taková je skutečnost.Na GŘ ČD je nedostatek odborníků se zkušenostmi z provozu a ti,co tam jsou,mají vizi,že zákazníka a tím tržby lze získat jen pomocí různých slev a výhod./On i pan generální je finančník a ne od železnice/.A jak se mění lidi a názory a výsledky nevyzkoušeného,tak se velmi často mění i ony tarifní podmínky,kterým snad rozumí jen autor. O té druhé cestě,kterou je kvalita osobní přepravy /jízda včas,spolehlivost, čistota,úroveň služeb,atd/ jaksi tito odborníci na GŘ reálně neuvažují
a ani nemohou.Příčinou je roztříštění řízení a obsluhy provozu dráhy na mnoho úseků a předání její části i služeb mimodrážním firmám.Mnoho vedoucích a náčelníků nemůže běžné provozní problémy vyřešit.Vždyť k tomu,co dříve rozhodl jeden,se jich dnes musí sejít několik.A hlavně na dráze platí stará zásada,že z jakéhokoliv jednání nesmí pro můj úsek vyplynout nějaký úkol.A pokud vznikne,musím si ho vyřešit sám.
Železnice bohužel myšlenkově zamrzla ještě hluboko v minulým století, k tomu odkoukala obchodní metody asi u pražských texikářů.
Naštěstí s nima moc často nejezdím. Před pár dny mě napadlo, že bych mohl jet s manželkou z Pardubic do Vídně (během 1 dne tam a zpět) vlakem místo autem. Podíval jsem se na web - i spojení vypadalo slušně, jen to pořád nebylo schopný vyhodit cenu. Když jsem slavný ČD zavolal, tak jsem zjistil, že jízdenka na nějakých 250 km stojí 1700,-. Asi nemusím říkat, že teda pojedu radši za 1/4 cenu autem.
Zpáteční jízdenka stojí opravdu 1700,- Kč a je do 2.třídy. Vzdálenost je podle ČD 311 km.
Tak to bych opravdu jel radši tím autem.
Pamatuju vánoční akci, kdy do Vídně jelo Pendolino za 400,- Kč. Bohužel už do Vídně nesmí z technických důvodů, konkrétně rakouská strana zakázala zastaralá Pendolína do Rakouska pouštět, snad kvůli brzdám. Pendolíno je prý asi 20 let technologicky zastaralý vlak, který ČD navíc koupili 2x dráž.
Tak si ujasnime pojmy a dojmy...
Z Pardubic do Viedne sa dve osoby bez In-karty dostanú za 2334 Kč, tj. 1167 Kč na osobu. Ak si doplatíte 89 Kč/osoba, máte v tom ešte aj MHD vo Viedni na celý deň.
Problém je v tom, že toto si vyžaduje kúpiť vnútroštátny spiatočný doklad Pardubice - Břeclav a následne využiť relačnú ponuku WienSpezial (spiatočná o Viedne, platnosť 4 dni). Tá vychádza 669 Kč na osobu, s In-kartou dokonca 261 Kč, čím je bezkonkurenčne najvýhodnejšou komerčnou ponukou ČD.
Problém je v tom, že toto vám České dráhy nepovedia, ale navrhnú vám cestu podľa medzinárodného tarifu SCIC-NRT, podľa ktorého skutočne spiatočná cesta Pardubice - Wien Meidling vyjde na 1701 Kč.
Čo sa týka pendolina, tak sa nehnevajte, ale je to nezmysel. Pendolino je úplne štandardné vozidlo, ktoré nie je o nič viac zastaralé ako mnohé mašinky ÖBB. Ukončenie jeho jazdenia do Rakúska má čisto obchodné pozadie, keďže Rakúske spolkové dráhy neuznávajú inštitút povinnej rezervácie a na českej strane jeden-dva "nadvlaky" na trase Praha-Brno len narušovali bežný hodinový takt spojov. Namiesto toho sa pendolina presunuli späť na jeden výkon do Bratislavy a zacelili sa medzery v dvojhodinovom intervale na Ostravu. Nič viac, nič menej.
Juraj Kováč
ŽelPage.cz
Zase nacionalistický blábol, že. Do Vídně to byl "jeden-dva nadvlaky" ale do Bratislavy je to úžasné, jakkoli to je taky "nadvlak". Navíc podepřený blábolem, páč nevím proč by bylo nutné povinné místenkování. Prostě je to úžasné, páč to jezdí na Slovensko a ne do Rakous:)
Tak Čest práci!
To je zase názor ako noha. Pritom stačí pozorne čítať, čo som napísal.
Obchodná politika v prípade spojov SuperCity je s tarifným modelom ZSSK zlúčiteľná omnoho viac ako s modelom ÖBB, kde povinné rezervácie neexistujú a dopravca ich odmieta uplatňovať. Jeden pár ranných/večerných spojov do/z Bratislavy, naviac s miestenkami zdarma v 2. triede, je aj z pohľadu integrálneho taktového grafikonu na trati 250/010 SŽDC výrazne menší problém, ako štyri neštandardné spoje počas dňa.
