obsluhy (ještě více) poklesla.

    Každopádně když kompletní brýle můžu mít z Aliexpresu za 2 týdny za 1200 Kč, není o čem, možná si na léto objednám ještě "zrcadlovky" :D.

  • 30. 1. 2023 10:39

    píďalín

    Tak u tý Alensy (a je víc online optiků co to dělaj) se daj kompletní brejle (s nějakejma levnejma obroučkama) koupit za nějaký 2 tisíce, to si to radši objednam od nich než ještě trochu levnějc a čekat na balík z Číny bez možnosti komunikace v Češtině s optikem co to dělal.
    Jinak nechtěl jsem určitě urazit optiky, vim že ta práce asi neni uplně jednoduchá, ale prostě když vám strčej hlavu do refraktometru a pak to jenom na rychlo ověřej na jednu vzdálenost pomocí zkušebních čoček, tak to prostě neni kvalitní měření. Jak jsem řikal, před 10-15 lety to měření zraku o optika trvalo dýl, měřilo se na víc vzdáleností a na víc kontrastních kombinací, ve světle i ve tmě. Teď mi něco testujou u optika a ptá se jestli teď je to lepší nebo horší a je nedokážu říct jestli je to lepší nebo horší protože bych to potřeboval vyzkouše pořádně, zkusit se s tim třeba podívat na monitor, na mobil, do dálky a podobně. Často se mi stává že vidim s novejma brejlema dobře do dálky, ale ta střední vzdálenost je taková nemastná neslaná, prostě optici by to měli začít měřit pořádně jako se to dělalo dřív. I za cenu že si za to měření zaplatim a bude se objednávat do předu, nemam s tim problém. Teď vám změřej zrak na počkání za 10 minut a kvalita měření tomu odpovídá.
    Co se týče cen, když jsem měl první brejle v roce asi 2007, tak byly za cca 1500 komplet brejle u klasickýho optika, ne někde online, ale je fakt že to jsem měl jenom nějaký -0.75D, ale byly to reálný obroučky s opěrkama na nos, ne takový ty plasťáky co maj výrobní náklady 10 Kč.
    S tim jak neseděj ty dioptrie, já mam podezření na to že ty jejich testovací sady neodpovídaj uplně dokonale těm čočkám co tam pak někde někdo zabrousí do těch obrouček, protože to už dneska asi nedělaj na prodejně ale někam to posílaj, neni to jakože by mi naměřili třeba -3D a pak mi objednali čočky -2.75D, na papíře je furt -3D ale prostě pocitově je to často slabší než zkušební skla u optika a to prostě uplně nechápu, měli by to mít nějak kalibrovaný aby to odpovídalo čočkám co používaj do těch brejlí.
    A takový to "chvíli si budete zvykat" je blbost, pokud mam brejle co fakt seděj a vidim na obě oči stejně, tak si zvykat nemusim a hned od první minuty je to pohodlný. Člověk si samozřejmě časem zvykne že vidí na jedno oko hůř než na druhý, ale pořád je to otravný i když je to rozdíl jenom čtvrt nebo půl dioptrie.
    Ale teď uvažuju o laserový operaci, ségra na tom byla před 10 lety a je hrozně spokojená, akorát po porodu se jí to prej zase trochu zhoršilo že by potřebovala zase tak čtvrt nebo půl dioptrie, ale u mě snad porod nehrozí. :-)

  • 31. 1. 2023 7:42

    Patrik Chrz

    Ono není problém i v kamenné optice koupit kompletní brýle pod 2 tisíce. Ale je to jak s autem z autosalonu. V základní výbavě je za konkurenceschopnou cenu, ale když tam chcete cokoliv přidat, ty příplatky jsou někdy neuvěřitelné.

    Kdyby byl můj požadavek "brýle s těmito dioptriemi a nic víc", určitě se do 2 tisíc vejdu, někde jsem zaregistroval promoční nabídku "kompletní brýle již od 899 Kč". Ano, budou to nejspíše jedny jediné obroučky a zcela určitě dost neatraktivní (cílem není je prodat, ale dostat se v reklamě s cenou co nejníže, ostatně analogie u aut, kde se model s nejnižší výbavou prakticky neprodává), ale hlavně to budou čočky čiré a bez všech "vylepšovacích vrstev" (antireflex, filtr modrého světla, fotosenzitivní, proti poškrábání,...). No a pak začnete vybírat "příplatkovou výbavu" a zjistíte, že jste na několikanásobku původní ceny.

    Dnes jsem cestou do práce potkal kamaráda, který se mi svěřil se zajímavou zkušeností z optiky, dokonce si myslel, že když jsem psal se zkušeností v "optice v místě bydliště", že jsem popisoval tuto (byl jsem ve vedlejší). Přišel s požadavkem na brýle a první nástřel ceny byl 15 tisíc. Tak začal smlouvat a nakonec byl na 4,5 tisících. Ale prý na něj koukali jak na vraha a že je chce okrást :). Každopádně to krásně ukazuje výši marží v tomto oboru.

    Jinak nechtěl jsem určitě urazit optiky, vim že ta práce asi neni uplně jednoduchá, ale prostě když vám strčej hlavu do refraktometru a pak to jenom na rychlo ověřej na jednu vzdálenost pomocí zkušebních čoček, tak to prostě neni kvalitní měření. Jak jsem řikal, před 10-15 lety to měření zraku o optika trvalo dýl
    Mne vyšetřovali docela dlouho, jak jsem psal, prohnali mě přes 4 různé přístroje a nakonec jsme ještě ověřovali klasickým způsobem, tj. vkládání sklíček do "brýlí" a otáčení (kvůli zjištění cylindrů), vyzkoušeli jsme i slabší a silnější, než doporučil autorefraktor, nakonec se ukázalo, že sedí přesně ty doporučené. Také jsem po obdržení brýlí z Aliexpresu nepociťoval žádný rozdíl proti starým (což se dalo čekat, mají stejné dioptrie)

    S tim jak neseděj ty dioptrie, já mam podezření na to že ty jejich testovací sady neodpovídaj uplně dokonale těm čočkám co tam pak někde někdo zabrousí do těch obrouček, protože to už dneska asi nedělaj na prodejně ale někam to posílaj, neni to jakože by mi naměřili třeba -3D a pak mi objednali čočky -2.75D, na papíře je furt -3D ale prostě pocitově je to často slabší než zkušební skla u optika a to prostě uplně nechápu, měli by to mít nějak kalibrovaný aby to odpovídalo čočkám co používaj do těch brejlí.
    Jak jsem psal v článku, mám v mém okolí několik lidí se špatnou zkušeností z jednoho velkého řetězce, kde jim právě vsadili špatné dioptrie. Kdysi jsem se pokusil kolem toho něco zjišťovat a v jedné optice mi sdělili, že skutečná hodnota se od té značené, co jim chodí od výrobců, běžně liší až o 1/4 dioptrie, zejména u brýlí na dálku. Že to prý nejde udělat úplně přesně. Možná fakt nakupují ta nejlevnější skla - zkrátka při kontrole výstupní kvality co přesně nesedí požadované ostrosti se označí tou nejbližší a pošle na "specifické trhy" jako je ČR.

    Na brýle jsem si musel zvykat pouze, když se mi měnily dioptrie, pamatuji si, když jsem (ještě na základní škole) dostal moje první, jak mě několik dní ukrutně bolela hlava.

