Hlavní navigace

Názory k článku Běžné účty - jaké a pro koho

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 7. 2007 6:50

    bez přezdívky
    Banka si muze kdykoliv bez vedomi klienta zmenit tarify. Nechate v bance penize, takze po peti letech prijdete do banky a tesite se na uroky, ale dozvite se, ze nemate narok, muzete byt rad za to, ze muzete platit za vedeni uctu a za vyber penez.
  • 25. 7. 2007 7:28

    Pavel (neregistrovaný)
    Jestli někdo nechá ležet peníze v bance pět na běžném účtu, tak si nic jiného nezaslouží. Holt, za blbost se platí. Měl je uložit na spořící účet, tam žádné poplatky nejsou (aspoň já neznám banku, která by zpoplatňovvala vedené spořícího účtu).
  • 25. 7. 2007 11:55

    SocPredator (neregistrovaný)
    Spousta lidí má zafixováno "banka = zhodnocení peněz", o tom, že banka poskytuje x produktů nemají tucha, tak se nedivte.
    Spíše by mě zajímalo, kde se ten nesmysl vzal? Za komančů jsme tu měli jen jednu banku, ale i ta nabízela třeba vkladní knížky, kde se nic neplatilo. Pokud někdo nerozliší vkladový účet od sporožira, tak mu nikdo holt nepomůže :-)
  • 25. 7. 2007 14:09

    bez přezdívky
    Nejednalo se bezny ucet, ale o vklad na 12 procentni urok. Nevim, co je to za blbost, kdyz chce nekdo vydelat. Zamerem prispevku nebylo reseni konkretniho problemu, ale ukazat na povysenecke, arogantni jednani bank.
  • 26. 7. 2007 7:37

    bez přezdívky
    Slo o jakesi chybejici osobni udaje. Vyzva k doplneni pry byla v tisku.Ze zadny tisk nectu, nikoho nezajimalo, prisel jsem o 10 tisic.
  • 26. 7. 2007 10:05

    Pan D. (neregistrovaný)
    Tak takhle blbou výmluvu aby jeden pohledal. Zákonná nařízení vztahující se k zamezení legalizace výnosů z trestné činnosti (lidsky: zákony proti praní špinavých peněz), které banky rozhodně nevymyslely a které jim naopak přidělávají dost práce a zvyšují jejich rizika, byla medializována natolik, že nebylo možné toto skoro přehlídnout. No a jedním z těchto značně medializovaných výstupů bylo i to, že všechny anonymní vkladní knížky musejí být perzonifikovány. Ovšem vzhledem právě k anonymními charakteru tohoto produktu nebylo tak nějak moc šancí oslovit s výzvou k tomuto doplnění osobních údajů přímo každého jednotlivého držitele. Takže poukazovat právě na tomhle případě na aroganci bank, to zavání hodně velkou neznalostí autora.
  • 25. 7. 2007 22:02

    Pan D. (neregistrovaný)
    ??? Nějak nechápu smysl tvého příspěvku. Vklad na 12-ti procentní úrok motáš do změn tarifů. Změny úroků jsou naprosto normální a zvláště jestli se jedná o produkty např. s pohyblivou sazbou nebo o produkty s pevnou sazbou na pevně danou dobu o všem s tím, že po tuto dobu nemůžeš s těmito prostředky nakládat.
    Jestliže nebudeš rozlišovat mezi jednotlivými druhy bankovních služeb, těžko se můžeš přít co je a co není drahé.
  • 29. 7. 2007 16:46

    Pavel (neregistrovaný)
    Běžný účet přináší úrok 0,000nic. Termínové vklady mají v poslední době úroky taky nízké. Nejlepší je v tomto konto ING.
  • 11. 8. 2007 0:16

    CocrousPaja (neregistrovaný)
    No tak,já si myslim,že asi neznáte moc ekonomiku.Jak se můžete těšit na úroky,když je taková a taková úroková sazba?Navíc kolikrát je to tak,že úrok je pod úrovní inflace,takže kdyby někdo nakrásně nabízel úrok (nebo zhodnocení) třeba 2 % tak by to mělo přesáhnout úroveń inflace a to se ještě musí odečíst daň.Výnosy se dají dělat jinde,né zrovna zde.
  • 11. 8. 2007 7:01

    bez přezdívky
    Máte pravdu ekonomice vůbec nerozumím, i když jsem ji tři roky studoval-leč nepochopil, co se ode mne chce. Ale záměrem příspěvku nebyla lichva, ale morálka bank, pro kkteré je jakákoli smlouva pšouknutím nemluvněte. Když jako obchodník budu prodávat za vyšší cenu, než jakou udávám na letáku, budu obžalován pro klamavou reklamu. Banky jsou však nepostižitelné.
  • 25. 7. 2007 8:36

    Marcel (neregistrovaný)
    Trošku me zde chybí zmínka o alternativním řešení. 15 měsíců mám účet u FIO, družstevní záložna a jsem naprosto spokojen. Provádíte-li operace prřes internet, tak je vše bez poplatku a daleko výhodnější než zde uvedené příklady.
  • 25. 7. 2007 14:58

    Honza (neregistrovaný)
    Tak tak, taky jsem před 1/4 rokem utekl k FIO a je to totálně o něčem jiném, než co předvádějí všechny ostatní banky. Taky mi přijdou komické všechny ty názory v diskusi objajující ty "výhodné" balíčky ... hehe, balíčky asi nebudou moc zdarma, co?
    A jak je to u FIO? Zdarma. Jako zadarmo. Jako že neplatím nic. Naopak, oni platí mě, za to že u nich mám uložené peníze. Za stejný počet transakcí/trvalých příkazů/vedení účtu/atd jsem u ČS platil +/- 150Kč měsíčně, to samé u FIO mě nestojí NIC, naopak mi platí za úrok z uložené částky, což je nějakých 10-20Kč měsíčně. Výběry z bankomatů ČSOB za 6Kč, promakané internetové bankovnictví.

    Vidíte ten rozdíl? Pořád si myslíte, že jsou všeljaké "výhodné" balíčky u ostatních opravdu výkodné ... ?
  • 25. 7. 2007 22:06

    Pan D. (neregistrovaný)
    Asi proto, že banka a družstevní záložna jsou rozdílné typy finančních institucí. To je jako kdybys porovával úvěry od bank za 15% p.a. jen vybraným klientům a od Profirealu kdekomu za 100% p.a. Každý si najde svou klientelu.
  • 28. 7. 2007 19:49

    P.C. (neregistrovaný)
    Rozdílné instituce to jsou, ale dohled i pojištění vkladů mají stejné. Nechápu, proč srovnávat s pochybnými finance půjčujícími institucemi? Při podepisování smlouvy mi ji dají vše předem přečíst a promyslet, nejsou tam dovětky drobným písmem atd. Možná by se daly srovnat úroky spořících účtů ve FIO a ostatních bankách, možná bychom mohli srovnat úroky u půjček, poplatky za výběr hotovosti, bezhotovostní operace se dají zařídit i na pobočkách RM-Systému, není co řešit...
  • 25. 7. 2007 9:10

    Q (neregistrovaný)
    Kdysi jsem byl u jiné kampeličky - akciové společnosti Česká spořitelna. Ústav preferuje nižší měsíční poplatek a většinu služeb zpoplatnil zvlášť - za vedení účtu to nebylo tak hrozné, a jednotlivé položky tolik "nekřičely". Úhrnem za měsíc to však dělalo docela velký peníz. Tak jsem zkusil na internetu porovnání, zadal položky, které jsem tak do měsíce míval, a ejhle: spořitelna mi vyšla jako jedna z nejdražších. Naopak, má současná banka - ŽB, mi vyšla v rámci balíčku levně.

