
Poslali jste ze svého bankovního účtu, který máte vedený u České spořitelny, platbu na nesprávné číslo účtu? Nově můžete od 25. 5. 2023 požádat Spořku o zajištění vrácení omylem zaslané platby prostřednictvím internetové aplikace George. Dosud bylo možné požádat o vrácení platby jen dvěma způsoby, telefonicky nebo osobně na pobočce.
Naším cílem bylo, aby celý proces žádosti o vrácení chybně odeslané platby v digitálním prostředí byl pro klienty co nejjednodušší. On-line průvodce, podobně jako u reklamací kartových transakcí, klienta provede několika kroky přímo v Georgi. Žádost zpracujeme a dáme mu obratem vědět, jaký bude další postup,
říká František Knap, expert na platební řešení v České spořitelně.
Jak to funguje?
V případě, že jste zjistili odchod peněz na jiný účet, než jste chtěli, rozklikněte si v aplikaci tuto odchozí platbu. V její spodní části uvidíte dotaz: Poslali jste peníze na jiný účet?
Klikněte na tlačítko Potřebuji pomoc
a rozbalí se vám formulář pro žádost o vrácení.
Zde vidíte ukázku na osobním účtu Premier, formulář je stejný pro všechny typy účtů.
Českou spořitelnou měsíčně projde průměrně okolo 5 milionů odchozích plateb zadaných v mobilní nebo počítačové aplikaci George. Přibližně 600 plateb z tohoto počtu je zaslaných omylem a Spořitelna eviduje žádosti o jejich vrácení. Naprostou většinu takových žádostí se Spořitelně daří ve spolupráci s ostatními bankami vyřešit do jednoho měsíce. Pokud se po 30 dnech od podání žádosti nevrátí peníze na účet klienta, banka mu pomůže získat potřebné údaje o příjemci, aby mohl celou záležitost předat na policii.