Děkuji diskutujícím za cenné poučení. Opravdu při své omezené inteligenci VŠ mě nenapadlo, že bych měl dle názoru ČD místo zavolání na infolinku věnovat pár hodin studiu tarifních fint, případně si koupit jízdenku už z Prahy nebo si kupovat jízdenku na každý úsek. O kupování slevových karet, když jedu vlakem 1x za uherský rok, nemluvě. Třeba se dočkáme situace jako v Thajsku, kdy je kolikrát levnější místo vlakem letět letadlem.
Ale abych řekl pravdu, za zpáteční jízdenku do Vídně bych viděl férovou cenu tak 600-700. Takže pro 2 je stejně jistá volba auto.
Žiju v Anglii a často je levnější létat letadlem, než jezdit vlakem. Auto je finančně výhodné, jedou-li dva a více lidí. Vlak je výhodný v tom, že je rychlý, často rychlejší něž auto.
Nicméně, když se rozhodnu pro vlak, tak si na internetu koupím jízdenku, zaplatím platební kartou a na nádraží si ji pak vyzvednu z automatu. Výhoda je, že na internetu okamžitě vidím konečnou cenu a navíc je to levnější, než si jízdenku kupovat na nádraží.
Nicméně auto je stále často nejvýhodnější dopravní prostředek.