    Netvrdím, že se jedná o nejlepší alternativu výběru banky pro všechny f.o. nepodnikající, ale mne konkrétně vyhovuje. Banky mění sazebníky neustále, ale když pozoruji ŽB, tak ona zvyšuje relativně nejméně a vždy mezi posledními. Uvidíme, co s tím udělají italové, jestli budou chtít hrabat a hrabat a mít sumu za koupi banky za rok zpátky jako naši rakouští sousedé v případě ČS. A nebo co udělá sloučení s HVB - ale dosavadní GŘ ŽB (který je ve funkci snad nejdéle ze všech bankovních ředitelů) má dělat ředitele v nově sfúzované bance, tak snad k němu má důvěru jak vedení celé fin. skupiny, akcionáři tak i klineti, pro které by mohl být zárukou, že i nadále nebudou tak oškubáváni jako u jiných bank. Je sice úlohou podnikatelského subjektu vytvářet zisk, ale nemusí přece téci proudem, stačí, když bude kapat.
    Mne ale vzhledem k druhu služeb a objemu, které na účtu využívám, ŽB zatím vyhovuje. Mám tam balíček tzv. osobní menu Forte, stojí to 169,- měsíčně a v rámci tohoto balíčku jsou např. veškeré převody/platby zdarma. Neplatí se za clearing ani za položky a jestli jich mám měsíčně pět, sto nebo tisíc, je to jedno. Pak je tam v rámci balíčku mezinárodní embosovaná platební karta zdarma a pro další osobu za polovic. A zase žádné další poplatky za vedení karty. Navíc má karta prý jedno z nejkvalitnějších cestovních pojištění (u AIG, nemá milion výluk), a to v ceně té karty, která je , jak jsem již uvedl, zdarma nebo za 50 % pro další osobu. Někde se musí platit za pojištění zvlášť, někde se zase platí zvlášť vydání či "provoz" karty. Kvalitu pojištění jsem naštěstí neměl možnost si vyzkoušet, ani to nebylo kritérium pro výběr karty či účtu, ale několikrát jsem četl srovnání karet v Hospodářských novinách a dalších nezávislých a hlavně objektivních zdrojích, a vycházelo to tam dobře. Kromě toho je v balíčku vedení dalšího účtu zdarma, sleva za zpracování hypotečního úvěru, kontokorent zdarma ... těch položek označených v sazebníku "bez poplatku" je tam zkrátka mnoho. Vedle tohoto balíčku banka ještě nabízí jak levnější, tak dražší balíčky.

    Poté, co jsem si u ŽB účet založil, přišla ŽB s kampaní ne tak vehementně propagovanou jako nedávno odstartovaná masáž GE, že mimo jiné povede novým klientům účet 3 měsíce na zkoušku zdarma a že sama zařídí i převod stávajích transakcí z původní banky. Nevím, jak to dělali prakticky, mne se již tato nabídka netýkala. A spořitelna bojící se o ztráty dalších klientů namítá ve smyslu "Domníváme se, že vyřízení všech náležitostí nelze po právní stránce zvládnout bez klientovy osobní přítomnosti v bance, ze které chce odejít." Ano, aby to ještě ne plně rouhodnutému klientovi odejít mohli rozmluvit a nahodit mu vábničkou něco zdarma, co vzápětí zpoplatní a tak si ho zase na nějaký čas uváže.


    ŽB ale nemá tolik poboček a je celkem pochopitelné, že se k ní nebudou asi hrnout typičtí klienti České spořitelny - příjemci sociálních dávek z nějaké vesnice, kde nejbližší pobočka ŽB je vzdálená 20 - 50 km. Na druhou stranu pobočku až tak nenavštěvuji. V minulosti byly u ŽB výběry z bankomatu zdarma a dokonce dva v měsíci z cizího bankomatu zdarma. Toto však zrušili a nechali pouze neomezený počet výběrů z vlastních bankomatů. Těch bankomatů opět není mnoho, ale já mám dva bankomaty z práce 4 a 6 minut, ale opět je moc nevyužívám, protože se snažím všude platit hlavně kartou; obchodnící, co chtějí každou korunu hotově, aby jí obratem mohli zaplatit zboží dodavateli, mají u mne smůlu - jdu utratit peníz jinam, kde karty akceptují.


    Ale nic horšího, než je ČS, snad již existovat nemůže. Pár známým jsem ČS rozmluvil, dnes mi za to děkují. Taky se cítili u ČS "dobře", nějaké fronty či častá nefunkčnost čehokoli jim připadalo normální. Navíc ten jejich konzervatismus, lenost něco změnit (trvaláky ...) - vždyť ono to bude všude stejné, a když přejdeme jinam, tak ty negativa tam dorazí časem taky - nechali se slyšet. Kdyby takto přemýšlelli všichni (a klienti spořky hlavně takto přemýšlí), byl by tu opět takřka monopol jedné kampeličky esero v rukou rakouských odpůrců Metelína ...

    PS: tuhle jsem musel navštívit jednu pobočku ČS v jednom okresním městě k hotovostní transakci. Na vyvolávacím zařízení Q-matic jsem si navolil požadovanou operaci a čekal. Přede mnou bylo 8 klientů. Pořadová čísla k odbavení se posunovala velmi pomalu vpřed. Půl hodiny, tři čvrti. Z velké řady přepážek jich bylo otevřeno jen pár a z nich jely jen dvě pokladní, které mezitím ještě dělaly i bezhotovostní operace, na které však nebyl takový požadavek a tak klienti přijivší až po mne byli beztotovostně již dávno odbaveni. Po pracovišti se však pohybovalo mnoho dalších pracovníků, kteří něco vzkazovali, třídili, zakládali atp., jen a jen neobsluhovali. Po skoro hoďce (ještě čtyři klienti přede mnou) jsem to vzdal. Je to nesoulad mezi poptávkou klientů (i přes zdražení všeho možného na přepážkách) a nabídkou molochu ČS. Trvalý nesoulad - takovéto situace nezažívám ojediněle, ale snad téměř vždy. Sice jsem někde na netu četl od "spokojeného" klienta ČS, že fronty nezažívá, jen plánuje a vybírá si k návštěvám ČS dny, kdy nejsou např. výplaty nebo sociální dávky. Za takovéto plánování vřelé díky. Mimochodem, nevím, co to bylo za den - výplaty snad už nejsou, sociální dávky nevím. Když jsem po čas čekání na odbavení pozoroval chování klientů ČS, byl jsem překvapen, že u Q-maticu stála neustále pracovnice ČS a klientům radila, kterou ze 4 operací si mají navolit. I podle vizáže a způsobu vyjadřování některých osob mi připadalo, že nějaký ústav má vycházky.


