Stále častěji Češi rozdělují své finance mezi více finančních institucí. Důvody jsou různé, například zájem o nové možnosti, jež nabízejí banky a FinTech společnosti. Vyplývá to z průzkumu EY Global Consumer Banking Survey 2016 společnosti EY.
V roce 2016 mělo 43 % Čechů své finance rozdělené mezi 3 a více finančních institucí. V roce 2002 to přitom bylo pouze 20 % klientů. V 99 % případů ale Češi vnímají svou primární banku jako bezpečný přístav a důvěřují jí.
I tak ale panují důvody, které respondenty motivují ke změně banky, a to bankovní poplatky a úrokové sazby. Vyšší citlivost v otázce bankovních poplatků je českým specifikem. Zatímco globálně považuje poplatky za hlavní důvod zvážení odchodu od banky 38 % respondentů, v ČR je to až 47 %,
říká Pavel Riegger, vedoucí partner oddělení poradenství pro finanční instituce společnosti EY v ČR a ve střední Evropě.
Pro 34 % dotázaných je důvod pro změnu například lepší kvalita služeb (34 %), jednoduchost založení účtu (30 %) a lepší on-line zkušenost a funkcionalita (27 %).

Co by vás přimělo ke zvážení využití služeb nebankovních on-line nebo mobilních poskytovatelů služeb?
Téměř čtvrtina (24 %) Čechů potvrdila, že kdyby jejich banka měla méně poboček, ale nabízela kvalitnější služby, byli by s ní více spokojeni. Současnou síť bankovních poboček by zachovalo 40 % respondentů.