Povinné miestenkovanie vychádza z požiadavku DÚČR pre schválenie typu elektrickej jednotky r. 680 ČD. Takže tak.
Nacionalizmus si môžete strčiť za klobúk, svoje dane odvádzam v ČR, a teda sa na financovaní predražených pendolin podieľam rovnako ako každý mudrlant v internetovej diskusii (s ohľadom na výšku príjmu možno viac). Keby išlo len o národné cítenie (ktoré v prípade železnice fakt nie je na mieste), tak väčšina vnútroštátnych rýchlikov na Slovensku poskytuje v 2. triede vyšší komfort ako pendolino...
Vy, hrající na důležitost "odborného redaktora odborného serveru", tady jen lžete. Nevíte odborně nic, než to, co vám nakukaj Vaši kámoši šotoušové. K ostatním Vašim výlevům zde to platí obdobně.
Prostě jste lhář-šotouš. Vaše výlevy o důležitosti taktu, o požadavcích DÚ ČR, které zkreslujete, o fiktivních podmínkách mobilních operátorů, kde by zákazníkovi změnili cenu, aniž to měli ve smlouvě vyhrazené, které samozřejmě nejsou. Čistě bláboly. Vy jste si měl odborně dávno všimnout, že ČD si plete "státní svátek" se "státem uznanými svátky" a jízdenky prodává v rozporu s tím, co mají v tarifu. Vy jste si měl všimnout, že změnili podmínky, aniž si takvou možnost při nákupu vymínily. Nevšiml, že. Tak teď prskáte, že to někdo jiný napsal. Vy, pekně jako pejsci "koho chleba jíš, toho píseň zpívej", jste zveřejnili "povolenou část pravdy" a protože je pravda nedělitelná, tak vlastně jen lež.
Máte ale jedinou omluvu. Když neumíte česky, nemusíte plně vědět, co který termín přesně znamená, takovejch je víc. Ale kolegové z redakce by Vám měli pomoci.
Ale ne, grafikon má jednotně všechny státem (zákonem) uznané svátky, což je součet "svátků státních" a "svátků ostatních" (každej, kdo umí číst si to může v zákoně najít, ale běžný občan by neměl být tarifně tahán do tohoto chosu, kdy dokonce i tiskové oddělení ČD si to při vyhlášení změny spletlo). Tato sračka je prostě jen v tarifu a odpovídá právním bezvědomí a neprofesionalitě autorů.
V tarifu se o žádném "státním svátku" v případě SoNE+ nepíše, tak radši nebékejte nesmysly a přihlašte se k Doc. Chocholouškovi co nejdříve. Je tam doslovně "Jízdenka platí v sobotu, v neděli a ve dnech uznaných státem jako svátek...". Zákon o státních svátcích č. 245/2000 Sb. definuje Státní svátky, ostatní svátky, dny pracovního klidu a významné dny. Čili dny uznané státem jako svátek jsou státní svátky a ostatní svátky!!!
Odpusťte si sprostoty, podvody a lži. Toto je přesný text podepsaného a úředně vydaného tarifu. Jestli to následně někdo změnil, to fakt netuším: "300. 1. Jízdenka platí v sobotu, v neděli a ve dnech uznaných jako státní svátek, pokud připadají na jiný den, než je sobota nebo neděle."
Takže, kde jste to našel, ten Váš upravený text? Nebo se chcete vyvěsit, jaký blábol autor tarifu odpověděl na dotaz?
Tarif TR10 platný od 12.12.2010 čl. 300 ke stažení zde
http://www.cd.cz/assets/infoservis/cim-se-ridime/tr-10-zmena-4.pdf
Špatně čtete nebo máte nějakou jeho betaverzi:)
Se sprostotami a lži jste si začal vy.
Budete se divit, ale já mám tu verzi podepsanou v papírové podobě, která je jediná úředně platná. Že se po několika stížnostech chytili za rypák (odpovědi úředníků byly zhruba ve stylu "děkujeme za upozornění, techtovou chybu opravíme, jízdenky budeme uznávat i o Vánocích, Velikonocích a Sv.práce"), tak naopak viník odpovídal napříkald takto -zcela v rozporu se zákonem- a není divu, že to na ihned dostupné internetové stránce nechal opravit, aby to "nebylo vidět". Takže slíbená reakce viníka, kde samozřejmě není žádné děkujeme, jen namyšlené sdělení, že se nic neděje:
Vážená paní Vranská,
jízdenka SONE+ bude nově platit ve všech dnech, uznaných státem jako svátek, ať již se jedná o svátek státní nebo ostatní. Věřím, že i přes drobnou nepřesnost v tarifu TR 10 nedojde k žádnému nedorozumnění a cestující i zaměstnanci ČD se s touto novou podmínkou jízdenky SONE+ úspěšně vypořádají. Při nejbližší vhodné změně tarifu TR 10 (a doufám, že bude brzy) dojde k upřesnění Vámi kritizovaného textu.