    Když to shrnu, tak mne se balíček vyplatí. Služby na balíček napojené využívám, takže se nedá říci, že bych platil za něco, co nepotřebuji. A položky, za které se platí zvlášť, mimo balíček (např. výběr z cizího bankomatu) nevyužívám. Jedná se o soukromý účet, u podnikatelského to možná může být jinak, ale to není můj případ.

    Můj příspěvek není PR, jen rada pro některé nespokojence, co se nemohou rozhodnout. I "ruční" rušení trvaláku i celého účtu však nebyla pro mne skoro žádná tragédie. Jen zrušení automatické výměny karet předcházející zrušení účtu bylo spojeno s další "botou", která se spořitelně povedla, ale o tom možná někdy jindy - je to zas na dlouhé psaní ...
  • 25. 7. 2007 10:38

    neuvedu (neregistrovaný)
    Opakování je matka moudrosti a mnoho lidí jiné příspěvky asi nečetlo.

    Měl jste sem uvést odkazy na celou diskuzi, dověděli bychom se ještě více. Zkušeností není nikdy dost!
    http://www.mesec.cz/clanky/jake-jsou-nove-balicky-od-csob/nazory/
    http://www.mesec.cz/clanky/ucty-s-pausalnim-poplatkem-vyplati-se/nazory/

    Jinak díky za zkušenosti, je to poučné a inspirující.
  • 25. 7. 2007 22:10

    Pan D. (neregistrovaný)
    Vzal jsi mi to z klávesnice:o)

    Ale holt co se dá dělat, když někdo nedokáže být pořád originální. Koneckonců, co čekat od člověka, který má (aspoň podle jeho příspěvku) všechny venkovany automaticky zároveň za příjemce sociálních dávek.
  • 25. 7. 2007 22:19

    anonymní
    Máte naprostou pravdu, lépe bych ČS nezcharakterizoval. Když slyším neustálé skuhrání lidí stojících v nekonečných frontách, tak se divím, proč nejdou jinam. Bohužel, pokud na vesnici kromě spořitelny není nic jiného (a to ani bankomat jiné banky) a lidi nemají čas, chuť atp. jít jinam, těžko jim můžete vyprávět o lepším, stejně nepochopí nebo pochopit nechtějí a raději stupidně čekají a čekají a ještě si nechají vnucovat spořitelní superprodukty. Za takovéto pohrdání a navyšování se nad klienta opravdu DÍKY.
  • 25. 7. 2007 23:18

    JirkaZ (neregistrovaný)
    Já tedy vážně nevím, proč tam lidi stojí ve frontě. Do ČS chodím osobně max. jednou ročně popřát hezké Vánoce. Vše potřebné se řeší přes internet.

    Když vezmeme v úvahu, že nejpodstatnější položkou v poplatcích jsou náklady za výběr z bankomatu, tak ČS je docela dobrá volba při správné konfiguraci účtu - sit vlastních bankomatů je největší, což znamená, že jejich bankomat je v mnoha mšstech jediný. Pokud chce klient změnit banku, musí mnohdy vyjet do většího města. Ale co je kde lepšího ? Mezi bankami nic - tedy pokud chceme dosáhnout pozitivní změny. Jedinou rozumnou volbou je již zmiňované FiO. Vše zdarma kromě výběru z bankomatu.
  • 26. 7. 2007 9:21

    okřídlený čípek (neregistrovaný)
    Já vím, proč stojí lidi v ČS ve frontě: protože jsou to konzervativní hlupáci nebo starší lidé, kterým mobil nebo net nic neříká. Nebo jeich kombinace. Asi jako ne každý manažer je schopen vykydat hnůj ve stáji, tak ne každý si rozumí s mobilem či Netem. Ale i my jednou budeme tací, že přestaneme technické novinky chápat. Nebudeme vidět na titěrná písmenka smluv či displayů mobilů - ono bude v budoucnu určitě zase něco jiného než mobily - ale nejsem Verne, abych fantazíroval ... A pokud bych měl mít Net jen kvůli elektronickému bankovnictví, a na vesnicích nebude takřka jiná možnost než Net přes Telecom - ADSL v kombinaci s pevnou linkou téměř za 1000,-- - a vytáčený dial-up ani nevím, za kolik - "levnější" tarf tam býval až večer a přes noc - tak mne transakce přes net vyjdou na pěkné peníze. Když k tomu připočtu cenu compu ... - ne každý má možnost obsluhovat banku v práci, pak je pěkná drahota i to elektronické bankovnictví!
    Kdybyste bankovnictví trochu hověl, asi byste věděl, že ne všechny operace se dají uskutečnit přes Net - jen tak mimochodem. Kromě toho ČS má překomplikované internetové bankovnictví (rozvedu níže) a často nefunkční. To samé se dá říci o bankomatové síti - věčně něco nejde. Pokud nemám bankomat přímo v baráku, abych tam neustále chodil, zda už funguje ... Ale ono se to vlastně dá říci i o pobočkách - každou chvíli nějaká cedule - z technických důvodů předčasně zavřeno, pobočky mají nejednotnou otevírací dobu - a odpoledne mají často zavřeno pobočky i v Praze!
    Pokud chce klient změnit banku, musí k založení účtu navštívit nějaké jiné město. Ano. Ale po založení účtu již platí to, o čem se zmiňujete, tedy že na pobočku nemusíte, a že ovládáte účet přes Net. A pak zase ale platí, že ne vše se přes Net dá dělat. Tady opravdu záleží na přístupu banky, její poplatkové politice, odborné úrovni zaměstnanců, zda jde bance jen o zisk nebo i o spokojenost klientů. A jelikož se spořitelna capí neustále rostoucími nepřiměřenými zisky odcházejícími do ciziny, nevidím důvod, proč bych takovéto příživníky měl podporovat účtem u nich. Smutné je, že snad ani jedna "česká" banka se už nemůže chlubit tím, že je skutečně česká.
    Navíc nyní ČS zjistila, že vyštváním lidí od přepážek nemá komu vnucovat své superprodukty - na telefonické vnucování asi každý nezareaguje kladně. A z těch stávajících, co do poboček chodí, není co vyždímat. Takže nyní objevili Ameriku - snaží se klienty k přepážkám opět dostat! Tak za takovou bezhlavou obchodní politiku - vytloukání klínu klínem - dík!
    Manželka měla v práci nějaké starší elektronické bankovnictví zřízené ještě před Servisem24. Jednoho dne klientům oznámili, že tu stávající službu ruší a že musí přejít na Servis 24. Samozřejmě, nikdo nevěděl podrobnosti. Na zelené lince - to musíte na pobočku. Na pobočce měli tak leda smlouvy, ale nevěděli nic o aplikaci. Pak sehnala nějakou technickou pomoc, protože podle návodu to nefungovalo. Musíte mít Javu, ale ne tu nejnovější, ale nějakou starší. Jelikož v práci používají ještě netové bankovnictví dalších asi 4 bank (takže má z čeho srovnávat), tak ty ostatní banky vyžadují zpravidla zase tu nejnovější verzi Javy. Pod Internet Explorerem se to nepodařilo rozchodit. Tak další varianta: zkuste Firefox. Ten nikdy nepoužívali, tak jen než objevili, co to vlastně je a kde jej sehnat - nemají totiž vlastního AITáka, takže co jsem věděl, s tím jsem pomohl. Firefox ale zase většinou nepodporují jiné banky. Po velkých peripetiích to rozběhli ve Firefoxu, ale nadává na to, více jí vyhovují netové aplikace ostatních bank.