  • 30. 1. 2023 8:41

    xls

    Jo, jako vždycky musíme mít něco extra, hlavně v oborech, kde si myslí, že jim člověk neuteče. Jako jsou optiky, mobilní operátoři, lékárny (něco předražené i 30x - no nekup to!).
    U brýlí je ale přece lepší, když si člověk může vyzkoušet jak sedí, takže jsem se k Číně ještě nedostal. Ale už skoro 10 let si kupuji brýle v Kambodži. Naposledy vloni, optika s luxusním přístrojovým vybavením a s očařem, kde si nedali vymluvit, že jsem u doktora jednak před pár týdny byl, druhák potřebuji náhradní brýle k počítači, takže o malinko slabší než na čtení. Tak to změřili stejně jako doktor a nakonec jsem trval stejně na slabších. Výběr obrouček nekonečný, s nejdražšími japonskými čočkami se všelijakými filtry přišly brýle komplet na 1500,- (a nakonec jsem šel do bezobroučkových, i když vypadají jako že se rozpadnou, ale třeba ne). To už byly za ty roky 4. brýle, ty první stály před lety 750,- Kč, a to jsem vždycky vybíral prakticky to nejdražší. Obvykle to vyrobí za hodinu dvě, maximálně do druhého dne.
    Co jsem přišel do styku s českými optikami pro zakázky v rodině, tak obroučky nejen předražené, ale vyloženě hnusné, omezený výběr čoček (a ty lepší za astronomické ceny), dodací lhůta dlouhá a pracovní doba velmi omezená.
    Jinak na konec ještě jeden tip: zajet si pro brýle do Polska (kdo to má blízko), tam jsou ceny oproti nám cca poloviční.

  • 30. 1. 2023 9:03

    Patrik Chrz

    ...k těm oborům s vysokými maržemi bych přidal ještě pohřebnictví. Taky si tam člověk připadá pomalu jak vyvrhel, když se zeptá, kolik to bude stát.

  • 30. 1. 2023 15:10

    6ypaH

    mimochodem další šmejdi jsou dnešní nenažraní zubaři (gauner šmusler je sjednotil proti pacientům), já po nich chcu jen odstranit kámen, udělat poctivě amalgám a občas zub vytrhnout za úhradu pojišťovnou. žádnou buzeraci. ...jsem si kdysi z rozšanosti nechal dát bílé plomby a o oba zuby jsem brzy přišel. amalgámy mám přes 30let i víc a bez problémů...

  • 30. 1. 2023 23:01

    Patrik Chrz

    U těch zubařů je to složitější. Tam je vysoký podíl lidské práce. To není jako poslat výrobci objednávku s číslem obrouček z katalogu a dioptriemi a v obchodě je zákazníkovi p(r)odat.
    A zdravotní pojišťovny platí poměrně málo na to, aby se zubařům vyplatily úkony "na pojišťovnu". Alternativou je tak nechat si dělat zuby na dovolené, tak jako lidé ze západní Evropy jezdí nechat si dělat zuby k nám a Američané do Mexika, nám zbývá ještě východnější Evropa nebo Asie.

  • 30. 1. 2023 9:05

    ZS

    Tak to je dobrá práce Patriku, díky za tip.
    Mám několik brýlí od Zenni, tam se daly pořídit i s antireflexem a ztenčené tak, aby se s poštovným 10 dolarů stále vešly do 22 euro tj. limitu bez DPH. Od jeho zrušení jsem to nezkoušel, nemáte tušení zda se dá zásilka od Zenni spárovat přes eCep?
    Zaplatit DPH bych ještě i zkousnul, ale další výpalné poště za proclení už ne.

  • 30. 1. 2023 12:14

    Rob

    U Zenni jsem objednával naposledy loni v listopadu, když měli BlackFriday. Při platbě mi navýšili cenu o DPH 21 %. Když asi po dvou týdnech přišly brýle na celní poštu, snažil jsem se to udělat přes eCep. Ale narazil jsem na to, že nemám IOSS Number. To se mi nepodařilo nikde najít. Tak jsem psal na podporu, kde mi odpověděli, že ho nemají... Ať DPH zaplatím Celní správě znovu, že mi ho refundují a opravdu asi během dvou dnů mi ho vrátili.
    Takže nakonec proclení přes eCep a úhrada DPH bez problémů a bez poplatku České Poště.

  • 30. 1. 2023 13:37

    ZS

    No když nemají IOSS tak za Vás ani to DPH nemohli odvést....
    Tak díky za info, no ten alík momentalně vypadá jako zajímavější :)

  • 30. 1. 2023 9:55

    Svopex

    Zkousel jsem to a nevim, kde mam v Aliexpressu uvest prislusne technicke udaje. Obroucky i cocky mam v kosiku a co dal? Diky za radu :-)

  • 30. 1. 2023 10:41

    Patrik Chrz

    Jsou dvě možnosti. U některých čoček se to přímo vybírá (stejně, jako se vybírá např. velikost nebo barva u oblečení) a u některých se to zadává až po "checkout" těsně před platbou poznámkou k položce (v pravém horním rohu položky je ikonka poznámkového bloku s propiskou, tu rozkliknout a textově tam zadat).
    Na mém screenshotu z obchodu je zase modrá ikonka se třemi tečkami vedle názvu obchodu "HOTOCHKI Official store".

    Po odeslání a zaplacení jsem si znovu otevřel objednanou položku a tam to umožnilo nahrát lékařský předpis.

    30. 1. 2023, 10:44 editováno autorem komentáře

  • 30. 1. 2023 13:01

    amerlock

    Dobrý den pane Chrži,

    vážím si Vašeho článku.
    V dnešní zideologizované době napsat otevřený článek o tom, že něco z Číny funguje lépe než z místních luhů a hájů se skoro rovná společenskému harakiri.
    Sám mám podobnou zkušenost s nákupem brýlí ale i golfového vybavení z Aliexpresu a funguje to opravdu velice dobře včetně kvality o které tady si pouze vykládáme ale nikde jí moc nenajdete.
    Zrovna je doba, kdy se tady objevují první kusy aut z Číny a jak čtu novinářské testy, tak člověk si z toho udělá obrázek, že je to potřeba obloukem se vyhnout takovému autu ale toto bude zase platit jenom chvili, než to lidé začnou opravdu kupovat a přesvědčí se, že ono to za 70% ceny je srovnatelné s českou "superznačkou"

  • 30. 1. 2023 14:23

    Patrik Chrz

    Ono je to spíš tak, že co si zákazník objedná, to dostane. Několik let jsem pracoval ve velkoobchodě s hodinkami a prodávali jsme jak zboží ze Švýcarska, tak z Číny. Rozdíl byl propastný a ve všem. Pro Číňana je faktura jen kus papíru, napíše tam, co si zákazník řekne, nebo co sám chce. Bohužel jsme měli moc "püntlich" šéfa, který chtěl, aby mu seděl fyzický sklad s objednávkami, fakturami a dodáky. Jenže co s tím, když na každém bylo něco jiného. Zjednodušeně:
    Objednali jsme 100 hodinek. 20 červených, 20 modrých, 20 žlutých a 40 bílých. V podvrzení objednávky byly v poměru 20 + 20 + 10 + 50. Na faktuře ale byly v poměru 20 + 10 + 20 + 50. V dodáku 15 + 20 + 25 + 40 a fyzicky v zásilce byl 22 červených 18 modrých, 15 žlutých, 35 bílých a k tomu po 10 kusech fialové a oranžové, které jsme si vůbec neobjednali (suma sumárum nás nikdy neokradli, spíš tam bylo něco navíc). Po každém úkonu se musely dělat nějaké opravné doklady, abychom měli alespoň rámcovou představu, co máme na skladě, zavádět nové položky, protože přišlo zboží, které jsme vůbec neměli zavedené do evidence, atd. A samozřejmě poruchovost byla úplně jiná, než u těch švýcarských. Ale taky cena byla úplně jinde :).

