V čem nejčastěji obchodníci diskriminují spotřebitele?

Sdílet

Česká obchodní inspekce zaznamenala v roce 2015 19 případů prokázané diskriminace spotřebitele. To je zhruba 1 % z 2138 provedených kontrol. Oproti roku 2014, kdy bylo zjištěno 40 případů diskriminace (3,25 %), je to výrazné snížení. Nejčastější byla diskriminace spotřebitele z důvodu národnosti, a to zejména účtování vyšších cen cizincům v restauracích formou různých přirážek, dále inspektoři zjistili stanovení různých cen za stejné služby nebo diskriminaci z důvodu věku, řekl Mojmír Bezecný, ústřední ředitel České obchodní inspekce.

Inspektoři zjistili, že obchodníci diskriminovali spotřebitele například z důvodu rasy nebo etnického původu. Takový případ prokázali při kontrole realitní kanceláře, kdy byli diskriminováni romští zájemci o bydlení. Další diskriminace byla prokázána v gastronomii. V 6 případech restaurace účtovali cizincům vyšší ceny a ve dvou případech odmítla restaurace obsloužit jiné než korejské hosty.


Autor: Česká obchodní inspekce
Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).