S přátelským pozdravem
Roman Šulc, Odbor produktů a obchodu
Tak to se Vám omlouvám, máte pravdu. Objevil jsem v počítači jeho prvotní verzi staženou už 22.11.2009, kde je změněný text červeně a opravdu to tam je napsané se "státním svátkem" jak říkáte! Přitom je to stejná změna a stejná účinnost jako ten opravený na webu ČD. Pak by mě zajímalo, jestli se tato oprava dostal i k pokladním a průvodčím :).
V tarifu byl bordel vždycky. Já jsem například loni i předloni řešil rezervaci na jízdní kolo, kde se tarifně nerozlišovalo, jestli se jedná o úschovu během přepravy nebo jako spoluzavazdalo. Skutečnost byla jiná. Místenka na kolo jako spoluzavazadlo byla v ceně klasické místenky k sezení, zatímco místenka do úschovy se musela platit zvlášť. Nejprve mi dal R. Šulc za pravdu a po roce, kdy už byla místenka zlevněná na 15 Kč, to rozporoval. V novém tarifu je to už předefinované do srozumitelnější podoby.
Nemáte zrovna Vy, zač se omlouvat, Vy jste byl jen uveden v omyl. Skutečně to proběhlo takto: 1. státní svátek v TR 10; 2. uznané svátky v tiskové zprávě; 3. státní svátek na plakátu s nabídkami; 4. oprava textu TR 10 na webu na uznané svátky.
Jde ale především o to, že pánové ze Želpage velmi dobře věděli, že i v tom reklamním přehledu do stanic, který oni sami vyvěsili na netu, to bylo blbě. Tak nemusej hned dělat z autora tohoto článku totálního idiota, který nemá nic jiného, než psát bludy. Jemu jen zjevně "oříšky" do klína nikdo nesype ;)
Pendolino je vysmech a exemplarni priklad tuposti zeleznicnich bafunaru.
Tohle proste bez korupce nemohlo projit.
Pokud pojedete U NAS v CR libovolnym NOVYM vozem na zeleznici mimo Pendolino, zjistite vzdy vyssi komfort.
Sedacky, design, nejste v pasti nefungujiccih zasten, vice mista atd. atd.
Vcetne 1 tridy. To vase slavne Pendolino by snad bylo zajimave do technickeho muzea...Proste tunel jmenem cas.
Vsem zakaznikum CD doporucuji tento postup:
po zakoupeni jizdenky a nastoupeni cesty ukazte pruvodcimu, ze jste zaplatili, ze jizdenku mate, nicmene mu ji nedavejte do ruky k razirtkovani. Az po te, co dojedete vcas a podle vsech inzerci CD.
Nebudete cerny pasazer.
Vy jste zaplatili a dle obchodniho zakoniku je na druhe strane dodrzet obchodni dohodu. Kdyz vam budou tvrdit ty nesmysly o predpisech CD a ze jste pristoupili koupi na jejich podminky, vezte, ze zakony CR jsou samozrejme NADRAZENY predpisum CD.
Tato metoda bezpecne funguje a zlepsuje sluzby CD.
Paradoxne pomuze i CD, kde zkorumpovaqni bolsevicti bafunari umi tak akorat brat uzplatky a zrizovat kasina na nadrazich...
V pripade problemu, kdy nevite, zda spoj ujede, co se vlastne deje a zamestnanci teto organizace se vam vysmivaji (bud skryte nebo primo), zadejte po nich mobilni telefon, jenz vam musi vytocit dispecera...
Ten sedi v Praze v kancelari a rozhoduje o tom , co se stane v Horni Lhote...
Pak se dozvite relativne spravnou informaci nebo ho premluvite, aby vas spoj neprerusil svym carskym prikazem...
Pevne nervy a co nejmene problemu s modrou armadou.
Nerozporuji Váš výklad, ale z pohledu běžného cestujícího mi to přijde jako totální nesmysl. Nějaké in-karty, tarify za dne, v noci, o víkendu, s přestupem či bez, souprava tažená, tlačená apod. Mne zajímá čas, 1. nebo 2. třída, kvalita prostředí a cena. A nemíním nic studovat 2 hodiny !!! Pokud se dopravce domnívá, že využiji jeho služeb za těchto podmínek, tak díky - nechci! Přístup je naprosto stejný jako u bank, mobilních operátorů atd. Co nejsložitější podmínky služby, aby se zákazník "zabavil" a jaksi přehlédl to podstatné. Většinou to bývá výrazná nerovnováha mezi kvalitou, rozsahem služby a přemrštěnou cenou.
Pro ty, co chtějí určitě pouze čas jízdy a vozovou třídu, je tu právě ta nejdražší nabídka SCIC–NRT.