    Jelikož dost cestuji, mohu porovnávat pobočky Spořitelny v rámci půlky republiky, tak ale i pobočky jiných bank. Mohu zodpovědně prohlásit: ČS určitě NE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I když se odcházející GŘ J. Stack chlubí, co ze spořitelny udělal po privatizaci, mohu ze svých zkušeností (ale i zkušeností mých známých a příbuzných) říci, že sice udělal, ale pro akcionáře, a ne v tak velké míře pro klienty. Asi se těžko něco prosazuje v molochu, kde levá neví co dělá pravá, navíc konkurence nespí a byla vždy napřed a je tak tomu i nyní. Je ta asi tak jako s auty: škodovka taky udělala pokrok, ale furt je to jen škodovka - předražená, málo vybavená, o krok zpět a když něco chcete - tak je to "nadstandard" za tučný příplatek. A ze zisku pak živíme mateřskou VW. Taky bych jim necpal peníze za tak nevzhledná a předražená auta.
  • 26. 7. 2007 9:56

    Pan D. (neregistrovaný)
    Nejsem klientem ČS, ale nazývat tyto lidi automaticky hlupáky, to bych si nedovolil, protože by to jednoznačně ukazovalo, že jsem hlupák sám.
  • 26. 7. 2007 11:11

    s. Topol + nek (neregistrovaný)
    Být klientem ČS v nějakém větším městě, kde je konkurence, jasně to ukazuje na hlupáky, když jsou u ČS - pokud tedy nejde o zaměstnance, kteří dobrovolně povinně musí u FS ČS mít vše. A potrefené husy kejhají (nebo hejkají ?) na poplach. Na vesnicích, kde konkurence jiná není, lidem nic jiného asi nezbývá, i když by mohli účet ovládat přes internet nebo telefon.

    Příklad na škodovce je trefný. Je fakt, že pokud nějakému zažranému škodovkáři řeknete, co to má za rachotinu a co za to vyplázl a poklepete si na čelo, tak ho rozzuříte, místo aby svěšel křídla a uznal svůj pochybný nákup za přemrštěnou cenu. A za socialismu takto vynikali trabantisté - když jste si z nich udělali ftípek, tak běželi na Stasi nebo StB nabonzovat nepřátele socialistických výkřiků techniky.
  • 26. 7. 2007 12:31

    Pan D. (neregistrovaný)
    Nazývat hlupáky lidi, kteří např. mají účet v ČS nebo jsou spokojeni se škodovkami, to je ubohost duše. Nemusím mít dobré mínění ani o jednom z výše vyjmenovaného, mohu hanět jejich výrobce i dané produkty, ale rozhodně si nedovolím nazvat hlupáky několik milionů lidí v ČR a mnoho milionů lidí ve světě, jen proto, že nesdílejí můj názor.

    Promiň, ale to považuju za skutečnou hloupost. Vždyť právě na takových absurdních názorech je založena třeba nenávist mezi náboženskými skupinami - všichni, kdo vyznávají toho druhého boha jsou hlupáci a zaslouží si smrt!!

    Asi ve vašich výchovách došlo k nějakému zanedbání, když nedokážete respektovat cizí názory a jen ty svoje prezentujete za jediné správné.


    K těm škodovkách:
    Mimochodem, co si potom myslet třeba o šéfredaktorovi specializovaného motoristického časopisu, který své věci asi rozumí dost do hloubky, když veřejně řekne, že jako ojeté vozidlo by si vybral Škodu Octavia 1,9TDi Combi, 66kW a navíc svůj názor doplní o odborný rozbor. Nějak se domnívám, že ten člověk není hlupák a ani ho v tomhle případě nemůžeme obvinit z nějakého skrytého propagování značky, protože prodej ojetých vozidel rozhodně nezvyšuje příjmy výrobce a ani počty jím prodaných vozů. Tak jak asi došel ke svému názoru.
  • 26. 7. 2007 14:26

    s. Topol + nek (neregistrovaný)
    Když váš názor vztáhnu k obdobě náboženství - k politickým stranám: zde také jedna strana, co má demokracii dokonce v názvu, razí heslo kdo nejde s námi, jde proti nám a tudíž vlastně demokracii a svobodu projevu zadupává do země.
    Obdobně mohu nazvat hlupáky lidi, co nakupují předražené věci v Delvitě nebo v Makru nebo tankují u Benziny či Shelky. Ostatně, každý by se měl chovat racionálně, což je nám zdůrazňováno např. při aférách ohledně různých zakázek nebo způsobu a nákladnosti léčení různých chorob. Ten a ten uzavřel nevýhodný (tj. předražený) obchod; ten a ten léčil předraženě. Pokud se to týká těch druhých, je nám to v rámci lhostejnosti jedno, pokud se to ale dotýká přímo nás, jedno nám to není. To bychom ale vlastně museli zlikvidovat veškeré soukromé podnikání za účelem zisku, protože každý kdo chce hrabat, musí být pro tu druhou stranu nevýhodný a museli bychom nastoĺit zde samé neziskovky nebo aspoň hospodaření s vytvářením přiměřeného zisku na účelné pořizování komodit určených k dalšímu rozvoji (ne tedy zahrnovat do daňově uznatelných nákladů např. luxusní auta, která jsou pro podnikání nevhodná nebo zboží určené k soukromé spotřebě).

    Negativní zkušenosti s ČS nebo třeba i s Romy má i mnoho dalších lidí - jen se to bojí říci nahlas - viz názory na p. Čunka. Znamená to mnohdy "být pod pantoflem", nemožnost nějakého odporu. A jsme tam, kde jsme byli před 89.

