Pokud jde o četnost nákupů, ženy o něco málo vedou nad muži (53:47). Oproti mužům jsou však šetrnější. Zatímco žena uskuteční několik menších nákupů, muž uskuteční pouze pár nákupů, ale utratí mnohem více, než žena. Informovala o tom ČSOB Penzijní společnost.
V roce 2018 nakupovaly ženy nejvíce v obchodech s potravinami. A z hlediska počtu nákupů u nich jednoznačně stále vedou kamenné obchody, a to v 92 % případů.
V kategorii ostatní jsou zahrnuty např. šperky, květiny či kulturní akce, ale jedná se jen o zlomky procent.
Ženy také o něco více myslí na důchod, než muži. U žen totiž na penzijní spoření odkládá 55 % dotázaných, ale u mužů jen 45 %. Muži ale naopak ukládají více. Průměrně si loni ženy na penzijku spořily 672 Kč a muži 726 Kč.
A oproti mužům zase ženy méně investují. Je pravdou, že v investicích jsou muži odvážnější. Orientují se v nich lépe než ženy, častěji se také považují za odvážné investory. Ženy o poznání méně věří svému úsudku (42 %), zatímco muži spoléhají sami na sebe v 52 %. O radu, zda mají začít investovat, si ženy častěji říkají v rodině (32 % vs. 19 %),
říká Nicole Krajčovičová, z ČSOB Asset Management.