Popravde sa musím pýtať, o čom tento článok vlastne je?
Je jasne dané, že IN50 reaguje na individuálne cesty. Traťové lístky sú oproti tomu samostatný produkt a nevidím dôvod, prečo by mali byť automaticky previazané. Samozrejme by to bolo fajn, ale rozhodne nie je pravda, že by to tak MUSELO byť. Oba produkty mieria na iné cieľové skupiny zákazníkov, a IN50 rozhodne nie je produktom pre pravidelné cestovanie v rámci regiónu.
Autor má pravdu v tom, že je maximálne nefér rušiť pôvodné zľavy na SONE+/ČDnet, analógia s mobilnými operátormi je ale znovu postavená na hlavu. Špecifikácia zákazníckej aplikácie nikdy a priori neuvádzala zľavy na sieťové doklady ako stálu výhodu: naopak, tak sa prezentuje len zľava na jednotlivé/traťové cestovné lístky vo výške 25 % a medzinárodný zľavový program RailPlus. Zákazník sa navyše na 3 roky k ničomu nezaväzuje - nákup karty je jednorázová záležitosť, ktorá nie je viazaná na využívanie služieb alebo povinné plnenia.
Záver nechápem už vôbec: ako súvisí sneženie s tarifnou politikou dopravcu? Môže prosím autor ukázať, kde konkrétne pokles nastal dramatický pokles počtu zamestnancov? Hlavne v situácii, keď sa zamestnanci ČD prevádzajú k SŽDC? A môže nejako demonštrovať, že "kedysi sa kalamity zvládali lepšie"? Pretože čo pamäť a archív slúži, tak bol so snehom problém vždy a posledné roky z priemeru nijako nevybočujú.
Ľutujem, na Českých drahách je možné kritizovať toľko vecí, že by sme tu boli od rána do večera, ale tento článok je tak nejak o ničom.
Kdybyste četl Měšec častěji, tak víte, že Vít Doležálek patří do sorty pisálků, kteří notoricky plivou špínu na ČD a vlaky vůbec, a ohýbají si podle toho skutečnost.
Máte samozřejmě pravdu, že podle smluvních přepravních podmínek slibují ČD pro držitele karet slevu 25%, resp. 50% z obyčejného jízdného. Že kromě toho čas od času nabídnou kartářům i levnější jiné typy jízdenek, je marketingový tah, ale rozhodně ne součást nějaké smlouvy nebo slibu. Něco jako "rok s internetem v mobilu za polovic" při uzavření smlouvy na dva roky. Pan Doležálek by zřejmě po roce napsal článek o tom, jak je ten operátor nesolidní, když ten levný internet zruší :)
Sněhová kalamita je už jen zástupná berlička, aby mohl opět dokázat, jak jsou ty ČD blbé. To, že vlaky se letos se zimou vypořádaly zdaleka nejlépe (ve srovnání třeba s busy, auty a letadly), to samozřejmě taktně zamlčí.
No a co, že byla v tarifu TR 10? Banka nebo telefonní operátor vám také zašle oznámení o změně obchodních podmínek a jediné, co s tím uděláte je, že si je můžete přečíst.
Ve smlouvě o In–kartu/Rail+, kterou s Českými drahami uzavíráte, určitě není výčet všech takových dílčích slev a závazek garance, že tu budou stálo. ČD se zavážou pouze k té slevě ze základního jízdného a slevě Rail+, která je daná mezinárodní dohodou a jejíž licenci zakoupením karty získáte.
Kupodivu v době nákupu ten závazek jasně stanoven na celou dobu platnosti byl. Stačí číst. Dovětek do tarifu, že v případě změny můžete požádat jen o alikvótní část tam dopsali později a ještě v době, kdy už to bylo veřejné nabízeli In-Z za původních podmínek, bez jakéhokoli upozornění. Takže podvod.
