Upisovací cena akcií Ferrari by měla podle oficiálního vyjádření mateřského koncernu Fiat Chrysler Automobiles dosáhnout hodnoty v pásmu 48 až 52 USD. Ve veřejném úpisu bude nabídnuto 17,175 mil. kusů akcií, což zhruba odpovídá 9% podílu. Na další zhruba jedno procento budou mít nárok v rámci opčních kontraktů finanční instituce zajišťující veřejnou nabídku. Akcie Ferrari se budou obchodovat na burze NYSE od 20. října 2015.
Fiat Chrysler Automobilies (FCA) nyní drží 90 % podílu ve společnosti Ferrari. Zbylých 10 % je v rukou syna zakladatele společnosti Piera Ferrariho. Po veřejné nabídce bude mateřský koncern FCA vlastnit 80% podíl (za předpokladu, že dojde k využití opcí). FCA dále očekává, že zbylých 80 % bude rozděleno mezi akcionáře FCA na začátku roku 2016. Tím se ukončí proces oddělení Ferrari od společnosti FCA. Samotné Ferrari žádné prostředky z veřejného úpisu nezíská a prodávat další akcie nechystá.
Celková hodnota společnosti Ferrari by se za těchto podmínek měla pohybovat v pásmu 9,06 až 9,82 mld. USD. V eurovém vyjádření při přepočtu aktuálním kurzem USD/EUR (1,1379 ke konci včerejšího obchodního dne) by se ocenění firmy pohybovalo v pásmu 7,96 až 8,63 mld. EUR. Société Générale na základě svého ocenění založeného na vzorku porovnatelných luxusních značek (Porsche Cars, Harley Davidson, Hermes, LVMH a Burberry) odhaduje hodnotu Ferrari na úrovni 6,7 mld. EUR.
Ještě před oznámením o rozdělení firmy v květnu 2014 představil CEO Ferrari a FCA Sergio Marchionne plán pro roky 2014 až 2018, že by Ferrari mohlo zvýšit současný objem vyrobených aut ze 7 tis. až na 10 tis., což by vedlo k nárůstu EBITDA přes 1 mld. EUR. Tento dodatečný objem by měl najít svoji poptávku zejména na rozvíjejících se trzích. Na svém ejvětším trhu ve Spojených státech s 30% podílem dodávek růst v tržbách již nečeká. Rizikem může být přetrvávající zpomalování v Číně, která je největším světovým automobilovým trhem. Tento argument však do jisté míry může narážet na fakt, že dopady zpomalování budou spíše viditelné v nižších společenských vrstvách. U nejbohatší skupiny, kam Ferrari míří, by se poptávka po zboží včetně toho luxusního snižovat příliš nemusela.
S. Marchionne v minulosti zároveň několikrát uvedl, že průměrná hodnota společnosti tržním konsensem odhadovaná na 4,3 mld. EUR je velmi nízká. Dle násobků EBITDA na nadcházející roky pro jiné luxusní značky odvodil, že hodnota Ferrari by měla dosahovat zhruba 10 mld. EUR, což je výrazně více, než odhaduje SG. Vzhledem k malému objemu akcií nabízených k prodeji lze očekávat poměrně silný zájem investorů díky velmi atraktivní značce. Dle Bloombergu by IPO mohlo být několikanásobně přeupsané. Pro drobné investory, kteří si nemohou dovolit koupi vozu značky Ferrari, bude dozajista stimulem alespoň akciový podíl v této firmě, čímž tak budou opravněně moci tvrdit „I já mám své Ferrari“.