Pro ty, co tomu chtějí věnovat alespoň několik minut s tím, že vynaložený čas se jim vyplatí za to ušetřit, jsou tu i nabídky. Nejsou na to ale potřeba 2 hodiny studia, když dopravce vás na svém webu navede v prvním kroku na zahraniční nabídky a v dalším na ty, které platí konkrétně pro Rakousko.
Výhoda tarifu SCIC je, že díky němu lze vydat jízdenky téměř kamkoliv do Evropy. Výhoda lokálních nabídek, že jsou cenově výhodnější.
A výhoda cesty autem je, že si večer po několika hodinách řízení můžete říct, že jste i při té vynaložené námaze na řízení a zakoupení paliva, české a rakouské dálniční známky (asi) ušetřil.
Výhodou cesty autem je, že
- jede tehdy, kdy chci JÁ. Nemusím se tedy přizpůsobovat nějakému jízdnímu řádku a mohu si vytvořit rozumný plán, zajistit příp. ubytování atd.
- předběžně znám náklady
- jede mi od domu/kdomu, včetně všech zavazadel. Ne každý bydlí pár metrů od nádraží a pokud mne cosi nebo kdosi k nádraží dopravuje, musím studovat i jeho jízdní řády. A bohužel jsou i místa, kde to máte na nádraží třeba 20-30 km. Tam je pak auto volbou jednoznačně výhodnější. Dráhy mají i v tomto případě klapky na očích a mají dojem, že cesta na/z nádraží se do cestování jaxi nepočítá.
- nemusím studovat nabídku a hledat, jestli se mi vyplatí kombinace tuzemská a lokální nebo tuzemská nebo ta lokální. Ono to studovat na netu, zvláště pak když jedete jen několikrát do roka, je neskutečné utrpení, páč i cena v jízdních řádech je "jen orientační" a v nabídce a různých možnostech slev se nevyznají ani pracovníci ČD. Jak se v nich má vyznat ten, kdo jede jen občas? A cena pro "toho občas" zrovna lidová není. Ve srovnání s autobusem je zhruba o 1/3 vyšší.
- čas, ušetřený studiem "nejvýhodnější nabídky", můžu věnovat třeba balení zavazadel nebo vyjedu o to dřív.
Suma sumárum: už asi 20 let platí, že vlakem jezdí jen studenti, důchodci a pracovníci ČD. A ČD toto ne a ne pochopit. Kde jsou ty doby, kdy byl vlak jedním z nejlevnějších druhů dopravy?
Jde o dabluv pokyn ke komplotu krajskych hejtmanu a CD.
Kdybyste na sve cesty autem jeste dostal tu dotaci, kterou na vas fasji CD, rozdil by byl markantnejsi.
Je to proste, jeste pred par lety narikali na to, ze osobni doprava je ztratova...
No a ted, kdyz jim vzali kargo, o ztratovosti osobni dopravy ani neceknou...
Z kraju v case krize dostavaji jisty peniz.
Ceske drahy a taxikari jsou neznicitelni.
1700 Kč je za klasickou otevřenou jízdenku u pokladny. Mnohem levnější lístky koupíte na éšopu ČD (www.cd.cz/eshop). Z Pardubic do Vídně je sice nevydávají, ale můžete si koupit z Prahy do Vídně za 480 Kč na osobu. A úplně nejlevnější varianta (ještě levnější nežli kombinace zmíněná panem Kováčem) je vnitrostátní étiket Pardubice-Brno (SporoTiket ČR, od 190 Kč/os) a mezinárodní étiket Brno-Wien (228 Kč/os).
Ano, souhlasím, že to je trochu komplikovaný postup. Ale pokud zvládáte jezdit autem 280 km za 425 Kč, tak jistě nebudete mít problémy ani se slevovým systémem ČD :))
Stejnou lumpárnu provozují pojišťovny ohledně povinného ručení. Víte o tom, že pokud VŽDY podáte výpověď a uzavřete novou smlouvu, ušetříte několik stokorun? Už třikrát mi pracovnice na pobočce na mou otázku: Proč mám u Vás druhým rokem platit pojistné o 550 Kč (250 Kč, 400 Kč) vyšší, než když pojistnou smlouvu s Vámi uzavřu nově přes internet? po chvilce vytáčení odpověděla "Bohužel máte pravdu, takhle ušetříte." To je přeci standartní chování všech molochů: Pokud osel táhne, je potřeba mu ještě naložit.
Snad jen komentář ke kožence. To již rozhodně není jistotou. Před pár dny jsem si udělal výlet po Vysočině, abych vyzkoušel nový produkt ČD - ČD net Vysočina. Pomineme-li to, že samotný zaměstnanec ČD (fíra ve vlaku) neuměl tuto jízdenku vystavit, tak všech 8 vlaků jelo načas a pouze jeden měl koženkové sedačky.
Jinak:
Regionova - plyš,
bp - poloplyš,
3x 810 s úplně novými sedačkami a 2x 810 s poloplyšem.