    Ono je to podobné jako s polskými potravinami. U nás mají špatnou pověst, protože se sem vozí to nejlevnější (to, co si hyper-super objednají za cenu za jakou si to objednají), přitom Poláci umí i velmi kvalitní potraviny. U mého bývalého zaměstnavatele jsme vozili z Polska solární panely. Atd.

  • 13. 2. 2023 20:07

    Mozekk

    Fungovat to tak muze, ale ne vse je tak kvalitni a kolik ti to vydrzi? :) Prave Cina je znama tim, ze to moc nevydrzi, tam je ten problem. Celta co protece ale je napsana jako jasne waterproof - vodeodolna. Mam taky doma baterky co sviti jako auto, alespon Cinan psal ze to ma bezne 90 000 lumenu :D Taky posilaji velike baterie do telefonu min 3000mAh, 4500. Kdyz se stejna velikost dala uz driv do hloupeho telefonu, vydrzel zahadne uplne stejne jako baterie co ma 1500. Cinani radi akorat maluji, pripisuji cisla. Takze u optiky bych se bal ze tam cinan napise skla nevim co a dioptrie ale realne to 3x mensi a jinak :D

  • 17. 2. 2023 13:45

    Patrik Chrz

    Při desetinové ceně oproti české optice když vydrží rok, tak je to pořád výhodné.
    A ty skla není problém si (v jakékoliv optice, nebo u lékaře) nechat přeměřit.

  • 30. 1. 2023 14:00

    Jirka Kov.

    Tak určitě, čínské výrobky jsou vyhlášené svou kvalitou, bezproblémovým doručením a především dodržováním standardů jako zdravotní nezávadnost, zákaz dětské práce, bezpečnost práce a podobně. S přímým dopadem na české/evropské firmy, které se tyto standardy snaží dodržovat. A když už, tak bych si tam koupil nějakou spotřební věc... Ne něco, kde jde doslova o zdraví.

  • 30. 1. 2023 14:06

    amerlock

    Dobrý den pane.

    A mohl by jste jmenovat 2-3 výrobky u kterých jste se osobně přesvědčil o jejich škodlivosti případně Vám šlo s nimi o zdraví? Doufám, že nenapíšete, že Iphone, notebook nebo kecky? Skoro všechny jsou totiž z Číny :)
    Ale ať Vám život v bublině, kterou si pomocí tvůrců evropských hodnot upevňujete dlouho vydrží. Jsem přející člověk :)

  • 30. 1. 2023 14:09

    Ctrl+P

    Ale za ten pocit, že jsem ušetřil desítky až stovky korun se to zkazení očí nekvalitními brýlemi přece vyplatí :-P Obroučky bych možná z Číny koupila, ale skla tedy nikdy.

    30. 1. 2023, 14:10 editováno autorem komentáře

  • 30. 1. 2023 14:46

    Patrik Chrz

    Jenže, jak mám já zkušenost (a jak zmiňují diskutující zde), tak ty "zmetky" produkují optiky i u nás, jen 10+ násobně dráže. A zrovna u těch brýlí není problém si je nechat někde v optice změřit.
    Navíc kvalita se postupně zlepšuje. Pamatuji si na testy slunečních brýlí s velkým upozorněním "nekupujte na tržnicích, nemají UV filtr", ale to už je 20 let zpět. Dnes i sluneční brýle za dvacku mají lepší filtry, než RayBany z roku 2000. Může za to rozvoj digitální fototechniky, kdy i ten nejlevnější fotoaparát v mobilu potřebuje mnohem lepší UV filtr, než je vyžadován pro sluneční brýle. Takže i když se na ty "pouťovky" použije ta nejhorší kvalita, pořád je to více než dostatečné. Takže brýle z tržnice můžou být poškrábané, křivé, praskat,... ale co se týče ochrany zraku nelze jim nic vytknout. No a až je na lehátku u moře rozsednete, prostě si za dolar koupíte jiné.

    A třeba nákupu elektroniky nahrávají "ekologická" opatření EU. Po prosazení RoHS prudce klesá životnost elektroniky v důsledku vzniku studených spojů. Dnes opravdu nelze očekávat, že mi - i ten nejdražší - přístroj vydrží 20, 30, 40 let.

  • 31. 1. 2023 9:24

    amerlock

    Jasně, v Číně jsou všichni obyvatelé slepí protože používají čínské brýle ale u nás všichni vidíme jako ostríži alespoň soudě podle příspěvků lidí zde v diskusi po zkušenostech z českých očních optik.
    Lidská naivita a hloupost bohužel nezná mezí.

  • 14. 2. 2023 1:00

    Ramon

    Co to je za nesmysl zkazit si oči brýlemi? Jako že se vám z toho porouchá čočka? Už se vám někdy porouchal dalekohled když jste s ním koukal na blízko? Prostě přes ty brýle budete vidět dobře nebo blbě, to poznáte hned a nic horšího se vám nestane.

  • 30. 1. 2023 15:00

    6ypaH

    když jde o zdraví, doporučuju neopuštět lůžko bez kvalitní přilby. lidí je jako sraček, je s podivem, že zřejmně hlavně ti hloupí trpí po dlouhověkosti...

    30. 1. 2023, 15:02 editováno autorem komentáře

  • 30. 1. 2023 14:38

    6ypaH

    v ČR se jedná o jakousi kartelovou dohodu veksláků, ČOI by je měla řádně napálkovat. na Ali a tuším že i na eBay nakupuju brejle léta (15+-), mám na jednom oku silný astigmatismus a beru jen plastové a photochromatické, zpravidla i s dopravou kolem 500kč (do r.2019), občas jsem se "rozšoupnul" a koupíl obroučky dražšší za 300kč. brejlí z Číny mám hromadu, takže mně nemrzí když je rozlomím, současné ceny neznám. v ČR? 12k+předražené hnusné obroučky...

  • 30. 1. 2023 15:07

    Patrik Chrz

    A tak není nezákonné prodávat zboží s marží v řádech stovek procent. Děje se to u řady výrobků, třeba oblečení. Jak jsem se s tím Aliexpresem rozjel, tak jsem si tam koupil sofshellovou soupravu (kalhoty a bundu) na výlety. V obchodě 2500 Kč za bundu a 2500 Kč za kalhoty. Na Aliexpresu 1200 Kč za celou soupravu :).

    A jsou lidé, co za zboží ty ceny platit chtějí, protože mají pocit, že kupují něco extra. Tak proč jim tu možnost brát? Kola ekonomiky se musí roztáčet :D

  • 30. 1. 2023 18:29

    Patrik Chrz

    tak ty snad mají děti/vnoučata, která jim mohou poradit, zařídit. A nebo třeba nechtějí. Třeba moji rodiče vyloženě odmítali levné zboží.