Nicméně, abych byl i přínosný, zkuste napsat kámošům z ČD, že už téměř rok je rok 2010 a 2010-1839=171, tak, když už to chtěj řídit, ať si upraví alespoň to tradné sdělení na hlavní stránce www.ceskedrahy.cz o tradici delší než 160 let, které jim tam předchůdci nechali, páč v jejich době to platilo a nemohli tušit, že náplavy numí odčítání. Stačí elementární řešení: Změnit šestku na sedmičku. Věřím, že to svedou :-D
Bance smlouvu vypovím a jdu jinam, a je mi to celkem jedno, protože jsem jí nezaplatil 990 korun za právo mít slevu po 3 roky. A mobilní operátoři mění obchodní podmínky, nikoliv však tarifní, a to je velký rozdíl. Sám ze svého okolí mohu jmenovat několik lidí, kteří dodnes používají tarify, jenž byly pro nové zákazníky neodstupné již v roce 2005.
Bylo by zajímavé, kdyby se našel odvážlivec a dal tuto věc soudu. ČD mají štěstí, že to kvůli tisícovce málokdo bude ochoten udělat.
Když dostanu na rok slevu 50% na internet, pokud se uvážu na dva roky, tak to každý soudný pochopí.
Co udělají ČD je to, že nabídnou slevu 25% při pořizování karty na 3 roky, ale slevu už v prvním roce zruší a jede se dál. Naopak se stačí podívat k mobilním operátorům, není vyjímečné, že stále platí tarify, které si vybral zákazník před deseti lety, přestože se základní typ tarifu od té doby již 5x změnil.
A na reakci, "no a co že to bylo v TR 10", tak nelze konstatovat nic jiného, než že díky právě takovým lidem jsou ČD tam, kde jsou.
Co se týče koženky, stačí sednout do expresů z Prahy na východní Moravu, stěží najdete vlak prostý koženky.
Ad koženka) Jasně, když vynecháme pendolina a dejme většinu EC a některé expresy, koženka se na vlacích rozmáhá, nicméně proč do článku, který se uvede jako objektivní kritika nasazení tarifů IN 25 a IN 50 najednou motáte údržbu železniční dopravní cesty a kvalitu vozového parku. Jedno s ČD nesouvisí ani z desetiny procenta a druhé se tarifu netýká ani náhodou. Čekal bych a kolega stejně tak, že profesionál dlouhodobě se věnující tvorbě na tyto témata zvládne udržet myšlenku od začátku do konce.
Jako kontrast s tím, co ČD dokáží po dlouhé roky udržet. U tarifních nabídek je změna nejméně jednou ročně, zatímco koženka je věčná, i když u většiny novinářů rovněž vděčná. Tomu se však snažím vyhýbat, tentokrát to ale nešlo.
A odbočení k zimní údržbě je vsuvka napsaná na základě mé relativně čerstvé zkušenosti, kdy se mi při čekání na vlak podařilo vyslechnout rozhovor cestující s železničářem, který vymetal výhybky, a obdobnou věc o několik minut později řešili dva jiní muži v modrém ve vlaku: snížení počtu zaměstnanců i oddělení SŽDC způsobilo, že už není tolik rukou jako dříve, které by udržely koleje sjízdné.
Stejně to nechápu. Tak napište článek o tom, jak stojí správa železnice za nic. To vám neberu, ale motat vše dohromady jen proto, že "náhodou píšu článek o železnici"? Na gymnáziu by za to vyučující snížila hodnocení slohové práce, protože se někdo odchýlil od tématu, ale v médiích se to už dělat může? Asi jsem idealista.
Ad SŽDC) Problémů v tomto směru je více. V diskusi se zaměstnanci ČD, kteří pro SŽDC smluvně vykonávají řízení dráhy, jsme se mj. dozvěděli, že existují personální zálohy, které lze povolat při určitém stavu nouze. Tyto posily nasazeny nebyly jen proto, že někdo od stolu rozhodl, že "kalamita není". Tohle je ale otázka na ministra, kdy dotáhne opožděné uspořádání drah do konce.