    K těm výkřikům techniky: o zmiňovaném redaktorovi si myslím, že je s prominutím moula nebo podplacený. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Ostatně, v praktickém životě jsme denodenně svědky toho, jak někdo své práci "rozumí" - je z něj "odborník" pro 14 dnech zapracování. Mezi motoristickou veřejností je všeobecně známo, že ojetiny škodovek si drží převysokou cenu. Tzn., kdo prodává, bude na tom dobře, je to pro něj výhodné. Kdo však kupuje, kupuje předražené, protože cena ojetiny je nadsazena. Každý "odborník" dovede prezentovat svoji odbornost a "nezávislost" argumenty, kdy vyzdvihuje jen to dobré, co se hodí "do krámu" a o nevýhodách samozřejmě mlčí. Tak se samozřejmě děje i ve spořce při prodeji superproduktů nebo v pojišťovně při sjednávání pojistky. Důležité je produkt ještě přikrášlit, klientovi se musí říci, co chce slyšet, o záporech pomlčet. Těžko se pak dokazuje, že někdo někdy lhal - z jednání se nepořizuje žádný průkazný záznam a pokud něčemu nerozumíte a zeptáte se na to, stejně vám mnohdy pravdu neřeknou v obavě, abyste jako "rozdělaný" klient z koupě produktu nevycouval.
    Abych se vrátil ke škodovkám - co vás může na takovém autě uchvátit, že si jej pořídíte? Hnusný design vnitřku i venku, konstrukční řešení hodná žáka zvláštní školy, předražený servis, tvrdá nepohodlná sedadla u mnohých modelů podpírající pouze zadek, ale již ne nohy, vysoká cena ojetin i nových vozů, absence "nadstandardů" - nutnost za ně platit zvlášť a mnohdy více než u srovnatelných vozů stejné třídy, žádná originalita, ale usedlý konzervatismus. S koupí nového vozu by měl výrobce či prodejce dodávat ještě nějakou pokrývku hlavy a plato vajec na zadní plato 5. dveří. Snad jen servis na každé dědině, to pro případ, že i pravidelně servisovaný vůz vás nechá na holičkách. Jděte se někdy podívat do značkových prodejen Škoda na příjem zakázek - uvidíte, uslyšíte, co vše se může na těchto autech v záruce i po záruce po....t a jak se pak majitelé při placení kroutí. Že vás servisní prohlídka, která je zaměřena na úkony, které by měl řidič dělat před každým vyjetím (stěrače stírají, ostřikovače ostřikují), stojí více než na nějaké značkové auto, že vám doporučí spoustu úkonů navíc, které taky navíc platíte a pokud nejste odborník, těžko se budete se servisem hádat, že tento a tento úkon je zbytečný - jako asi s lékařem. Zajímavé je přečíst si zkušenosti se škodovkami třeba na diskuzi na iDnes.cz, abyste neosočoval jen mne, že na škodovky nadávám jen já. Řadě známých se má kritika škodovek taky nelíbila, do té doby, než si pořídila opravdové, neškodovácké auto. Pak mi dali za pravdu. A ještě jeden poznatek nejen můj: lidé, co přešli ze škodovky na značkovou značku, by se už zpět nevrátili. Výjimkou budou případy, kdy někoho zlobí šrot dovezený sem ze západu v rámci nových benevolentních předpisů, stále se mu něco se*e furt shání na vrakovištích ND, těm se pak koupí nové škodovky zdá, co že to nekoupili na "držák". Ale i ten "držák" používáním poleví. Škodovka sice udělala velký posun v kvatlitě, už to nejsou humpolácké 120ky, ale ani konkurence nespí! Nenároční, konzervativní uživatelé (tak jako ve spořitelně) mohou být s předraženým výrobkem s omezenými užitnými vlastnostmi spokojeni a nebude jim vadit, když za provoz (jako i za vedení účtu v ČS) zaplatí nezdravě více než u jiných značek (a tím nemám na mysli levnější, podbízivou produkci z Asie).

    Sorry, že jsem si dovolil nevyzdvihovat českou značku, i když na ni vlastně kromě levné česko-polské-slovenské pracovní síly mnoho českého není.
  • 26. 7. 2007 15:34

    Pan D. (neregistrovaný)
    Nevím. Buď neumíš číst nebo prostě jen nerozumíš česky. Vidíš někde v mém textu obhajobu škodovek, ČS, Delvity, Makra atd. atd.???

    Nerad se uchyluji k urážkám, ale v tvém případě to asi jinak nedokážu. Sám jsi hlupák nejvyššího kalibru, když si myslíš, že jen tvé názory jsou ty jediné správné a kdo je nesdílí a nežije podle tvých představ je hloupý.

    Plně respektuji, že můžeš mít naprosto jiné názory na skoro každou životní situaci a na každou věc, s níž se denně setkáváme, ale to z tebe v mých očích hlupáka neudělá. Ne tak to, co jsem popsal výše.

    Nevím, jaké máš s tím, co kritizuješ konkrétní zkušenosti a jak dalece nasloucháš názorům jiných lidí (tvrdím, že nenasloucháš, protože nevnímáš ani psaný text), ale právě proto, že tohle nevím, nechci se s tebou hádat a dokazovat ti na jiných příkladech, že třeba nemáš pravdu. Nějak si myslím, že nejsi ochoten ani zkusit pochopit jiné než svoje argumenty, natož abys je opravdu přijal, byly-li by opravdu nevyvratitelné.

    No a nakonec - Myslím si, že by ses měla zamyslet nad nějakou psychoterapií, protože z tvého textu čiší obrovská dávka frustrace z nepochopení současného světa. Například já jsem levicový volič a současnou vládu nemám rád ani trochu a o mnoha jejích rozhodnutích si myslím jen to nejhorší, ale abych to tahal do debaty, ve které se jedná o něčem naprosto jiném, to se mi nezdá vhodné. Za to mi oni nestojí. (až budeme debatovat na jejich návrhy k reformě veřejných financí, prosím, to na ně naházím tolik bláta, že by si o ně slušný člověk kolo neopřel, ale kde se vzali tady??? Vlastně nechápu ani kde se tady vzala auta a Delvita a Makro :o)))) Co to má co společného s běžnými účty?)
  • 26. 7. 2007 16:16

    Pan D. (neregistrovaný)
    Asi jsem se nechal trochu unést a teď si sám připadám, že tvrdím o někom, protože má jiný názor néž já, že je hlupák, ale nějak se utěšuju myšlenkou, že většina čtenářů pochopí, co jsem tím mínil.
  • 27. 7. 2007 7:23

    nesdělím (neregistrovaný)
    Většina čtenářů pochopila, že budeš pěknej trouba ty, soudruhu d.!
    Pochopili jsme, že seš zarytej škodovkář a někdo si dovolil škodovku správně ohodnotit a ty to nemužeš rozdejchat. A účet asi budeš mít ve spořitelně.
    Vždy je jedna správná cesta a pokud se někdo vydá po té špatné, je hold hlupák (když to tedy sám nezjistí a něco v tom neudělá, aby se vrátil na cestu správnou).

    Ostatně, existují dosti podrobné studie o prodeji škodovek a kdo že si podobnou značku kupuje. Rozhodně ani já bych mezi touto kastou býti nechtěl.
  • 27. 7. 2007 8:57

    Pan D. (neregistrovaný)
    Ach jo, děda měl pravdu. Nejhorší je srážka s blbcem. A bolí mě to i v tomhle virtuálním případě.

