Asistenční službu pro motoristy využívá čím dál více lidí. Od července do září 2018 její pomoci využilo 53 000 motoristů. Z toho 7900 případů bylo v zahraničí.
Mezi nejčastější poruchy patří porucha motoru, baterie, spojky nebo startéru. U dopravních nehod pak nejčastěji šlo o střet s jiným vozidlem nebo se zvěří, případně o rozbité čelní sklo. Asistenční společnosti ale zasahovaly také u defektů pneu, zabouchnutých klíčů či záměně paliva. Obecně více dopravních nehod se stane na silnicích I. a nižších tříd než na dálnicích.
Za meziroční nárůst počtu asistenčních zásahů může zejména rostoucí povědomí o službách, které získávají motoristé k pojištění svého vozidla. Již několikátým rokem běží intenzivní kampaň Linky pomoci řidičům 1224 upozorňující řidiče na správné chování při dopravní nehodě a nutnost rychlého odstranění nepojízdného auta ze silnice,
říká Petr Bold, prezident ČAAS.