  • 30. 1. 2023 15:42

    xls

    Každý strůjcem svýho štěstí. Já taky na ali kupuju různý věci, od různých pouzder na mobily, které jsou ve stovkách variant a stojí levněji než u nás samotná doprava, přes nabíječky, kabely atd., po sportovní nebo zimní boty (oblečení jsem nezkoušel). Berete to tak, že třeba botasky nemusí sedět, nemusí se líbit, tak pro 2 objednáte různé typy, třeba 10 párů za nějakých 2500,- (celkem). Když to přijde, tak kupodivu zjistíte, že sedí všechny a jedny hezčí než druhé, jen třeba některé spíš nazouvací než šněrovací, ale všechno více než použitelné.
    A když pak přijdete u nás do krámu? Ta samá čína, jen ještě horší kvalita a jen brutálně předražené.

  • 30. 1. 2023 23:09

    Patrik Chrz

    Vzpomněl jsem si na zajímavý "příběh" v učebnici marketingu z doby mých vysokoškolských studií.
    V USA byl soud s firmou, která prodávala kondenzované mléko. Pod třemi různými značkami za tři různé ceny při absolutně totožné kvalitě. Byla obviněna z podvodu na zákaznících. Firma u soudu argumentovala tím, že není nic nezákonného snažit se obsadit různé segmenty trhu, že zákazníci mají představu o ceně výrobku a mimo tuto představu jdou jen výjimečně (a to i směrem dolů). Zcela logicky tak firma udělal rozdílné značky pro rozdílné segmenty trhu. Soud nakonec vyhrála.

    Občas vyplňuji různé dotazníky a často se tam ptají na názor na cenovou politiku firmy. Otázky typu - za jakou cenu považujete zboží drahé, za jakou tak drahé, abystesi ho nekoupili, za jakou ho považujete za levné a za jakou cenu ho považujete tak levné, abyste nevěřili v jeho kvalitu. Ceny jsou dnes čím dál častěji určovány marketingově, než striktně dle nákladů.

  • 31. 1. 2023 8:59

    kvetinac

    Na aliexpressu jsem ještě nikdy nic nekupoval, i když mě to láká. Před časem jsem zaznamenal informaci, že kvůli novým opatřením ohledně cla už tam nákupy zdaleka nebudou tak výhodné. Ale protože jsem tam zatím nenakupoval, nevěnoval jsem tomu moc pozornosti. Kdo tam takhle nakupujete pravidelně, můžete říct, jestli se to o tolik zhoršilo? Předpokládám, že tak hrozné by to být nemělo, když se tam vesele nakupuje dál. A je možné ještě před dokončením objednávky znát finální cenu včetně cla a případných dalších poplatků? Nebo se to člověk dozví až v momentě, kdy mu zboží zůstane viset někde u celníků?

  • 31. 1. 2023 11:04

    Patrik Chrz

    Aliexpres má v Evropě svoje sklady, za poslední 2 roky mi jen jednou přišla výzva z České pošty ohledně proclení (z nepochopitelného důvodu - šlo ho hodinkové baterie za 1,5 dolaru), doložil jsem jí něco jako fakturu, co jsem si ze své objednávky stáhl, víc nechtěli, nic jsem neplatil. Ceny tak ve většině případů zahrnují případné clo i DPH, i když asi se může najít prodejce, který to posílá napřímo a bude potřeba to vyřízovat.

    Jinak zboží chodí jako obyčejná listovní zásilka, když se vejde, hodí do schránky, když ne, vyzvednu si ji na poště. Až na dobu doručení (která je někdy fakt dlouhá, někdy to přijde za týden, jindy za několik měsíců) se to nijak neliší od nákupu v českém eshopu.

  • 31. 1. 2023 13:01

    amerlock

    Dobrý den, popíšu Vám svůj příběh nákupu na Aliexpresu.
    Vykoukal jsem si tam parádní set golfových holí i s bagem za 20 000 Kč. V Evropě je prodávají prodejci za za cca 60 000,- Kč.
    Říkal jsem si, dobře, zaplatím k tomu clo až přijdou ale i tak je to fajn cena.
    Při objedávnávce mi strhl Ali celou částku z platební karty a čekal jsem měsíc. Od prodejce přišlo avízo, že zboží bylo odesláno přes DHL a číslo sledovací zásílky u toho.
    Pídil jsem se u DHL v Pze, když se nic nedělo asi 14 dní a paní mi s úsměvem sdělila, že tato zásilka byla vrácena do Číny z německého skladu DHL pro špatnou adresu! Divné, zatím si pamatuju, jaká je moje adresa :)
    Píšu Číňanovi, vrať peníze! On na to, vydrž, zjistím. Druhý den píše, bohužel vrátilo se to a pošlu znovu na vlastní náklady ( jeho, ne moje).
    Za dalších asi 14 dní někdo zvoní, otevřu a tam kurýr s balíkem z Číny. Žádné clo, žádné DPH!
    Takže asi tak to funguje u těch zlých komunistů, kteří si nezaslouží ani slušného slova od nabobů z Evropy.

    Pokud bych vznesl disputaci na Aliexpresu, že mi obchodník nedodal zboží, tak je ze sítě Aliexpresu vyloučen a už si neškrtne.

    Takže toto je můj případ. Nechci nikomu nic vnucovat ani doporučovat a to už vůbec ne lidem, kteří nosí "české brýle" z rakouského Grand optical protože s čínskými by postupně oslepli :)

    31. 1. 2023, 13:01 editováno autorem komentáře

  • 1. 2. 2023 13:58

    jouda

    nákupy na Aliexpressu v pohodě. Mělo by se nakupovat zboží posílané přes aliexpress dopravu, co jsem porovnával ceny zboží, tak to bylo o 21% dražší než při doručení do USA. Naopak mám dojem, že se doručování zrychlilo, dřív to trvalo tak měsíc a z toho dva týdny to leželo na proclívací poště nebo běhalo mezi třídírnami po Praze. Poslední objednávky dorazily za dva týdny (i před vánocema), kdy týden to šlo do Maďarska, kde se to asi hromadně proclilo a pak týden na doručení do ČR a už to ani nešlo přes českou proclívací poštu. Ale teď jsem používal nějaké jejich 15-days delivery, takže to mohlo být tím.

  • 30. 1. 2023 16:52

    vklatil

    Kupuju brýle od Zenni už pěkných pár let. Někdy se rozšoupnu a vezmu z EyeBuyDirect. Začal jsem je objednávat pro sebe, pak se přidala rodina a teď kolega. Nedávno jsem objednával pro mámu multifokální za 80$ (tady 10tis) - objednal jsem je podle předpisu od doktorky, když přišli tak prý, že na ně nevidí. Nahnal jsem ji do optiky ať jí brýle přemeří, řekli že jsou v pořádku s předpisem a že jí teda ještě změří oči jestli se doktorka nespletla a raky že jo. O 1dp napsala doktorka slabší. Píšu do Zenni co se stalo a zda jim můžu poslat původní brýle na předělání a oni ať pošlu jen nový recept, brýle ať si nechám, že udělají nové a částku za původní mě refundují. Zajímalo by mě která optika v ČR by vyrobila nové brýle když byl špatný předpis.....

