Dobry den,
to bude pravdepodobne z toho duvodu, ze jste za ten jeden mesic nemela dostatecne velky prijem, ze ktereho by se odvadely dane (a bylo z ceho odecist uhrazene uroky). Z davek od socialky a snad ani z nahrad od zamestnavatele se dan neodvadi. A diky sleve na dani kterou jste tech 11 mesicu neuplatnovala se Vam pravdepodobne lednova dan "vynulovala" a pak mate z pohledu financniho uradu odvadet nulovou dan - tzn ze se vam pravdepodobne vrati cela dan kterou jste odvedla v lednove mzde, ale na uroky z uveru tam uz misto nezbude. Nikdy se Vam v rocnim zuctovani nemuzou vratit penize, ktere jste v tom kalendarnim roce neodvedla. Ale tohle by Vam mel vsechno spocitat zamestnavatel, a asi bych se s ucetni domluvila jak preste to vychazi a informovala ji, ze mate pripadne jeste i podklady k hypotece.
Jedině, pokud nedodáte všechny potřebné podklady (smlouvu o úvěru - ať je zřejmé, čeho se týká, výpis z katastru a potvrzení banky o úrocích) Dále potvrdit, pokud nejste jediným účastníkem smlouvy, že další zúčastnění tuto slevu neuplatňují. Je to menší zátěž pro ochotnou účetní a velká pro neschopnou. Ale obrana žádná, vždy si může najít námitku proč odmítnout.
Nevím, jestli na to má právo, ale účetní v řadě firem daňové přiznání pro zaměstnance nedělají vůbec. Pokud má ta firma hodně zaměstnanců, je to i pochopitelné. Krom toho u zaměstnanců je daňové přiznání vcelku jednoduché, nechápu, proč si to zaměstnanci neudělají sami (s výjimkou mentálně nedostatečných jedinců).
Také jsem dřív pracoval ve firmě, která nám nedělala daňové přiznání, i když podle zákona měla. Ale hádejte se s někým, že... A co bylo horší, tak potvrzení o příjmu potřebné na to, abychom si přiznání udělali sami, nám dali třeba 22.3. A člověk pak měl jen týden na to, to zpracovat a odevzdat na FU.
Jednoduché - jak pro koho, záleží kolik tam toho člověk má. V nejjednodušším případě jsou to tuším 4 čísla do formuláře a zbytek už se počítá vzorci. Ovšem jaký nejsložitější případ může nastat si netroufám odhadovat.
Povinnost zaměstnavatele v tomto případě není. Podávat ho nemusíte, není to vaše povinnost, ale přijdete o nemalé peníze. Zda-li jste zaplatila alespoň nějakou zálohovou daň, tak vám bude z větší části ne-li celá vrácena. Zvládnete to sama. Vyžádejte si potvrzení o zdanitelných příjmech od zaměstnavatele za období od 01*-06* 2017 a podání podejte. Jinak úřednice na FÚ jsou vám povinny v případě požádání s vyplněním pomoci.
O roční zúčtování daně z příjmu máte právo požádat firmu, která byla v loňském roce Vaším posledním zaměstnavatelem. A to i v případě, že jste tam ukončila pracovní poměr již v červnu 2017. Jestliže jste od té doby nebyla zaměstnaná nikde jinde, tak tato firma je Váš poslední zaměstnavatel a máte právo požádat je o roční zúčtování. Ale pozor - musíte to stihnout do 15.02.2018! Do tohoto data také musíte zaměstnavateli dodat všechny potřebné podklady na daňové slevy a odpočty, které si případně chcete uplatnit (úroky z úvěru, zaplacené životní pojištění atd.). O provedení ročního zúčtování daně se žádá písemně, a to tím způsobem, že podepíšete na poslední straně Prohlášení poplatníka (takový ten růžový dvojlist).
Pokud nestihnete zaměstnavatele požádat o roční zúčtování do 15. února, už nemá povinnost Vám je udělat. Pokud byste v takovém případě chtěla dostat vrácenou nějakou daň, musela byste si sama podat přiznání na finančním úřadě. K tomu byste potřebovala ode všech zaměstnavatelů, které jste v loňském roce měla, potvrzení o výši příjmu. Příjem z Úřadu práce se do přiznání neuvádí, protože se nedaní.
Dobrý den,
V článku se píše: .. "Pokud tedy máte kromě platu či mzdy příjmy nad 6000 Kč ročně, bohužel už svého zaměstnavatele požádat nemůžete."...
Znamená to, že když třeba teď velký fenomén "hrát si" s kryptoměnama (digitální peníze jako Bitcoin) vydělám více než 6000 tak se to musí zdanit, ale firma už to neudělá a musí to jedinec udělat daňové přirnání sám? Pokud ano, jaké dokumenty musí doložit? Stačí výpis z účtu že dejme tomu z nějaké směnárny přišel určitý objem peněz?
Jak to funguje?
Děkuji.
Zdravíčko!
Jsem v takové situaci. Minulý rok jsem měla 2 brigády, z nichž u jedné se odváděla zálohová daň. Do toho mám už asi třetím rokem živnost, kde za loňský rok nemám žádný příjem, ale mám díky ní výhodný tarif.
Poslední zaměstnavatel, kde byla odváděna zálohová daň, mi udělal daňové přiznání, jen jsem se mu nezmínila o své živnosti.
Co teď? Je problém, když odevzdám druhé daňové přiznání? Nebo jak bych to měla řešit?
Děkuji za rady.
Dobrý den chtěla bych se poradit, začátkem roku jsem byla na ÚP, pak jsem byla měsíc a něco zaměstnaná a pak jsem byla asi měsíc na neschopence a pak jsem šla na mateřskou, příjem jsem měla velký, chci se zeptat, zdali se mi vyplatí podat danové přiznání, jak jsem pochopila u zaměstanavatele už to nejde,ale pokud mi zaměstnavatel pošle potvrzení o výši příjmu mohu to udělat sama, ptám se jak ?? jde to elektronickou cestou, je někde podrobný návod?? Omlouvám se,ale žila jsem předtím v zahraničí a daně uplatňovala tam díky internetovému , tam stačilo jednouduše kliknout a nic jsem neřešila, peníze přišly na účet. Platím si i životní pojištění a hypotéku, jestli mám uplatnovat nebo není třeba když jsem nepracovala tak dlouho děkuji