    Kdybys jen trochu zapojil mozek, tak jak se má, pochopil bys, že nejde o to, jestli se bavíme o autech nebo třeba o žvejkačkách. Celé je to o tom, že považuju za hlupáka toho, kdo si o ostatních myslí, že jsou to hlupáci jen proto, že nesdílejí jeho hodnoty a jeho názory. Ale možná je to příliš hluboká filozofie.
  • 28. 7. 2007 23:35

    anonymní
    Já bych se přidal se svých ohodnocením řidičů kraksen zn. Škoda.
    Opravdu to nemohou být normální lidé. Mé zkušenosti s těmi, co sedí za volanty, jsou vesměs negativní. Šetření na dávání blinkrů, předjetí a zařazení se těsně před čumák a pokračování v šouravé jízdě, takže škodofkáře musím předjet, aby zase neunesl svoji potupu a opět mne předjel a zařadil se před čumák a tak dokola. Že na kruháči při jeho opouštění opět nedají blinkry, že v obci se kolikrát šourají čtyřicítkou a brání vám v přejetí. Že často machrují se svou "nadstandardní" výbavou v podobě mlhovek za šest stovek a svítí s nimi v noci, za sluníčka - prostě hlavně když není mlha či hustý déšť. Dávání přednosti na stopce či na parkovišti u hypermerketu zprava je taky nad jejich chápání. Dalo by se pokračovat na jakékoliv téma porušování dopravních předpisů. Proč jste takoví arogantní moulové, škodofkáři?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

    Pane D. urážejte a tykejte svému dědovi, srážejte si mlíko na plotně a vězte, že celý svět se netočí kolem škody peněz, ale jsou i jiné, hezčí, solidnější, levnější automobily na úrovni. Překousněte názor, ža řada lidí má na zmiňované výkřiky techniky z Mladé Boleslavi jiný názor a jako takový ho tu prezentuje a má tu díky svobodě projevu možnost označit vyznavače, řidiče a majitele těchto hnusů za hlupáky.
    Sám jsem kdysi měl dvě popřevratové škodovky vyrobené koncernem lidových vozítek VW a po letech musím uznat, že jsem byl taky pěkný moula a naletěl jsem lžím v autosalonech Škoda. Člověk se hold musí spálit, aby přiznal, že ne vše co v minulosti udělal, bylo tím správným ... Pokud to tedy má odvahu přiznat ...
  • 29. 7. 2007 23:41

    Pan D. (neregistrovaný)
    Nic nepochopil. ......

    Zkusím to ještě jednou a ještě jednodušeji: Troubo, když se budu chtít bavit o autech, budu se bavit o autech na serveru se zaměřením na auta. Tohle vůbec není o autech. Ani německých, ani českých, ani japonských, ani korejských, ani francouzských, ani italských atd. atd. atd.

    Když ale čtu ujetý názor, že někdo je označován za hlupáka, v tomto případě jsou takto uboze generalizujícím způsobem "hodnoceny" celé skupiny lidí, a to jen proto, že nevyznávají stejnou víru v cosi, co někdo jiný považuje za správné, tak pro mě toto individuum vždy bude terčem opovržení.

    Konkrétně - za stejného pitomce považuju lidi, co jsou schopni označit uživatele škodovek za hloupé jen proto, že jsou se svým vozem spokojeni, tak tyto uživatele škodovek, co jen proto, že si někdo o jejich autech myslí, že jsou to krumply, o tomto myslí také že je hloupý.

    Nevím, jestli je to takhle dost jednoduše řečeno, ale budu věřit, že ano a že to zase nevydráždí tvou představivost, abys asi po desátý nezopakoval, co si myslíš o škodovkářích.

    A jen čistě statisticky: Jestliže jezdí v ČR ze všech aut nejvíc škodovek, potom jen podle zákona pravděpodobnosti musí v absolutních číslech sedět za volantem škodovek mnohem víc řidičů-magorů než je tomu třeba u Roverů. A věř mi, že toto není obhajoba fy. Škoda-auto a jejích výrobků. Stejně bych mohl mluvit třeba o uživatelích MS-Windows v poměru k jiným operačním programům.
  • 30. 7. 2007 7:06

    anonymní
    Trouba nebo pitoma seš tak akorát ty! Už sem nepiš. Je vidět, že se tady někteří dotkli tvého povýšeneckého JÁ a nemůžeš to rozdejchat.
    Přispívat do měšce se dá na jakékoliv téma a škodovky nejsou výjimkou! Ale svoboda projevu ti asi nic neříká.
  • 30. 7. 2007 9:49

    Outrata (neregistrovaný)
    Marná snaha, pane D., tady se se slušnými argumenty neobstojí - zvlášť proti některým. Je jednodušší na cokoliv reagovat slůvkem "hlupák", než se snažit vyvrátit kvalitně argumentovaný příspěvek.
  • 30. 7. 2007 13:18

    Pan D. (neregistrovaný)
    Díky. Don Quijote by měl ze mě radost, že se tak bezhlavě vrhám do bojů s "větrnými mlýny".
  • 13. 9. 2007 15:17

    anonymní
    No, Pan D. tu zrovna moc slušné výrazy nepoužívá. Jinak naprostý souhlas s pohledem na ústav ČS a Škoda Auto i jejich zákazníky.
  • 30. 7. 2007 13:20

    Pan D. (neregistrovaný)
    Víš, když máš, co říct, tak to řekni (napiš), když budeš ale chtít mlátit prázdnou slámu, tak raději zajdi do přírody a zhluboka dýchej.
  • 30. 7. 2007 13:46

    Pan D. (neregistrovaný)
    A jedna, velice důležitá věc - nevím, kdo ti tvrdil, že svoboda projevu se vztahuje na urážlivé a hanlivé výrazy? Rozhodně si musíš pár pojmů nechat objasnit. Když tě označuji za pitomce, potom tak činím s plným vědomím, že mohu být pohnám k odpovědnosti, abych buď své tvrzení exaktně dokázal nebo abych přijal trest za neoprávněné použití tohoto pejorativního označení. Nikdy, nikdy bych si nedovolil schovávat se za svobodu slova, protože, narozdíl od tebe, vím, že tato končí, kde se začíná dotýkat svobod někoho jiného.

    Takže pro jednoduchost příklad: Je značný rozdíl mezi tvrzením, že: "krejčí XY šije mizerně, okrádá zákazníky a kdo si u něj nechá ušít oblek je debil" a tvrzením: "Podle mého názoru a mých špatných zkušeností jsem došel k názru, že krejčí XY neodvádí dobrou práci, přičemž si neúměrně nadhodnocuje její cenu pro své zákazníky, takže osobně nepovažuji za moudré nechat si u něho ušít oblek."

    Ve své podstatě je obsah obou sdělení totožný, ale zatímco ten první odskáčeš u soudu flastrem jako urážlivý, tak ten druhý je vyjádřením, které bude chráněno svobodou slova zajištěnou ústavou a Listinou základních lidských práv a svobod.

    Howg! Domluvil jsem.
  • 30. 7. 2007 21:54

    soudruh d. (neregistrovaný)
    Proč tady každému tykáte?
    Doufáme, že jste už opravdu skončil, těmi uzoučkými sloupky tady zabíráte jen spoustu místa.
  • 31. 7. 2007 9:38

    Laolla (neregistrovaný)
    Tykali a tykají si i sokolové. Ty zase komančové zakázali. V tom, kdo tykání používá a používal to asi nebude. No ale když se tady najdou lidi, co si myslí, že slovem "soudruh" někoho urazí, tak co si o nim myslet? Ono trochu historického a vůbec všeobecného přehledu neškodí.

