Lidé nemají příliš času a chtějí vědět, co jedí. To je hlavní důvod, proč klesá obliba velkých řetězců: Trend nakupování jde ve prospěch diskontních a drobných prodejen,
uvedl mluvčí inspekce Pavel Kopřiva. Do malých prodejen míří především lidé s vyšším socioekonomickým statusem ve věkovém rozmezí 25– 54 lety. Jsou ochotni si za kvalitnější potraviny i připlatit, čtou si informace na obalech a orientují se v problematice,
vysvětlil Kopřiva.
Lidé ve věku 18 až 24 let a lidé starší 65 let však dávají přednost především levným potravinám, důvodem je, že nemají mnoho peněz: Orientují se jednoznačně podle ceny, vyhledávají zboží v akci. Vědomě rezignují na kvalitu potravin a často i na bezpečnost. Třetina spotřebitelů někdy kupuje potraviny, o jejichž kvalitě a bezpečnosti není přesvědčená. Důvodem je neinformovanost a tíživá ekonomická situace,
dodal Kopřiva. Čtěte také: 7 tipů, jak ušetřit na potravinách