1x bmx s plyšem.
Takže vcelku spokojenost.
Co se týče ČD netů, ty se letos do změny jízdního řádu daly koupit za 220-250 kč na nejrůznějších místech ve formě poukázky od Bohemiarail a poté vyměnit na pokladně za plnohodnotnou jízdenku. Totéž SONE+ v podobě Elfíkových krabiček.
Domnívám se, že díky tomu jednak ČD přišly o stovky milionů na tržbách a jednak díky zvýšení prodeje těchto lístků je teď zdražili. Zajímalo by mě, zda tisk těchto tunel-poukázek bude pokračovat i letos?
Pokud by měl stát opravdu zájem o rozvoj hromadné dopravy, měl by zavést jednotný univerzální republikový IDS, který by platil ve všech dotovaných linkách hromadné dopravy. Tedy nejen v drtivé většině vlaků, ale i v autobusech a v MHD jednotlivých měst a krajů. Aby si člověk nejlépe v automatu nebo přes internet koupil lístek z Brna do Prahy včetně MHD obou měst na jednom zvýhodněném dokladu.
V dnešní době informačních technologií by nebyl problém vytvořit systém automatických slev kdy by člověk, který si koupí například jízdenky za 20 tisíc korun ročně dostal automaticky slevu například 50 % a to zpětně. Slevy by mohly být odstupňované přesně podle ročního obratu a nikdo by pak nemusel řešit, zda je výhodné koupit tuto kartu nebo tamtu.
Na veškerou dopravu by měla platit jediná karta (a zároveň elektronická peněženka). Proč mít v každém městě a systému jednotlivou kartu? In-karty, Open karty, městské karty... To by se mělo povinně sloučit...
To jsem se zbytečně zasnil. Vraťme se do reality, kde si každý hraje na svém písečku a levá ruka neví co dělá pravá. Každý kraj si buduje svůj nekompatibilní systém IDS, každé město si vydává svoje karty, které jinde nepoužije... Miliardy utíkají a lidé raději jedou autem po přeplněných silnicích, aby nemuseli půlden trávit studováním podmínek jednotlivých IDS...
Popravde sa musím pýtať, o čom tento článok vlastne je?
Je jasne dané, že IN50 reaguje na individuálne cesty. Traťové lístky sú oproti tomu samostatný produkt a nevidím dôvod, prečo by mali byť automaticky previazané. Samozrejme by to bolo fajn, ale rozhodne nie je pravda, že by to tak MUSELO byť. Oba produkty mieria na iné cieľové skupiny zákazníkov, a IN50 rozhodne nie je produktom pre pravidelné cestovanie v rámci regiónu.
Autor má pravdu v tom, že je maximálne nefér rušiť pôvodné zľavy na SONE+/ČDnet, analógia s mobilnými operátormi je ale znovu postavená na hlavu. Špecifikácia zákazníckej aplikácie nikdy a priori neuvádzala zľavy na sieťové doklady ako stálu výhodu: naopak, tak sa prezentuje len zľava na jednotlivé/traťové cestovné lístky vo výške 25 % a medzinárodný zľavový program RailPlus. Zákazník sa navyše na 3 roky k ničomu nezaväzuje - nákup karty je jednorázová záležitosť, ktorá nie je viazaná na využívanie služieb alebo povinné plnenia.
Záver nechápem už vôbec: ako súvisí sneženie s tarifnou politikou dopravcu? Môže prosím autor ukázať, kde konkrétne pokles nastal dramatický pokles počtu zamestnancov? Hlavne v situácii, keď sa zamestnanci ČD prevádzajú k SŽDC? A môže nejako demonštrovať, že "kedysi sa kalamity zvládali lepšie"? Pretože čo pamäť a archív slúži, tak bol so snehom problém vždy a posledné roky z priemeru nijako nevybočujú.
Ľutujem, na Českých drahách je možné kritizovať toľko vecí, že by sme tu boli od rána do večera, ale tento článok je tak nejak o ničom.
Kdybyste četl Měšec častěji, tak víte, že Vít Doležálek patří do sorty pisálků, kteří notoricky plivou špínu na ČD a vlaky vůbec, a ohýbají si podle toho skutečnost.
Máte samozřejmě pravdu, že podle smluvních přepravních podmínek slibují ČD pro držitele karet slevu 25%, resp. 50% z obyčejného jízdného. Že kromě toho čas od času nabídnou kartářům i levnější jiné typy jízdenek, je marketingový tah, ale rozhodně ne součást nějaké smlouvy nebo slibu. Něco jako "rok s internetem v mobilu za polovic" při uzavření smlouvy na dva roky. Pan Doležálek by zřejmě po roce napsal článek o tom, jak je ten operátor nesolidní, když ten levný internet zruší :)
Sněhová kalamita je už jen zástupná berlička, aby mohl opět dokázat, jak jsou ty ČD blbé. To, že vlaky se letos se zimou vypořádaly zdaleka nejlépe (ve srovnání třeba s busy, auty a letadly), to samozřejmě taktně zamlčí.
