mBank spustila od 22. černa 2023 pro své klienty, kteří mají v mobilu staženou bankovní aplikaci, možnost ověření, zda člověk, který se představí jako pracovník banky, skutečně také zaměstnancem mBank je.
Pokud vám bude volat pracovník mBank, odešle žádost o autorizaci hovoru do vaší aplikace. V ní bude uvedeno jméno a pracovní pozice tohoto zaměstnance. Pokud oznámení v aplikaci potvrdíte, můžete bezpečně a bez obav pokračovat v hovoru. Pracovník banky se vás už poté nebude ptát na žádné další otázky týkající se ověření. Služba funguje v aplikaci automaticky a není třeba ji aktualizovat.
Potvrzení totožnosti klienta je povinné při každé telefonické konverzaci s mBank. Díky této novince se klient nemusí ověřovat prostřednictvím standardních údajů, jako je datum narození nebo část rodného čísla. Žádost o autorizaci přijde přímo do mobilní aplikace mBank. Klient tak bude mít jistotu, že se nejedná o podvodný telefonát, a zároveň i pracovník banky potvrdí, že skutečně hovoří s klientem,
říká Lukáš Kiac, vedoucí oddělení rozvoje mobilního a internetového bankovnictví mBank.
Pokud jste klienti mBank a potřebujete telefonicky kontaktovat banku, můžete využít přímo tuto mobilní aplikaci. Při kliknutí na sluchátko v pravém horním rohu na hlavní stránce aplikace se do banky dovoláte, aniž by si vás pracovníci dále ověřovali.