Hlavní navigace

Český Telecom lže!

8. 3. 2002
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Český Telecom rozšířil zavádějící informace. Kvůli nim na sklonku loňského roku musel pan Kolář platit. Přestože se ohradil, měl smůlu - nápravy se nedočkal. A co na to Český Telecom? Mlčí!

Čtenářská zkušenost:

V listopadu 2001 jsem se rozhodl změnit svůj cenový plán HOME STANDARD na HOME MINI. Informoval jsem se na infoline Českého Telecomu 0800 123 456, kde mi bylo sděleno, že první změna cenového plánu je zdarma. Poštou mi bylo zasláno 2 x „Provedení změny identifikačních a jiných údajů“. Toto jsem podepsal a zaslal zpět. Tímto jsem to považoval za vyřízené. Omyl!

Jedno „Provedení změny“ jsem obdržel zpět s dopisem zn. 10262/94/1/CP – Lenka Vernerová, vedoucí podpory telekomunikačních služeb Plzeň – kde jsem se dozvěděl, že změna cenového plánu je zpoplatněna částkou 52,50 Kč. Na toto jsem 10.1.2002 reagoval stížností na infolince Telecomu, která byla postoupena dále.

Pod zn. CCR2/191637/02 – Hana Kvapilová, vedoucí reklamací Hradec Králové – jsem obdržel vyřízení své reklamace ve znění: „Provedená šetření neprokázala žádné administrativní chyby. Telefonní stanice Vám byly zřízena 7. 7. 1997. První změna cenového plánu zdarma je pouze do šesti měsíců od datumu zřízení nebo převodu účastnictví.“ Toto byla pro mne novinka! Dopis dále pokračoval ve smyslu, že pokud mám k tomuto šetření výhrady, ať se obrátím na ČTÚ Plzeň, kde uplatnění mé námitky podléhá správnímu poplatku. V tomto duchu jsem byl informován též p. Fraňkem na telefonním čísle 038 / 782 44 44.

Tato politika se mi vůbec nelíbí s ohledem na to, že na letáku nám, zákazníkům, Český Telecom sděluje, že první změna cenového plánu je zdarma. Tato informace byla též publikována zaměstnancem Telecomu v médiích. Proto mě velice zaráží reakce z reklamačního oddělení.

Nevím, jak mohl Český Telecom dosáhnout certifikace dle ISO 9001 / 2000 s tímto přístupem k zákazníkům. Myslím si, že jsem v této záležitosti chybu neudělal. Chybu udělala pracovnice infolinky, která mě neinformovala o poplatku za první změnu cenového plánu. Proto nevím, proč za tuto chybu zaplatím já, zákazník.

Jaroslav Kolář, Horní Bříza
(text prošel redakční úpravou)

Reakce Českého Telecomu:

Reakce Českého Telecomu jsme se bohužel přes nesčetné urgence nedočkali.


11. 03. 2002

ČESKÝ TELECOM v žádném případě nezveřejnil a nezveřejňuje nepravdivé informace. I nadále samozřejmě platí (a platilo), že první změna cenového programu, o kterou zákazník požádá do poloviny roku 2002 je provedena zdarma. Skutečnost, že za první změnu se neplatí, je uvedena v propagačních materiálech ČTc, na našem webu i v ceníku služeb. Oproti původním podmínkám došlo v únoru k jediné a pro zákazníky pozitivní změně: zdarma je každá (nejenom první) změna cenového programu Home Mini na některý jiný.

V případě pana Koláře tedy došlo k chybě některé z pracovnic ČTc, která pravděpodobně vycházela z neaktuálních informací. Ke změně zákazníkova cenového programu totiž došlo 27. prosince, tedy pouze několik dnů po ohlášení nových cenových programů a s nimi souvisejících podmínek. Panu Kolářovi byl poplatek ve výši 52,50 Kč naúčtován nedopatřením, za což se mu omlouváme. Chybu jsme zjistili i díky jeho upozornění v polovině ledna a finanční částka mu poté byla připsána zpět. Přesvědčí se o tom v nejbližším vyúčtování za telekomunikační služby (pokud se tak již nestalo). Pochopitelně jsme mu zaslali jako odškodnění ještě malou pozornost.

Já osobně si nejsem vědom toho, že by se mi do ruky dostal dotaz na toto téma. Přiznávám ovšem, že vzhledem k množství otázek, které byly v souvislosti s novými cenymi a dalšími tématy adresovány na tiskové oddělení v lednu a únoru letošního roku, mohl být některý dotaz opomenut. Předpokládám, že pokud bychom na vznesený dotaz dokázali rychle odpovědět, článek na který reaguji nemusel vůbec vzniknout.

Vladan Crha
tiskový mluvčí Českého Telecomu

Redakce

Tabulka č. 272
Český Telecom mylně informoval zákazníky nejen na svých infolinkách, ale i v médiích. Navíc, jako správný monopolista, za špatnou „informovanost“ nechá platit klienty. Proto Českému Telecomu udělujeme na návrh čtenáře zlámanou grešli.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

dan_z_prijmu

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).