Čtěte pořádně - problém byl právě v nevhodnosti podsedáku, ty dvě doporučené váhové kategorie se týkaly plné autosedačky, ne podsedáku!
Můj odhad je, že dívka byla opravdu malá s hmotností někde úplně na dolním limitu podsedáku (15-17kg) a při nehodě na podsedáku vyklouzla spodem a klasické pásy jí víc ublížily než pomohly. V podobném případě je opravdu rozdíl při použití sedačky se samostatnými vícebodovými pásy obrovský a docela bych věřil, že mohou nastat nehody, kdy dítě v sedačce bude naprosto nezraněné zatímco u podsedáku skončí s vážnými následky či dokonce mrtvé.
Já tomu také nerozumím. Je podsedák schválený pro vození dítěte? Tvrdil výrobce, že je pro to dítě vhodný? Tak jak má ten, kdo si ho koupil, zjistit, že vhodný není? To má mít každý automobilista doma certifikovanou laboratoř na testování podsedáků/autosedaček, aby zjistil, jestli mu výrobce nelže? V čem vlastně spočívá to zanedbání řidiče?
V textu sice věk a rozměry dítěte nejsou uvedené, ale protože druhá doporučená autosedačka je pro stejně velké dítě, jako ten podsedák, tak skutečně nerozumím tomu, co udělal řidič špatně.
To jistě ano. Problém ale spočívá v něčem jiném: rodiče dívky svoji zákonnou povinnost splnili - alespoň to nikdo nezpochybnil.
Celý spor se týká skutečnosti, že kdyby byly opatření učiněná rodiči dívky lepší, škoda by byla menší. Jestliže na tohle soud přistoupil, jeví se mi to jako velmi nebezpečné. Včera lepší dětská sedačka, dnes už mohou pojišťovny odmítat plnit na základě tvrzení, že dívka jela v starém Favoritu, a že kdyby jela v Fabii III., že by důsledky byly menší. Zítra může pojišťovna odmítat plnit poškozeným v Fabii, protože kdyby měli Superba... Pozítří odmítne plnit Superbu kvůli skutečnosti, že neměl nejvyšší možnou bezpečnostní výbavu.
Vidím to jako velmi nebezpečný judikát.
Není jasné, o čem mluvíš. Pokud o krácení plnění zdravotní pojistky, a podmínka přilby je uvedena v smluvních podmínkách pojištění, tak je to v pořádku.
Pokud ale hovoříš o plnění z povinného ručení, tak to nic nevysvětluje. Jde jen o nepříliš objevné a překvapivé konstatování, že to zkoušejí ne pouze v jediném případě. Ale na podstatě věci to nic nemění.
To neudělají, protože jim to nepřinese výhodu. To je argument sám sebe nulující. Protože stejným způsobem v takovém případě protistrana odvětí, že kdyby poškození použili tu lepší dětskou sedačku, tak by trvalo poutání dítěte déle, a místo osobáku by je naboural naložený náklaďák, s ještě většími škodami. Tudíž jim vlastně pojišťovna dluží dalších hypotetických 30 milionů.
Kdepak, tohle je příliš absurdní, aby to někdo zkoušel. Musíš se držet v alespoň zdánlivě logických mezích. Tady to pojišťovna podsunuje jako zanedbání povinnosti, a soud jim na to skočil. Ne "hru na kdyby", co zkoušíš tímto ty. To je zcela jiný sport a jiné hřiště.
Co vy víte. Podkladem k tomuto rozhodnutí byly asi jenom nějaké statistiky, že sedačky jsou bezpečnější než podsedáky. Podobné statistky se vedou i o místech častých nehod na silnici. Až vás jednou někdo nabourá na takovém místě, klidně pojišťovna může říct, že tím, že jste se rozhodl jet úsekem častých nehod, jste spoluzavinil vzniklou škodu.
