Většina Čechů (54 %) preferuje nakupování ve výprodejích či skrze různé slevové akce, aby tak ušetřili peníze z rodinného rozpočtu. Vyplynulo to z průzkumu společnosti KRUK.
Ve výprodejích a slevách nakupuje 56 % žen a 52 % mužů. Ve většině případů se jedná o osoby ve věku 35 – 55 let (61 %). Naopak starší lidé ve věku 45 – 65 let nakupují ve slevách výrazně méně (48 %).
Většinou nakupují ve slevách nezaměstnaní. Nejvíce pak lidé z Východních Čech (61 %) a Jižních Čech (46 %). Češi velmi rádi nakupují ve slevách či výprodejích a často jsou k tomu i nuceni svojí finanční situací. Slevové akce vyhledávají ve větší míře nezaměstnaní a zadlužení lidé,
říká Markéta Kolářová, tisková mluvčí společnosti KRUK.
Ti, kteří nevyhledávají přímo slevy, šetří tím, že nakupují například v hypermarketech a na tržnicích, kde jsou ceny nižší než v menších obchodech. K takovému nakupování se hlásí 29 % dotázaných. Volba místa k nakupování souvisí s životním stylem, bydlištěm i ekonomickou situací. V hypermarketech a na tržnicích přitom nakupují nejvíce respondenti, kteří svoji finanční gramotnost hodnotí jako základní či vyšší,
doplňuje Markéta Kolářová.