Hlavní navigace

Výplaty náhrad klientů WPB Capital budou končit. 20 milionů zůstává nevyzvednutých

Gabriela Hájková

Garanční systém finančního trhu ukončí výplatu náhrad vkladů klientů zkrachovalé záložny WPB Capital. Bývalí klienti mají na žádost o náhradu vkladů tři týdny, poslední možnost se jim naskytne v pondělí 16. října 2017. V tento den totiž uběhne tříletá lhůta ode dne, kdy Garanční systém začal náhrady vyplácet. Žádat o náhradu lze na každé pobočce České spořitelny.

Dosud podařilo vyplatit 99,4 % celkové sumy. Nevyzvednutých zůstává 20,466 milionů korun, které patří 2208 klientům.

Tradičně se v naprosté většině jedná o klienty, kteří mají nárok na velmi nízké částky, a i když je výplata náhrad vkladu nic nestojí, o peníze přesto nežádají. Zároveň ovšem v databázi vedeme například devět klientů WPB Capital, kteří si doposud od zahájení výplat náhrad vkladů nedokázali vyzvednout částku přesahující půl milionu korun, což není příliš standardní jev, uvedla výkonná ředitelka Garančního systému finančního trhu Renáta Kadlecová.

Kdo může získat náhradu vkladu:

  • fyzické a právnické osoby, které byly vkladateli ke dni 18. 9. 2014, tj. ke dni, kdy Fond pojištění vkladů (nyní Garanční systém finančního trhu) obdržel písemné oznámení České národní banky o neschopnosti záložny WPB Capital dostát závazkům vůči oprávněným osobám za zákonných a smluvních podmínek,
  • jejich dědicové,
  • jejich právní nástupci.

Oprávněné osoby prokazují nároky těmito dokumenty:

  • fyzické osoby – průkazem totožnosti (platný občanský průkaz nebo pas),
  • fyzické osoby – podnikatelé – průkazem totožnosti (platný občanský průkaz nebo pas) a výpisem ze živnostenského rejstříku,
  • právnické osoby – výpisem z obchodního rejstříku a průkazem totožnosti osoby jednající za společnost (platný občanský průkaz nebo pas).

V případě dědiců či právních nástupců z jiného titulu musíte mít i dokument (originál nebo úředně ověřená kopie) prokazující nabytí pohledávky.

Našli jste v článku chybu?