  • 30. 1. 2023 18:27

    Patrik Chrz

    Já z toho příspěvku vyvozuji, že stály 80 USD (tj. asi 1750 korun), ovšem tady v optice by stály 10 tisíc (což by tak odpovídalo, dle běžných cen brýlí na českém trhu)

  • 31. 1. 2023 11:36

    aaaabbbbcccc

    Na úvod předešlu, že nejsem optik, ale v branži se poměrně solidně orientuji. Celkem mě překvapuje bezbřehá naivita zde diskutujících poučených laiků a jejich moudra o tom, jak se má správně dělat optika a hlavně kolik má stát. Takže k ceně. Řada z Vás je tady z IT, programátoři, kódeři, testeři. K cenám práce ajťáka bych dal asi toto: Solidní stroj na kódeřinu stojí tak 50 tis., při zhruba 2roční výdrži stroje programování na něm stojí tak 14 Kč/hodinu. Aby měl z čeho žít a z čeho platit odvody, dobře, za práci by si mohl účtovat cca 50 Kč/hod. Pokud si nějaký programátor řekne o víc, je co? No je přece zloděj. Ale zlodějů programátorů je naštěstí minimum, já potkávám jen takové, kteří dělají za těch cca 50 Kč/hod. Když za ním přijde klient a řekne mu, co chce podle svých představ, které on samozřejmě výborně pochopí, spočítá přesně počet hodin tvorby a vynásobí 50 korunami, tak hned mám cenu zakázky. Když si klient usmyslí, že potřebuje doprogramovat ještě „jenom“ jedno tlačítko, tak to samozřejmě udělá v ceně. A když se celá appka udělá, a nejede podle představ klienta, který si „myslel“, že to bude dělat to a ono, tak to v ceně ještě jednou/dvakrát přepíše. No dost ironie. Tak jestli takhle fungujete, výborně, Vaše výtky na optiky, zubaře a jiné podobné profese beru. Jen pro srovnání, vybavit optometrii refraktorem a dalšími věcmi, dílnu automatem, mít sklad cca 2000 brýlových obrub (čočky se na sklad ve velkém nenakupují), ale podobně i zubařskou ordinaci, to jsou řádově miliony. Zdravotní pojišťovna je spíše na zlost, protože tam Vám za výkony (zubařské, optici nedostanou nic) uhradí asi tolik, abyste mohli platit mzdy něco nad minimální mzdou. Představa, že si na eshopu vyberete brýlovou obrubu tak, aby Vám dobře(!) seděla na Vaši anatomii, to je úplně mimo mísu, když na optice je tak 50 z 2000, které budou sedět konkrétně Vám a že Vy se trefíte z fotky na webu? :-D Nemluvě o tom, jestli se dobře při zábrusu na dálku trefí do skel pupilární distance (PD), nejen vertikálně, ale i horizontálně, zvlášť u velkých dioptrií nebo u multifokálů. Jasně, u malých dioptrií to poznáte jen trochu, ale pořád budete mít jen 80% brýle. A korekce vady zraku na 80 % nebo na 95-99 %, které dosáhne dobrý optik, je přece jen rozdíl. Nakonec i slepé střevo by Vám možná dobře odoperoval (na 80 %) na bourárně Váš řezník, ke kterému chodíte na maso, tak to když tak taky můžete zkusit a ušetřit nějakou korunu zdravotní pojišťovně.
    Vzhledem k tomu, že tyhle náklady, jak na vybavení, tak za práci, nelze účtovat zákazníkovi přímo, musí je schovat do cen výrobků. Proto ty marže. Pokud jde o práci, tak jasně, na východě je pracovník daleko levnější. Cena obrub je ve výrobě dnes řádově v jednotkách dolarů (bez ohledu jestli jde o RB, Gucci a jiné značky nebo noname), všechno se vozí z východu, záleží samozřejmě i na ceně toho distribučního kanálu. Pokud jde o brýlové čočky, tam je rozdíl méně vidět, často však astronomický. Giganti a leadeři ve vývoji čoček jako Essilor, Hoya, Zeiss, Rodenstock těžko budou nejlevnější. Naopak výrobci čoček „proti větru“, které se nazývají čočkami proto, že jsou průhledné, kteří vyrábí z levných měkkých plastů, s povrchovou úpravu, kterou sfoukne vítr nebo první čištění, no když Vám to na pár týdnů stačí, proč ne.
    No a když si k tomu pro toto ještě chodíte do optických řetězců, kde sice taky prodávají vysokou kvalitu, ale i draho ne-kvalitu, kde se personál střídá, a o dobrou službu zase tak moc nejde, místo toho, abyste chodili k optikům-fachmanům, to je taky vaše volba.

    31. 1. 2023, 11:37 editováno autorem komentáře

  • 31. 1. 2023 12:14

    Patrik Chrz

    místo toho, abyste chodili k optikům-fachmanům
    Já bych strašně rád toho fachman-optika potkal. Za dobu, po kterou nosím brýle (tj. cca 30 let) jsem navštívil celou řadu optik, v řetězci jsem nekoupil ani jednou (ale lidé v mém okolí, většinou kolegové z práce ano a několikrát se spálili). Mám vyzkoušenou optiku v místě bydliště (dnes jsem o ní psal, jak tam kamarád usmlouval cenu brýlí za 15 000 na 4,5 tisíce), v místě pracoviště, na doporučení z diskusního fóra jsem jel i na druhý konec Prahy. Nikdy jsem neměl pocit, že bych dostal jakoukoliv službu navíc, než "podání brýlí". Žádné doporučení, jaké bych měl vybrat obroučky (ať už co se týče vlastností nebo designu), ani čočky. Na vše jsem postupně (velmi draho) přišel metodou pokus-omyl. Marně bych hledal přidanou hodnotu. Maximálně tak nadávání na konkurenci, jak to jinde (řetězce, konkurenční optiky) dělají blbě a stěžování si na to, že k nim optik zákazníka nepošle a tedy nemohou dávat takové slevy. A nakonec se tam dozvím, že ty brýle tam vlastně ani nedělají, jen si objednají už zabroušené a vsazené čočky do těch obrouček za 5 dolarů.

    I tak jsem původně plánoval brýle koupit klasickým způsobem, ale optika, kterou mi oční lékař doporučil měla v době otvíracích hodin zavřeno, na maily nereagovala a telefon nikdo nebral. A v další v místě bydliště jsem měl pocit, že je neuvěřitelně obtěžuji, když po nic chci cenu zboží. Možná by se tím mělo začít - transparentní cena zboží. Nemám problém (a byl jsem tak roky zvyklý) dávat 12 - 15 tisíc za brýle, pokud budu přesvědčen, že ta cena je fér a ne vycucaná z prstu. Však se stačí podívat na akce optik - 1+1 brýle zdarma, 50 % sleva, sleva tolik, kolik je vám let, obroučky zdarma, skla zdarma,.... do Prčic, jak má člověk pak věřit tomu, že to, co je uvedeno v ceníku alespoň vzdáleně vychází z nějakých nákladů? K tomu se přidá p(r)odavačka, která o zboží nic neví a za to jim tam má zákazník udělat zisk 10 tisíc?

    Připomíná mi to tu legendu o tom lokálním řezníkovi co má kvalitní maso a umí doporučit to správné pro každou příležitost. Co já se sjezdil po Praze po různých řeznictvích a všude jsem našel jen samé "podavače".

    31. 1. 2023, 12:19 editováno autorem komentáře

  • 31. 1. 2023 19:03

    xls

    V podstatě souhlas. Taky si myslím, že brýle by se měly vyzkoušet. A z hlediska odborníků, zařízení, prostředí, výběru japonských čoček, obrouček jakýchkoli značek, materiálů a tvarů, ochoty maximální spokojenost. Tohle všechno ale v Asii za 1500,-.