    Pro antiškodovkáře: Chlapče, jak tak čtu tvoje sáhodlouhé elabboráty, kterými zabíráš ještě víc místa, než kdokoliv jiný a navíc se už tolikrát pouze opakuješ, tak bych řekl a politoval tě, že musíš mít hrozně těžký život s tolika předsudky. Osobně hodnotím auto vždycky podle vlastní zkušenosti a zatím se mi to plně vyplatilo. Poslouchat a řídit se "názory" jiných, to bych si asi nikdy nevybral - Fiaty jsou přece hned shnilé, Škodovky jsou předražené, Fordy jsou absolutně nespolehlivé, Hyundaie jsou vyrobeny z nekvalitních materiálů, Renaulty jsou dílensky odfláknuté, řidiči v japonských autech si kazí image, americká auta nejsou dělaná na víc než pět roků atd. atd. atd. A to jsme teprve u aut, což je v životě celkem nedůležitý prvek. Co ale když přistupuješ i k lidem stejně zatíženě různými předsudky - Pražáci jsou vychcánci, Cikání jsou zloději, Policajti jsou pitomci, Blondýny jsou hloupé ...... Život plný předsudků, které se navíc snažíš vnutit i svému okolí, to je smutný osud.
  • 31. 7. 2007 11:11

    X.Y. (neregistrovaný)
    Nevím, kterého z antiškodovkářů tady napadáte konkrétně. Ale z praxe vám mohu říci, že podobnými úsudky, jako uvádíte vy u Romů, policajtů, pražáků ... žije velká část populace - nemluvím jen za sebe - možná že vy jste výjimka, že si někde v kolektivu nazanadáváte na některé politiky, na určité značky aut profláknuté svoji nekvalitou a drahotou atp.
    Nedávno byla na Radiu Impuls jakási ankteta, kam posluchači volali ohledně názorů p.Čunka. A jedna osoba to tam řekla otevřeně, naplno ve smyslu: všichni si tu hrajeme, že nejsme rasisti, že nám Romové navadí, ale 2/3 národa ví, jak jsou Ci***i vyčůraní hajzlové, co dovedou dojit rozpočet, nepracují a pracovat nechtějí, proto je nikdo ani nechce zaměstnant a nikdo si s nimi neví rady... Ano, nikdo nejsme rasista, jen do té doby, než nám snědí spoluobčané něco ukradnou, křičí v noci pod okny nebo zbijou vaše dítě. Pak se dovoláváme spravedlnosti, která ovšem neexistuje. Vím, je to těžké, řada snědých občanů žije a chová se lépe než normální "bílí", ale bohužel jsou vhozeni do jednoho pytle s těmi ostatními, nepřizpůsobivými. To samé je v Americe - taky se tvrdí, že tam rasismus není. Ale jaká je pravda ve skutečnosti?

    S charakteristikou automobilových značek lze jen souhlasit. Ovšem u některé značky se objeví jen 1 negativum, u jiné ovšem těch negativ je více. Takže si člověk musí vybrat, zda mu nebude vadit ohyzdný design, špatná kvalita, předraženost nového auta, předraženost ojetiny, předraženost servisu a náhradních dílů, drahá pojistka ... Pokud budu mít za 4 roky na nové auto, asi mi nebude vadit výdrž auta 5 let. Pokud se chovám racionálně, asi si nebudu pořizovat auto oplývající všemi výše uváděnými negativy najednou.

    Jelikož nehýřím penězi, abych si mohl každé 3 roky pořizovat nový vůz, tak jsem vybíral auta po vzoru svého otce - taky propočítával různé varianty, a dal na rady svých známých, kteří už s určitými značkami měli své zkušenosti, pročetl diskuze na netu.

    Nechci píchat do vosího hnízda a čelit tak urážkám zarytých příznivců tuzemské značky - ale škodovku v jakékoliv podobě bych si ani já nevybral. U škodovky konkrétně se mi nenabízí žádné plus, ale jen spousta záporů. A domnívám, se, že auta jsou v životě celkem důležitý prvek, zvláště živíme-li se poctivě a musíme na běžný auto dělat 18,5 platu, nesmíme si ovšem již nic jiného koupit. Jak dlouho musí dělat na auto jinde?

    PS: že vám Laolllo najednou nevadí "soudružství", když zde každý pisálek minulý režim včetně toho kladného, co v něm bylo, tak vehementně odsuzuje?

    Z příspěvku bude hezky ouzká nudle ... Jestli i mne budete napadat, zvolte "přidat" - nikoliv "odpovědět" ...
  • 26. 7. 2007 14:35

    LK (neregistrovaný)
    Vcelku souhlasím, i když...

    Je bohužel docela známé, že pro naše motoristická periodika je inzerce od Škodovky zcela zásadní pro slušné přežití, takže o (ne)strannosti výroku šéfredaktora mohu dost pochybovat. Prodej ojetých vozů samozřejmě příjmy výrobce zvyšuje. Argument, že ojetina je žádaná, hraje u mnoha lidí při nákupu nového vozu velkou roli. A zrovna škodovky jsou známé tím, že jako ojetiny jsou neuvěřitelně předražené a přesto si své kupce najdou. Už jsem nejednou slyšel "koupím (novou) škodovku, sice je drahá, ale až to budu prodávat, neztratí tolik na ceně". Svět není úplně jednoduchý a ne každá vazba je na první pohled vidět.

    Navíc - sto lidí, sto chutí a ne vždy je chuť "stáda" rovna chuti mé. Například umělé uzeniny typu "točený salám 29Kč/kg" si kupují tisíce lidí, každý soudný člověk ví, že je to salám pro vegetariány, protože je bez masa, zato s modifikovanými škroby apod. Protože to kupuje tolik lidí, znamená to, že je to kvalitní a že bych si to měl koupit taky?

    Není dobré házet všechny do jednoho pytle coby hlupáky bez znalosti konkrétní situace, to souhlasím, avšak stejně krátkozraké je myslím postoj "co dělá hodně lidí bude správné a dobré". Na to platí jedno dobré přísloví - žerte hovna, miliardy much se nemohou mýlit!
  • 27. 7. 2007 11:21

    jezevec (neregistrovaný)
    spořka má jednu obrovskou a neporazitelnou výhodu: NIKDY NEZKRACHUJE. ty dva miliony socek, které tam mají uložených svých posledních dvěstě korun, je totiž takové politikum - že i kdyby spořku někdo natvrdo vykradl, ba odnesl za bílého dne do abrábie, vláda by jí vždycky sanovala v jakékoliv výši.
    a to se vyplatí!
    že má spořka předražené a mizerné služby, o tom žádná
  • 27. 7. 2007 13:28

    Martin (neregistrovaný)
    Serou mě takovéhle žvásty. Čert vem spořitelnu, ale plácat nesmysly o dvou milionech socek - tedy házet do jednoho pytle lidi, co celý život makají rukama, aby dostali aspoň svoji výplatu a tu zase do mrtě každý měsíc vydali, přičemž se stihnou postarat o dvě děti, s těmi, pro které platí ono hanlivé označení "socka" - to je vrcholem arogance a duševní zaostalosti.
  • 28. 7. 2007 22:36