No a co, že byla v tarifu TR 10? Banka nebo telefonní operátor vám také zašle oznámení o změně obchodních podmínek a jediné, co s tím uděláte je, že si je můžete přečíst.
Ve smlouvě o In–kartu/Rail+, kterou s Českými drahami uzavíráte, určitě není výčet všech takových dílčích slev a závazek garance, že tu budou stálo. ČD se zavážou pouze k té slevě ze základního jízdného a slevě Rail+, která je daná mezinárodní dohodou a jejíž licenci zakoupením karty získáte.
Kupodivu v době nákupu ten závazek jasně stanoven na celou dobu platnosti byl. Stačí číst. Dovětek do tarifu, že v případě změny můžete požádat jen o alikvótní část tam dopsali později a ještě v době, kdy už to bylo veřejné nabízeli In-Z za původních podmínek, bez jakéhokoli upozornění. Takže podvod.
Nicméně, abych byl i přínosný, zkuste napsat kámošům z ČD, že už téměř rok je rok 2010 a 2010-1839=171, tak, když už to chtěj řídit, ať si upraví alespoň to tradné sdělení na hlavní stránce www.ceskedrahy.cz o tradici delší než 160 let, které jim tam předchůdci nechali, páč v jejich době to platilo a nemohli tušit, že náplavy numí odčítání. Stačí elementární řešení: Změnit šestku na sedmičku. Věřím, že to svedou :-D
Bance smlouvu vypovím a jdu jinam, a je mi to celkem jedno, protože jsem jí nezaplatil 990 korun za právo mít slevu po 3 roky. A mobilní operátoři mění obchodní podmínky, nikoliv však tarifní, a to je velký rozdíl. Sám ze svého okolí mohu jmenovat několik lidí, kteří dodnes používají tarify, jenž byly pro nové zákazníky neodstupné již v roce 2005.
Bylo by zajímavé, kdyby se našel odvážlivec a dal tuto věc soudu. ČD mají štěstí, že to kvůli tisícovce málokdo bude ochoten udělat.
Když dostanu na rok slevu 50% na internet, pokud se uvážu na dva roky, tak to každý soudný pochopí.
Co udělají ČD je to, že nabídnou slevu 25% při pořizování karty na 3 roky, ale slevu už v prvním roce zruší a jede se dál. Naopak se stačí podívat k mobilním operátorům, není vyjímečné, že stále platí tarify, které si vybral zákazník před deseti lety, přestože se základní typ tarifu od té doby již 5x změnil.
A na reakci, "no a co že to bylo v TR 10", tak nelze konstatovat nic jiného, než že díky právě takovým lidem jsou ČD tam, kde jsou.
Co se týče koženky, stačí sednout do expresů z Prahy na východní Moravu, stěží najdete vlak prostý koženky.
Ad koženka) Jasně, když vynecháme pendolina a dejme většinu EC a některé expresy, koženka se na vlacích rozmáhá, nicméně proč do článku, který se uvede jako objektivní kritika nasazení tarifů IN 25 a IN 50 najednou motáte údržbu železniční dopravní cesty a kvalitu vozového parku. Jedno s ČD nesouvisí ani z desetiny procenta a druhé se tarifu netýká ani náhodou. Čekal bych a kolega stejně tak, že profesionál dlouhodobě se věnující tvorbě na tyto témata zvládne udržet myšlenku od začátku do konce.
Jako kontrast s tím, co ČD dokáží po dlouhé roky udržet. U tarifních nabídek je změna nejméně jednou ročně, zatímco koženka je věčná, i když u většiny novinářů rovněž vděčná. Tomu se však snažím vyhýbat, tentokrát to ale nešlo.
A odbočení k zimní údržbě je vsuvka napsaná na základě mé relativně čerstvé zkušenosti, kdy se mi při čekání na vlak podařilo vyslechnout rozhovor cestující s železničářem, který vymetal výhybky, a obdobnou věc o několik minut později řešili dva jiní muži v modrém ve vlaku: snížení počtu zaměstnanců i oddělení SŽDC způsobilo, že už není tolik rukou jako dříve, které by udržely koleje sjízdné.
Stejně to nechápu. Tak napište článek o tom, jak stojí správa železnice za nic. To vám neberu, ale motat vše dohromady jen proto, že "náhodou píšu článek o železnici"? Na gymnáziu by za to vyučující snížila hodnocení slohové práce, protože se někdo odchýlil od tématu, ale v médiích se to už dělat může? Asi jsem idealista.
Ad SŽDC) Problémů v tomto směru je více. V diskusi se zaměstnanci ČD, kteří pro SŽDC smluvně vykonávají řízení dráhy, jsme se mj. dozvěděli, že existují personální zálohy, které lze povolat při určitém stavu nouze. Tyto posily nasazeny nebyly jen proto, že někdo od stolu rozhodl, že "kalamita není". Tohle je ale otázka na ministra, kdy dotáhne opožděné uspořádání drah do konce.