    V mém městě zaplivaná špeluňka, měření žádné, výběr obrouček omezený, jednu hnusnější než druhé, o čočkách nemluvě, bába neochotná, dodací lhůta dlouhá, cena cca 5x vyšší.

  • 31. 1. 2023 12:29

    greenlinuxguru

    Osobně každé 2 roky objednávám nové brýle s Ali, mám spoustu brýlí, a třeba i druhé v autě, a jsem rád, že se neklepu strachy, jestli nějaké rozsednu. Zatím z Ali žádný problém s brýlemi.

    Co se týká Ali, je to specifické, jsou věci co bych objednal a věci co ne. Třeba USB kabely v žádném případě, zpravidla se na nich telefon spíše vybíjí než nabíjí, navíc u nás některé firmy je dělají masově - Ikea, Alza, Lidl, jako privátní značky a prostě nemá smysl to objednávat s Ali.

    Různá elektronika je veskrze vždy komplikovaná. Osobně z Ali neobjednávám v dnešní době, když nemusím, nebo je tu výrobek pod nějakou privátní značkou.

    Na co přicházím na chuť je Amazon.de, zpravidla velcí značkový výrobci tam prodávají o 1/3 levněji než v ČR.

  • 1. 2. 2023 17:04

    RadimVamDobre

    Přijde mi absolutní zhovadilost, že nějaký pisálek nabádá své čtenáře k nákupu brýlí přes Aliexpress, kde něco objednat se rovná gamblu, bohužel s tím mám bohaté zkušenosti a na tyto čínské podvodníky jsem kvůli jejich podvodům dávno zanevřel. Kdo jejich podvody nezná doporučuji videa jako toto: https://www.youtube.com/watch?v=YytPsqvcYLI nebo stačí vyhledat na youtube.com něco jako aliexpress expectation je tam toho mraky. Uznávám, že občas se podaří přes Aliexpress pořídit něco levně a ve slibované kvalitě, ale dost často tomu tak není. Nejednou mi přišlo zboží poškozené, nefunkční, jiných barev, v jiné kvalitě nebo nepřišlo vůbec. Ano lze toto nahlásit a někdy se podaří uspět, ale pravidelně se dohadovat o svých nákupech na to fakt nemám čas ani sílu. Já raději dám vydělat našim lidem, kde mám jistotu, že si mohu zboží vyzkoušet, dostanu jej v požadované kvalitě a nemám problém se domluvit. Stalo se mi, že i u našich prodejců se vyskytl problém, ale vždy jej podařilo vyřešit. Problém u těchto čínských šmelinářů je, že velmi často se snaží cíleně podvádět a na tomto chování se svými penězi nechci rozhodně podílet. Jako když se najde dobrodruh, který je ochoten objednat cokoliv dražšího než je obal na telefon, tak je to jeho volba, ale nabádat k tomu své čtenáře mi přijde téměř srovnatelné s prodejem hrnců starým babkám.

  • 1. 2. 2023 22:57

    amerlock

    No už Váš nick vyjadřuje něco o Vás!
    Nejmenoval jste jedinou konkrétní věc ve svém obsáhlém příspěvku, pouze obecné vágní fráze o tom, že Aliexpres je podvodný server a proto bacha.
    Takže asi proto je to největší eshop na světě, že Vy milostpán jste údajně obdržel zboží jiné barvy.

    Jste asi majitel českého vetešnictví a kšefty se prostě zadrhly, že?

  • 2. 2. 2023 12:57

    RadimVamDobre

    Amerlocku jestli si myslíte, že Vaše přezdívka je něčím výjimečná, tak nejste nic než nabubřelý. Má přezdívka je možná hloupá, ale je mi to jedno, daleko hloupější mi přijde pozastavovat se nad něčí přezdívkou.

    Obecné příklady jsem uváděl, protože jsem se nechtěl příliš rozepisovat, proto jsem i uvedl odkaz kde jsou tyto podvody lépe popsány a upozornil na to, že těchto podvodných příkladů je plný internet. A takto činím, protože tyto informace v článku naprosto chybí.

    Ale jak chcete budu konkrétní:
    1/ Objednávka stolní lampičky, krásná designová, s bezdrátovým nabíjením a dalšími vychytávkami, koupil jsem ji za polovic, měla jednu vadu nefungovala = elektro odpad dovezený přes celou planetu.

    2/ Praktická designová lékárnička, dorazila rozlámaná = platový odpad dovezený přes celou planetu

    3/ Autokoberce hezké vzhledově, ale neseděly jak by měly, používal jsem je, jen proto že mi bylo líto je vyhodit = vyhozené peníze za něco co bych normálně nekoupil

    4/ Velká nástěnná plastová dekorace do pokojíčku, přišla v jiných barvách, ale to bych oželel, jenomže ten toxický smrad co se z nich linul , to bych nedal ani psovi do boudy = toxický odpad dovezený přes celou planetu

    5/Asi dvakrát zboží nedorazilo vůbec a vzpomněl jsem si na to příliš pozdě než, abych to urgoval, protože dodání jak víme trvá a byly to nějaké zbytečnosti, které jsem nijak nevyhlížel = vyhozené peníze

    6/ mikrošrobováčky u ktererých chybí zaaretování bitů, používám je, ale práce s mini mě irituje

    7/ Zrovna v těchto dnech jsem někde uviděl Tamagotchi a z nostalgie jsem si říkal, že by se to mým dětem určitě líbilo a musím se po tom podívat. Našel jsem je na Alíkovi asi do sto korun, ale po předchozích zkušenostech měl obavy o kvalitě a pátral jsem. Podařilo se mi zjistit, že originál Tamagotchi stojí 600,- a může se tak zdát předražené, jenomže to z Alíka je jen taková atrapa, zvířátko se tam neklube z vajíčka, nemá žádné fáze, neumře a starost o něj nemá na něj žádný vliv = vyhozené peníze

    Upřímně a marně se snažím vzpomenout na něco co mi udělal opravdu radost a stálo za to a opravdu nevím, možná nějaké řemínky hodinek? Fakt nevím a to jsem toho koupil celkem dost, možná ještě nějaký ruční šlehač byl fajn.

    Netvrdím, že se tam nedá koupit něco dobře, nyní čekám z Alíka na baterii do starého telefonu, který mi léta ležel v šuplíku, tak snad nevyhoříme. Rozhodně nejsem nějaký milostpán co mu vadí odlišný odstín, ale bych bych obezřetný, jak říkávala moje babička, levně koupené dvakrát koupené.

    Také netvrdím, že co je z Číny je šmejd, vím že většina světa zde vyrábí.
    Ale potřeba ty vykuky hlídat, protože jinak mají tendence nás brát na hůl, sice né cenou, ale kvalitou a podvodným jednáním.

    A to že je to největší eshop na světě, je jen další hloupý argument. AAA Auto je největší autobazar v ČR s přesahem do zahraničí a jeho nechvalná pověst je dobře známa.

    Každopádně neskrytě se musím usmívat na Vaší nafoukaností, když si myslíte, že na základě jednoho příspěvku jste schopen odhalit charakter člověka, možná i jeho životní příběh a nedivil bych se kdybyste i mé číslo bot. Mohu Vás ujistit, že nikterak neparcipuji prodeji nebo dovozu jakékoliv zboží.

