Česká legislativa je podle Evropské komise nedostatečná při ochraně spotřebitele, který si objedná zboží prostřednictvím katalogu. S Českou republikou bylo dnes zahájeno řízení pro porušení povinnosti. Vše může skončit žalobou Evropského soudního dvora v Lucemburku. Zároveň hrozí finanční sankce.
Práva spotřebitelů vychází z evropské směrnice, která upravuje vztahy mezi konzumentem a prodejcem. Česko tak do svých právních norem neimplementovalo veškerá ustanovení. Mezi základní ustanovení patří dvouletá odpovědnost prodávajícího v případě vady výrobku. Spotřebitel má nárok na opravu nebo výměnu zboží. Současná česká praxe je opačná. Prvních 6 měsíců po zakoupení musí prodejce dokázat, že vada byla způsobena vadným použitím výrobku, od 7 do 24 měsíce je tato povinnost na zákazníkovi, aby doložil, že vada nevznikla chybným používáním.
Problematiku reklamací v tuzemsku si přečtěte v článku: Naučte se správně a dobře reklamovat