Neprůhledné financování čehokoli, neschůdně-nelogický systém slev který neznají ani sami ajznbońáci, trvalá zpoždění na některých tratích a následné odjezdy přípojů 3-5 minut před dojezdem do přestupní stanice "aby se dodržel grafikon", proto naprostá nemožnost časové kombinace přepravy s BUSem, přecpané spoje i při předchozím ohlášení více osob... Jako naprosto úsměvné mi připadá zdejší návrh kombinace přípojů do Vídně přes několikeré přesedání - možná reálné při týdenní dovolené bez penalizované rezervace pobytu. Proč se ČD bojí pustit konkurenci na pražce? Proč je doprava ČD dražší než BUSy? Proč není drážní WC dle evropských norem? Proč ... asi špatný hrob, žejo ... :-)
Děkuji diskutujícím za cenné poučení. Opravdu při své omezené inteligenci VŠ mě nenapadlo, že bych měl dle názoru ČD místo zavolání na infolinku věnovat pár hodin studiu tarifních fint, případně si koupit jízdenku už z Prahy nebo si kupovat jízdenku na každý úsek. O kupování slevových karet, když jedu vlakem 1x za uherský rok, nemluvě. Třeba se dočkáme situace jako v Thajsku, kdy je kolikrát levnější místo vlakem letět letadlem.
Ale abych řekl pravdu, za zpáteční jízdenku do Vídně bych viděl férovou cenu tak 600-700. Takže pro 2 je stejně jistá volba auto.
Žiju v Anglii a často je levnější létat letadlem, než jezdit vlakem. Auto je finančně výhodné, jedou-li dva a více lidí. Vlak je výhodný v tom, že je rychlý, často rychlejší něž auto.
Nicméně, když se rozhodnu pro vlak, tak si na internetu koupím jízdenku, zaplatím platební kartou a na nádraží si ji pak vyzvednu z automatu. Výhoda je, že na internetu okamžitě vidím konečnou cenu a navíc je to levnější, než si jízdenku kupovat na nádraží.
Nicméně auto je stále často nejvýhodnější dopravní prostředek.
Přehled o vyprodanosti místenek je dostupný jak na internetu, tak jsou schopné to zjistit pokladní. Stačí otevřít objednávku místenku/jízdenky s místenkou a při vybírání konkrétního místa to nakreslí, které jsou již obsazené.
Statistiky obsazenosti snad ani neexistují. Netuším, jak by to šlo technicky zařídit. Faktem je, že zrovna vánoční svátky budou zanášet do takové databáze statistickou chybu, protože jsou to silně nárazové dny. Statistika mezi roky nejde dělat spolehlivě, protože se mění jízdní řády a neseděly by vlaky.
Co jde vždy, je si zakoupit místenku. To je asi jediná jistota, kterou budete mít. Nebo jet povinně místenkovým spojem, kde nikdo nad kapacitu nad vámi stát nebude. Stejnou jistotu máte jen v letadle, pokud se nepokusí letecké společnosti o overbooking, nebo v autobusech Student Agency. Jinak můžete dopadnout stejně nebo Vás ani nepřepraví na stojáka, protože budete nad kapacitu.
Dobře jste to řekl. STatistiky obsazenosti neexistují. Takže vysledovat za desítky let vytíženost spojů v závislosti na období a regulovat podle toho počet vagónů by ekonomice, ekologii a pověsti ČD nepřispělo, že: Nač se namáhat s know-how, když se o nás stát stejně postará. Víte kolik lidí se do vlaku po takových zážitcích nevrátí? Taky jedno. Ono je na našich dráhách tak nějak všechno jedno.
Bohapusté plky. IN25 je 25% sleva i na týdenní a měsíční. IN50 se asi jmenuje "50" proto, že na ně poskytuje slevu 25 %. Takže, když se nad tím zamyslíte, jde pouze a jen o poměr nastené ceny první složky jízdného (nárok na slevu) a druhé složky jízdného. Pročež trapná narážka je právě ta s tou sebevraždou :)
Kdybych měl dneska všechny peníze, který sem za celý život projezdil u Č(SS)D, vydalo by to na hodně luxusní a dlouhou dovolenou pro celou rodinu někde v ráji.