    Ať si svými penězi nakládá jak uzná za vhodné, ale přijde krajně neprofesionální, když na seriózním médiu jako je mesec.cz se glorifikuje čínský eshop, který má svá výše popsaná úskalí a v článku o tom není hláska!

  • 2. 2. 2023 13:20

    amerlock

    Děkuji za obsáhlou reakci.
    Zjevně jste se neřídil při nákupech radami pána z videa na youtube, které jste sdílel.
    Holt, když chce čecháček za každou korunu ušetřit, tak se to pak stává:)

    Přeji Vám hodně štěstí při nákupech v lokálních sítích

  • 2. 2. 2023 13:42

    Milos1975

    Pokud něco nefungovalo, přišlo rozbité nebo neodpovídalo popisu, klidně jste to mohl u Aliexpressu reklamovat, stejně jako u nějakého českého eshopu. Aliexpress řeší reklamace rychle a v 99% ke spokojenosti zákazníka. Alespoň takovou osobní zkušenost mám já, na Aliexpresu nakupuji celkem často různé věci, levné i dražší.

  • 2. 2. 2023 5:47

    Patrik Chrz

    Na Aliexpresu nakupuji už dlouho. Prošel jsem si fázemi počáteční nadšení i následného zklamání, kdy jsem si říkal, že už tam nic nekoupím. Ono se to v čase vyvíjí, pamatuji doby, kdy to byla obrovská loterie a člověk byl rád, když polovina výrobků za něco stála (i tak se to vyplatilo), za posledních několik let jsem něco, co nefungovalo (nebo jsem to jen neuměl rozběhat) koupil jen jednou (GSM brána). Poslední dobou mi přijde, že se kvalita zboží dost zvedla.

    Aliexpres mě třeba zachránil, když jsem tam koupil něco, co mi tady tvrdili, že neexistuje, nejde sestrojit - třeba redukci z HDMI na USB-C (obráceně mají v každém elektru, ale já potřebaoval k notebooku, který nemá USB-C připojit monitor, který umí jen USB-C).

    Jak jsem psal už výše, já bych strašně rád toho "českého obchodníka - fachmana", který mi poradí, prodá kvalitní zboží a s úsměvem vyřeší případnou reklamaci. Jenže zatímco u Aliexpresu mám pocit, že se služby zlepšují, u těch českých firem mi přijde, že trend je opačný. Třeba jsem začal kupovat potapěčské vybavení u brněnské Agamy. Neopren, rukavice, boty, ploutve, hloubkoměr, nůž, lampu,... postupně, jak jsem získával praxi a zvyšoval si kvalifikaci jsem nakupoval různé části vybavení, které jsem si ze začátku půjčoval. Při jednom nákupu jsem zakoupil další lampu (cena asi 3 tisíce) a kompas (cena 2 tisíce). Ukázalo se, že obojí je vadné. Kompas ukazoval o 20 stupnů jinak (to snad nedělají ani reklamní z krabice cornflaků) a u lampy mi praskla nabíječka. Reklamace kompasu uznána, reklamace nabíječky ne - mechanické poškození. K lampě za 3 tisíce totiž dávali tu nejlevnější nabíječku, co mají na Aliexpresu za dolar. No, Agama ušetřila dolar, ale přišla o zákazníka.

    Nebo před dvěma měsíci - v Salamanderu jsem si koupil boty za 3 tisíce. Po měsíci a půl praskla podrážka. Reklamace vyřešena "opravou" takovým způsobem, že boty zničili - popis i s fotkou "opravy" jsem psal zde: https://www.google.com/maps/contrib/106844962081390069806/reviews/@35.0944298,-31.9934807,3z/data=!4m3!8m2!3m1!1e1?hl=cs

    Já bych opravdu uvítal kontakt na ty poctivé české obchodníky, kteří znají své zboží, umí poradit a jsou ochotni za něj nést odpovědnost.

    Každopádně Aliexpres je přínosem i pro ty, co tam nenakupují, můžou použít jako páku k vyjednávání o ceně a obchodníci budou muset pomalu ustupovat z marží v řádech i 1000 procent, pokud si chtějí udržet konkurenceschop­nost. Jak jsem zmiňoval zde v diskusi, kamarád usmlouval v optice brýle, za které chtěli původně 15 000 na 4,5 tisíce. Přitom kdyby běžně měli za těch 4,5 tisíce to, co jsem teď koupil na Aliexpresu za tisícovku, vůbec bych o nákupu v Číně neuvažoval.

  • 2. 2. 2023 13:30

    RadimVamDobre

    Na Aliexpressu také nakupuji dlouho, ale rozhodně bych si nedovolil tvrdit, že kvalita se zvýšila, jediné co se zvýšilo je moje obezřetnost.

    Ať si se svými penězi nakládá každý jak uzná za vhodné, to je každého věc. Chápu, že máte důvody, já bych se zachoval jinak. Asi jako Vy očekávám, že za svoje tvrdě vydělané peníze dostanu kvalitní službu, servis atd., pokud ne půjdu jinam, ale rozhodně bych to nehledal na Alíkovi. A už vůbec bych nešetřil na věci, kterou nosím cca 16h denně, má vliv na mé zdraví, ideálně by měla být modní a dělat mi radost každý den. Ale to je Vaše věc a proti gustu žádný dišputát.

    Co mi přijde do nebe volající a nadzvedává mě to ze židle je, když seriózním webu mesec.cz pějete písně na kontroverzní AliExpress (ještě u tak důležité věci jako jsou brýle) a vůbec zde nezmíníte žádná rizika s takovým nákupem spojená. Chybí mi zde nějaká profesionalita a sebereflexe, vždyť si musíte uvědomovat, že můžete ovlivnit mnoho lidí. A to pomíjím fakt, že ani tématicky se mi zde tento článek nehodí. Pokud bych takovýto článek zaznamenal na nějakém maminkovském webu, tak bych asi jen pozvedl obočí usmál se a řekl si, že holky objevili Ameriku, ale zde mi přijde tato slátanina opravdu mimo mísu.

    Určitě jsou závažnější témata než nabádat čtenáře k pofidérním nákupům.

    Například zdražování našich telefonní operátorů, kteří plošně zdražují o 9% přitom naše ceny jsou stále dražší než v zahraničí. Je zde normální kartel! Uvítal bych rady jak na tyto mafiánské praktiky vyzrát, zda a kde je možné pořídit levný evropský tarif, když je možné volat v rámci Evropy za domácí ceny, případně jestli to má nějaká úskalí. To by bylo zajímavé a rezonující téma, nemáte zač.

  • 2. 2. 2023 14:45

    RadimVamDobre

    Na Aliexpressu také nakupuji dlouho, ale rozhodně bych si nedovolil tvrdit, že kvalita se zvýšila, jediné co se zvýšilo je moje obezřetnost.

    Ať si se svými penězi nakládá každý jak uzná za vhodné, to je každého věc. Chápu, že máte důvody, já bych se zachoval jinak. Asi jako Vy očekávám, že za svoje tvrdě vydělané peníze dostanu kvalitní službu, servis atd., pokud ne půjdu jinam, ale rozhodně bych to nehledal na Alíkovi. A už vůbec bych nešetřil na věci, kterou nosím cca 16h denně, má vliv na mé zdraví, ideálně by měla být modní a dělat mi radost každý den. Ale to je Vaše věc a proti gustu žádný dišputát.