Domnívám se, že největší zodpovědnost je opět na státu. Ten kdo povolí homologaci a uvedení na náš trh, by měl nést hlavní zodpovědnost a učinit taková opatření, aby nebylo možné spekulovat o tom co kdyby, jak kdyby až se něco stane. Pokud nejsou jasně stanovena pravidla a v mnohých případech jasně stanovena nejsou. Domnívám se, že je takto dána možnost neplnění pro pojišťovnu a soudci to umožňuje rozhodnout podle toho jak se vyspí a nebo jak vysoký je vliv na to, aby měl ten patřičně správný náhled na věc.
Já tomu rozumím úplně přesně ........pokud pravidelně platíte mnoho let je vše O.K.
PROBLÉm nastává když se něco stane .
Během roku řeším cca 10-15 pojistných událostí ........stále se mi opakuje zamítání pojistného plnění z nějakých důvodů a věřte ,že jsou pojišťovny vynalézavé v uplatňování výluk !!!
Mají-li opravdu plnit v důsledku vzniku pojistné události, vykrucují se na základě výjimek, uvedených v pojistných podmínkách, popř. v doplňkových pojistných podmínkách tak nehorázně, že si člověk sám o sobě snad začne myslet, že je podvodníkem jen proto, že si dovolí nějakou pojistnou událost ohlásit.
Takže se často odvolávám a argumentuji jak na handbě ve škole a pak většinou vyplatí nějakou almužnu .
Postupně ruším pojistky - nemíním podporovat takovýto podvod !!!
JJ, to v první řadě. Protože nepojištěný zaplatí sice 1,5krát víc než v nejdražší pojištovně, ale na škodě zaplatí max. 30% a navíc max. 300kKč.
Pojištěný sice platí méně, ale je pojištěn jen do výše limitu. Cokoliv nad zaplatí plně a neomezeně. Studénka se může stát každému.
Pro drobné škody je lepší mít povinné ručení. Pro ty, kdy je to likvidační je lepší nebýt pojištěn.
Osobně tuto logiku nechápu.
No jistě, patrně proto na konec napsal "Postupně ruším pojistky - nemíním podporovat takovýto podvod !!!". BTW pojišťovacího nebo finančního poradce zajímá pojistka jen do té doby, než za ni dostane provizi. Co by asi tak měl z toho, že bude pomáhat klientovi proti pojišťovně??? Výpověď smluvního vztahu ze strany pojišťovny?
Budete se divit, ale znám osobně jednoho takového poradce, který pomáhá klientům dostat z pojišťovny pojistné plnění (v případech, kdy dá pojišťovna málo). A co z toho má? Pocit z dobře odvedené práce, spokojené zákazníky, kteří se budou vracet a doporučí další klienty... a možná ještě něco dalšího, co já vím, já tu práci nedělám. Jsem jenom jedním ze spokojených klientů, kteří se vracejí :-) Zrovna pozítří tam jdu znova.
Jinak souhlasím s tím, že pojišťovna může odmítnout nebo krátit plnění v podstatě z jakéhokoli důvodu. Když mě naboural někdo autem, tak na mě pojišťovna zkoušela, že mi zkrátí plnění o 20 procent, protože jsem nevolal policii. Jenže já ji hned po nehodě volal a bylo mi řečeno, že přijedou až tak za 5 hodin a že se mám pokusit domluvit s dotyčným na místě. Tak jsem se domluvil, on vinu přiznal. (No jo byla sobota... na druhé straně v sobotu nedávno zatýkali Mirka Sládka a bylo na něho 9 policejních aut...). Teď zase ukazovali v televizi případ, kdy v zahraničí někdo ležel ve špitále a oni ho odpojili od přístrojů, protože pojišťovna odmítla uhradit léčbu a péči, přestože ten člověk byl řádně pojištěn. A pojišťovna tohle odmítnutí zdůvodnila tím, že v době, kdy dotyčný ve velkém vedru zkolaboval, tak měl v krvi alkohol a na to se pak prý pojištění nevztahuje.
Tak mi z toho plyne poučení, že mám být raděj úplným abstinentem a nesmím si na dovolené dát ani deci vína, pokud chci mít aspoň trochu naději, že mi pojišťovna neodmítne plnění.