Nelíbí se mi to "vydírání" in-kartama. Je to jak pro debily podle hesla "nechci slevu zadarmo"! Je to opravdu časový závazek a to finanční ať jezdíte nebo nejezdíte. S tou in-karkou -50% je to pěkná zlodějna. Člověk aby měl vyšší dívčí kurzy Excelu a počítal jak kretén. Když se zeptáte na nádraží u pokladny a dojde na počty, tak jediný co svedou, že listujou v těch jejich cenících. S in-katou je to jako s kreditní kartou, rozdíl je v tom, že tu od ČD si připlácíte. Hnusí se mi tyhle debilní marletingový nástroje nádražáků. Je to léty prověřená neschopná banda kreténů, který vždycky překvapí sníh, plný vlak lidí, kteří se štosují pomalu i na smradlavým záchodku. Opravdu úroveň cestování a zákazníci mají předem odevzdávat "výpalné" za in-kartu? Lidi nebuďte blbí a bojkotujte tuhle sebranku stůj co stůj! To radši budu jezdit autem dráž, i když sem ekolog.
P.S.: Ještě vzkaz pro toho "slovenskýho ekonoma" co přišel onanovat z www.ŽelPage.cz - Laskavě si řeš stav slovenských drah a na ty český pohřbený se vy... Působíš jak fanitik.
ČuDo) Buď rád, že "slovenský fanatik" odvádí své daně v této republice a tím poměrně dotuje mimo jiné tvé zdravotnictví, tvou veřejnou dopravu, a všechny další veřejné služby, které rád čerpáš. ;-)
Víš, navzdory tomu, že tarifu, technologii a legislativě v oblasti dopravy se orientujeme více než mnozí zde, dokážeme se v pohodě vtělit do obyčejného cestujícícho a poradit. Ale jen těm, co chtějí. Pokud se tu chce někdo rozčilovat, tak ať si.
Robert–Antonio to zglosoval dobře. Děkuji mu za vysvětlení.
Ad IN 50) Někomu to přijde jako nedokonalá nabídka = zlodějna, ale přitom se vyplatí každému, kdo si řekne "jezdím často". Jednoduše proto, že díky nízké ceně jednosměrných/zpátečních jízdenek už nepotřebuje řešit nic dalšího z tarifů z všech těch síťověk, traťovek, nebo relačních jízdenek. Přijdu na nádraží, řeknu kam jedu a že mám IN 50 a vím, že dostanu nejlepší cenu. Ostrava – Praha za 230 Kč, to je přece pakatel!
Pane Petráku, rozum do hrsti, ono je pravda, že s IN50 "nepotřebuje řešit nic dalšího z tarifů z všech těch ..., traťovek, ..." akorát pravda bludná, protože sice nemusí při každodenním dojíždění nic takového řešit, nicméně by musel ke kase denně místo jednou za čtvrtletí nebo za měsíc nebo za týden. Navíc by tím zvýšil náklady dopravce na výdej jízdních dokladů, kterých by potřeboval čtvrtletně přes 60, zatímco s týdenní 13, s měsíční 3 a se čtvrtletní jen jeden :)
Tak pokud chci myslet až tak ekonomicky a ekologicky, je tu IN 100. Rozdíl ve výhodnosti až tak velký nebude, ale u insta se rok můžete bezelstně smát jak stojícím ve frontách u pokladny, tak stojícím ve vozech 2. třídy. Měl jsem ho rok a ten pocit byl velmi příjemný.
Já to přece nemyslím zle :) Jen pojmenování IN50, když na něco je jen 25% sleva, mi nepřijde systémové. Protě to buď má být IN50 a pak 50% sleva, nebo třeba INtrychtýř a pak je jasné, že je třeba procento zjistit :-D Bavíme-li se výhradně o vnitrojízdném, tak IN25=25%, IN100=100%, což smysl dává.
Ale vyčítat jednomu novináři, že neopsal jen tiskovou zprávu ale vrtá do toho, to je nepříliš demokratické, ačkoli konec s koženkou není příliš povedený a připomínky k němu jsou vcelku orávněné. A že se dala změna udělat i profesionálně, o tom není pochyb. Možná by tomu pomohlo (paráfráze Vašeho názoru), kdyby jeden Slovák platil daně na Slovensku a neorganizoval chaos na ČD.
No, reklamu želpage jste s kolegou udělali, tak ať vám to v novém roce přinese větší návštěvnost ;)
Prosím všechny spotřebitele,cestující kteří využívají služeb České dráhy. Sdílejte tyto problémy s každým koho znáte nebo se hodí to dotýká. Jedná se o stabilní problémy s přestupy po cestě z Prahy v Olomouci na Bruntál-Krnov. Připojení nečekají a je úplně jedno kolik lidí je odkázáno následně čekat na další vlak. Přicházejí o peníze,ztracený čas a nervy,vše bez náhrady a omluvy. Proč platíme tolik za jízdné a služby jsou jen horší a horší. Vím,že to není přímo k tématu,ale prosím vaechny- bojkotuje CD, pokud to trochu jde. Aby si uvědomili,že tu jsou pro nás,ne my pro ně!!! Proč mám každou cestu na Moravu čekat 2 hodiny na další vlak? Buďme rozumní a zkusme je ignorovat,třeba,když pomůže konkurence a autobusy,spol.jizdy autem atd.,tak možná dojde k nápravě. Radomír