    Radek (neregistrovaný)
    Do spořitelny míří hlavně socky - tedy příjemci sociálních dávek. Člověk poctivě pracující a vydělávající a trochu přemýšlivší by do takového molochu nemohl snad ani jít! Co na takovém ústavu vidíte? To opravdu nevidíte ten bordel, který v ČS panuje? Jak vytloukají klín klínem? Bál bych se tam mít i ty dvě stovky ...
    Že by stát - potažmo ODS tuto kampeličku v případě potíží zachránila? Tak to dík cpát daně na takové tunely!
  • 29. 7. 2007 1:56

    Radek (neregistrovaný)
    Taky mám několik ze svých účtů u Spořky. A že bych byl socka, mi nepřipadá. Sociální dávky nepotřebuju, dokážu se o sebe postarat.
  • 30. 7. 2007 0:02

    Martin (neregistrovaný)
    Já na ČS nic nevidím. Svůj první účet jsem u nich zrušil v roce 1994 a od té doby jsem s nimi nic do činění neměl, ale sere mě to primitivně zjednodušující označování poctivě makajících lidí tím hanlivým označením - socky, což alespoň pro mě jsou a budou osoby víceméně spokojené se svým způsobem získávání obživy ve formě bezpracného příjmu sociálních dávek, aniž by tito projevovali byť jen minimální snahu o aktivní změnu svého současného statutu, jen proto, že se si třeba o ČS nemyslí totéž, co pisatelé, nebo (proboha, jaké je to jen jejich hrozné "provinění"!!!) jsou dokonce s ČS spokojení a nebo prostě nemají schopnosti a možnosti porovnávat a když už ano, tak v rámci jimi využívaných služeb dojdou k výsledku, že ať zůstanou v tom molochu nebo přejdou jinam, stejně si nepomohou třeba o víc než pár korun ročně.

    Ne, nezastávám se ČS, jejich úspěšnost či neúspěšnost v podnikání je mi ukradená a spokojenost či nespokojenost jejich klientů je mi naprosto fuk, ale jen taky poukazuju na tu absurditu soudil lidi podle tak připitomnělých kritérií, jak to tady mnozí dokazují.
  • 31. 7. 2007 14:51

    anonymní
    Vy asi budete trošku jednodušší človíček - nevadí, i takoví mají v naší společnosti místo. Mám účet v ČS a jezdím Š-Octavií - s obojím jsem maximálně spokojen.
  • 31. 7. 2007 22:37

    Phil (neregistrovaný)
    ani jednim bych se nechlubil - oboji stoji za prd, coz tady ostatni dost dobre rozvadeji.
    ze to nejste schopen rozpoznat - tak tady budete patrit k tem jednodussim.
  • 1. 8. 2007 11:01

    Karolko (neregistrovaný)
    Probohy, šetři je! To na ně nemůžeš vybalit takhle naráz! To by jejich psychika nemusela unést, že jejich světonázor někdo nesdílí. Já osobně sice nemám účet ve spořce, ale jezdím deset let starou octávkou za míń než pět litrů nafty na 100km a jediné, v čem mě za celou zklamala je to, že jsem musel nechat vyměnit držák u elektricky ovládaného okýnka do dávaného firmou Bosh, protože tam praskl plastový úchyt.

    No ale pochopil jsem, že jsem asi úchyl, protože jsem s tím autem plně spokojený a jelikož je to už moje páté po Kadettu (ojetý), Felicii(nová), Mazdě 626(nová), Fordu Mondeo(nový), tak si myslím, že jednoduše mohu srovnávat a je to zatím jednoznačně nejlepší volba. Ať si chytráčci tvrdí, co chtějí, zatím tady neuvedl nikdo z nich jediný důvod, proč jim mám věřit. Spíš mám dojem, že nejvíc keců tady měli lidi, co mají nejmíň skutečných zkušeností. Škoda, že se to nedá dokázat, protože to bychom asi čuměli, kdo všechno se vydává za "odborníka".
  • 30. 7. 2007 20:38

    JirkaZ (neregistrovaný)
    Máte pravdu, mít Net pouze pro internetové bankovnictví je docela luxus. Bydlím na velmi malé vsi, ale bezdrát tu máme - nevím, jestli je drahý nebo levný, ale měsíční paušál 500 Kč je pro mne přijatelný. Navíc mi internet může ušetřit peníze jinde - levnější nákupy, e-mail.

    Internetové bankovnictví ČS docela znám, používám jej dlouho. Nezdá se mi zase tak moc komplikované, ale taky pravda je, že pro firemní účely bych jej (ani žádné jiné) určitě nikdy nepoužil. Pamatuji si ovšem první verzi a to tedy byla opravdu katastrofa.

    Které operace se nedají dělat přes IB ? Pokud takové jsou, tak je nepotřebuji.
  • 25. 7. 2007 12:27

    Martiner (neregistrovaný)
    ČSOB Studentské konto mi přijde jako nejvýhodnější účet pro studenty, takže nechápu, proč ho autor do přehledu nezařadil. Buď ho nezná nebo tam není úmyslně. Co je horší?
  • 25. 7. 2007 11:54

    anonymní
    Článek je zbytečný a současně nedostatečný, stejně jako většina diskuse (s výjimkou jednoho příspěvku).
    Vše stačilo říci jednou jedinou větou - a sice že optimální běžný účet pro každého je u společnosti FIO. Veškeré základní operace zcela zdarma, plně funkční internetové bankovnictví. Po vlastní roční zkušenosti mohu jen doporučit. Co já se před tím natrápil s účtem u nechutné spořitelny. Věčné problémy s internetovým bankovnictvím a k tomu ty nehorázné poplatky - za nic! Škoda, že jsem na tuto možnost nepřišel již dříve.
  • 25. 7. 2007 14:57

    Jirka (neregistrovaný)
    Souhlasím, běžný účet v současné době jedině u FIO. Čím více pohybů na účtu, tím více se to vyplatí, protože se neplatí žádné poplatky a přesto všechno 100% funguje. Vlastní zkušenost.
  • 25. 7. 2007 20:47

    millhaus (neregistrovaný)
    pouzivam genius active od ge money za 119,- a jsem spokojeny mame s manzelkou spolecny ucet,vse zdarma
  • 25. 7. 2007 21:53

    Janíček (neregistrovaný)
    Výpis zasílaný poštou klienta u studentského účtu nestojí nic.
  • 25. 7. 2007 21:56

    Janíček (neregistrovaný)
    Proč započítáváte jen poplatek za zadání trvalého příkazu. Vzhledem k rozdílné poplatkové politice bank by bylo férové také porovnávat poplatek za zrušení trvalého příkazu.
  • 26. 7. 2007 10:14

    Pan D. (neregistrovaný)
    Teda dal jsem si trochu práce, asi na rozdíl od autora, s hledáním v sazebnících bank a našel jsem více než deset chyb. Takhle mizerně zpracované porovnávací tabulky jsem tady teda už hodně dlouho neviděl. Jen namátkou - ve stejných řádcích jsou u různých bank porovnávány poplatky za stejnou službu, ale jednou zadanou přes internetové bankovnictví, u další banky přes telefonní bankovnictví a u třetí nakonec osobně na pobočce. Tímto způsobem konečné součty jsou absurdní a neporovnatelné.

    Pardon, ale tenhle článek je jeden velký omyl a místo něj by měl autor zveřejnit svou omluvu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).