Podniky našly nový způsob, jak najít spolehlivé lidi. Vyzývají zaměstnance, aby pro práci ve firmě získali své známé. A štědře jim za to platí.
Velice se nám to osvědčilo, je to výhodnější, než kdybychom využívali služeb personální agentury. Tím, že naši zaměstnanci přivedou své známé, většinou získáváme kvalitní pracovníky,
říká Helena Pelcová z technologické firmy Kerio, která vyplácí odměny už zhruba rok.
Velkorysé odměny platí hlavně podniky z oblasti informačních technologií. Třeba Logos dává svým programátorům za dobrý tip až sto tisíc korun. Odměny jsou odstupňovány podle znalostí nastupujícího pracovníka a jedinou podmínkou bývá, aby nováček ve firmě přežil tříměsíční zkušební lhůtu.
Bohaté zkušenosti z využívání zaměstnanců coby headhunterů má i kolínská TPCA. Vypláceli jsme 20 tisíc korun za zaměstnance. Ti, kteří tak přišli, byli velmi dobří,
říká mluvčí TPCA Matěj Matolín.
Zdroj: hn.ihned.cz