Hlavní navigace

Věrnostní kartu má skoro každý. Výhody, které přináší, nezná třetina lidí

Gabriela Hájková

V České republice má věrností kartu asi 70 % lidí.Průměrně vlastníme tři takové karty, přičemž dvě z nich nosíme v peněžence stále s sebou. Na Slovensku je to ještě zhruba o pětinu více, tedy necelých 90 % obyvatel s průměrnými čtyřmi kartami, ze kterých s sebou nosí tři. Nejčastěji se jedná o karty obchodních řetězců. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK, který byl realizován u lidí ve věku od 15 do 65 let. 

Počet držených karet se do budoucna bude asi ještě zvyšovat, protože v posledních letech firmy významně investují do interakce se zákazníkem a budují věrností programy.

Dobře nastavený věrnostní program významně zvyšuje sympatie ke značce a motivuje zákazníka k častějším návštěvám prodejního místa. Až 85 procent vlastníků věrnostní karty v České republice a na Slovensku uvedlo vyšší frekvenci nákupů u poskytovatele klubu a odhodlanost u něj i nadále nakupovat, uvádí zpráva společnosti GfK s tím, že od věrnostních programů lidé očekávají hlavně slevy a nižší ceny. Zajímavé jsou pro respondenty průzkumu ale i programy, které sbírají body, vracejí peníze z nákupů a poskytují slevové kupony či dárky.

Zajímavé je, že ačkoli se členové klubu cítí být dostatečně informováni, třetina vlastníků karet není spokojena s výhodami, které členství přináší. Zároveň má asi třetina dotázaných pocit, že se o ně klub příliš nestará. Stejný podíl lidí pak dokonce ani nezná benefity členství v klubu.

Pochopení, a tím pádem využívání členství, je dnes komplikované například složitými podmínkami nebo příliš častým kontaktem členů s různými, zejména necílenými výhodami, řekl Martin Mravec, generální ředitel GfK Czech & GfK Slovakia. 

Našli jste v článku chybu?