Hlavní navigace

Názor k článku Banka zrušila účet bez vysvětlení. Může se to stát i vám od J, Novák - Já si nemyslím, že by to byl až...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 6. 2020 3:51

    J, Novák

    Já si nemyslím, že by to byl až tak velký problém. Pokud totiž je ten plátce při smyslech, tak si nejspíš všimne, že jeho trvalá platba se mu vrátila, protože zrušený účet nejspíš žádnou platbu nepřijme, že? Takže, pokud je, jak píši, při smyslech, zřejmě si zjistí, proč že ta platba nedorazila tam, kam byla poslána, načež zjistí, že adresát platby na svém webu má informaci o změně účtu, takže i sám od sebe udělá změnu, pokud tedy tímto nezjistí, že platí něco, co už dávno platit nechce. Mimochodem, jak jsem již zmiňoval, v onom konkrétním případě změnila organizace dva účty, další pod původní bankou má stále ve svém infu. Takže zřejmě u Fio měli účtů více, ale v článku se píše o zrušení pouze jednoho. I mně tedy přijde, že to zrušení nebylo až zas tak bezdůvodné, jak se snaží organizace naznačit. Jinak osobně si neumím dost dobře představit, jak by v praxi vypadalo přenesení čísla účtu, který byl u jedné banky zrušen, a to ať již z jakéhokoliv dovůdi, např. z důvodu podezření na praní špinavých peněz. To by se přenášel i s tím zrušením? :)) Pokud by totiž byla nakrásně přenositelnost možná, zcela jistě by byly stanoveny výjimky, kdy přenositelnost nemusí být provedena, přičemž jako právě jednu z nich vidím situaci, kdy došlo ke zrušení účtu. Takže co by přenositelnost vyřešila v daném případě? Právě tak by taková výjimka z přenositelnosti musela být stanovena třeba při blokaci účtu pro účely trestního řízení, že?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).