Ačkoliv na naši trati se cyklisté až na malé výjimky nikdy nevyskytovali, ČD aktivně místo vagonu pro "normální" cestující zařadila na prázdniny do "šichťáckého" spoje cyklovagon. Ten spočívá v tom, že byla vytrhána značná část sedadel a místo nich jsou rámy s upevňovacími pásy pro kola. Kdyby vlak doplnili o cyklovagon navíc, nic bych nenamítal, ale ten cyklovagon je místo běžného vagonu, na úkor "normálních" cestujících. Samozřejmě, že vytrhaná sedadla zmenšila komfort cestování ostatních pasažérů - vlak je přeplněný, část lidí, co by jinak seděla, musí stát. Jelikož vlak staví na každé stanici jen chvilečku, lidi, co nastoupí do cyklovagonu, nemají již šanci přestoupit do jiného, běžného vagonu, takže celou cestu stojí, a v těch 30 let starých rozkodrcaných špinavých vagonech to není nic příjemného. Takže místo přepravy kol přeprava stojících cestujících, a to za stejnou cenu jízdného, jako na jiné trati sedící cestující v čistém, pohodlném, klimatizovaném vagonu.