    Co mi přijde do nebe volající a nadzvedává mě to ze židle je, když seriózním webu mesec.cz pějete písně na kontroverzní AliExpress (ještě u tak důležité věci jako jsou brýle) a vůbec zde nezmíníte žádná rizika s takovým nákupem spojená. Chybí mi zde nějaká profesionalita a sebereflexe, vždyť si musíte uvědomovat, že můžete ovlivnit mnoho lidí. A to pomíjím fakt, že ani tématicky se mi zde tento článek nehodí. Pokud bych takovýto článek zaznamenal na nějakém maminkovském webu, tak bych asi jen pozvedl obočí usmál se a řekl si, že holky objevili Ameriku, ale zde mi to přijde tato slátanina opravdu mimo mísu.

    Určitě jsou závažnější témata než nabádat čtenáře k pofidérním nákupům.

    Například zdražování našich telefonní operátorů, kteří plošně zdražují o 9% přitom naše ceny jsou stále dražší než v zahraničí. Je zde normální kartel! Uvítal bych rady jak na tyto mafiánské praktiky vyzrát, zda a kde je možné pořídit levný evropský tarif, když je možné volat v rámci Evropy za domácí ceny, případně jestli to má nějaká úskalí. To by bylo zajímavé a rezonující téma, nemáte zač.

  • 2. 2. 2023 18:01

    Jehovista

    Pres Aliexpress prodava hromada firem. To je jako kdybyste hazel spinu na Heureku, protoze jste naletel nejakemu smelinari, ktery tam je zalistovany.
    Ja z aliexpressu objednaval uz minimalne stokrat a resil jsem jediny problem - v modelarskem nozi nedrzely cepele. Poslal jsem video a poslali mi novy kus, stary mi zustal, takze mam sadu cepeli zdarma. Vetsinou kupuju drobnosti, ale mam od nich i hromadu drazsiho naradi - osciloskop, multimetry, pajeci stanici, triosou laserovou vodovahu, ... Vse funguje jak ma. Ono je dobre koukat na hodnoceni obchodu, cist recenze a pouzivat zdravy rozum.

  • 2. 2. 2023 22:06

    ZS

    A co kdybyste se redakci přihlásil a napsal to sám, určitě vás rádi uvítají a ještě dostanete honorář, nemáte zač.

  • 2. 2. 2023 17:16

    6ypaH

    jen jsem prolétl reakce na vše, zatím jsem zcela nepochopil, proč pan chrz článek psal, když má názory typu "poptávka trhu".., tedy někoho právo na zlodějinu a i vydírání. někdo kdo se potřetřebuje pochlubit že po 20+letech našel skulinu šetřící 90%, kterou dávno brouzdám... ale jelikož jsem ho zaznamal, tedy jeho snahu poradit, i v té době 90s, aniž bych jej průběžně sledoval - (etické je upozornit na šmejdy. pojmy jako social justice, jemu i téměř nikomu dnes nic neříká, mi je to u koncovky... ale proč to psal? njn, rating, lepší práce - dražší věci...; někoho u kovidu pohřbíval?... hodně lidí pohřbívalo, ale existuje fáma , že... ok, ...jednou budete rebel co nemlčel) už na to neskočím, i když jsem buran

  • 13. 2. 2023 15:56

    Patrik Chrz

    lensi.cz
    Ale vypadá to, že jednotlivá pracoviště se mezi sebou dost zásadně liší. Já byl v Dejvicích. Naopak na vršovickou pobočku jsem na FB četl hodně stížností.

  • 11. 2. 2023 17:53

    h4x0r

    Tak to p. Chrzovi gratuluju. Já na Aliexpresu nakupoval několikrát a procento, kdy mě okradli bylo enormní. Z počátku jsem se domníval, že podobně jako u eBay je zde ochrana kupujícího, takže když se před nákupem u prodávajícího ujistím, že má zboží ty a ty vlastnosti, pak zboží přijde a ono má ty vlastnosti jiné, takže v naší elektrické síti vůbec nelze použít, tak že dostanu své peníze zpět.
    U eBay to skutečně funguje. Např. prodávající sliboval u multinabíječky 3x2,4A zároveň, bylo samozřejmě buď 1x2,4A (když tam bylo zařízení samo) a nebo klasických 3x1A (když se jich nabízelo víc). Prodejce se cukal, eBay to rozseknul, vrátil mi komplet peníze za všech šest nabíječek a bylo to.
    Tady na Aliexpresu, když jsem se obrátil na prodejce, že nasliboval parametry, které to nemá a zboží se nedá použít, tak mi z ceny nabídl cca 3% slevu. Zasmál jsem se tomu a šel na Aliexpress a jeho linku ochrany zákazníka. Tam se pro změnu vysmáli oni mě, že mi prodejce nabídl velkorysou slevu a pokud nemám zájem, je to můj problém, protože zboží jsem dostal. Ještě že mám možnost na vlastní náklady poslat zboží doporučeně zpět, pak že mi prodejce zboží (ale nikoliv dopravné zhruba v ceně zboží) vrátí.

    Podobně mě vyšplouchli ještě párkrát, takže jsem udělal závěr, že AliExpress je obrovská banda podvodníků, kteří naslibují, co budete chtít slyšet, a skutek utek. Od té doby tam nenakupuju.

  • 12. 2. 2023 11:51

    Milos1975

    Nabíječku jsem reklamoval na Aliexpressu také, tak 2 měsíce nazpátek. Měla podporovat rychlé nabíjení QC3.0, nabíjela ale pouze pomalu. Vyreklamoval jsem ji, přiložil fotky a Aliexpres mi do pár dnů vrátil celou cenu, kterou jsem za tu nabíječku zaplatil a nabíječka mi zůstala, takže ji mohu používat pro pomalé nabíjení. Obdobným způsobem byly vyřešeny i mé ostatní reklamace u Aliexpressu. Pokud člověk nekupuje jen to úplně nejlevnější a pořádně přečte recenze kupujících a hodnocení prodejců, tak obvykle obdrží zboží, které odpovídá popisu. Osobně jsem musel reklamovat jen asi tak šest objednávek ze sta a všechny reklamace byly vyřízeny k mé spokojenosti.

  • 13. 2. 2023 17:08

    h4x0r

    Tak to by byla příjemná změna v přístupu. Já jsem byl naprosto šokován, s jakou samozřejmostí Aliexpress konstatoval, že jsem sice nedostal, co jsem měl, ale dostal jsem aspoň něco a proto nemám nárok chtít, aby ta věc měla slíbené vlastnosti.

    Asi jim dám po letech znovu šanci a uvidíme.

  • 13. 2. 2023 15:50

    Patrik Chrz

    Tak zrovna tuhle firmu jsem měl na mysli, když jsem v článku psal, že několika lidem v mém okolí udělali špatně (vsadili chybné dioptrie) brýle ....

  • 18. 2. 2023 11:38

    Hacique

    Dobrý den,
    také se chci poděkovat za článek. Jelikož jsme ale na finančním fóru, dovoluji si upozornit pana Chrze, že operuje s termínem marže, kterou ale nechápe správně. Marže nikdy nemůže překročit 100 %. To, co popisuje, je obchodní přírážka. Doporučuji si o tom něco přečíst, třeba na https://cs.wikipedia.org/wiki/Mar%C5%BEe

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).