Česká obchodní inspekce zaznamenala v roce 2015 19 případů prokázané diskriminace spotřebitele. To je zhruba 1 % z 2138 provedených kontrol. Oproti roku 2014, kdy bylo zjištěno 40 případů diskriminace (3,25 %), je to výrazné snížení. Nejčastější byla diskriminace spotřebitele z důvodu národnosti, a to zejména účtování vyšších cen cizincům v restauracích formou různých přirážek, dále inspektoři zjistili stanovení různých cen za stejné služby nebo diskriminaci z důvodu věku,
řekl Mojmír Bezecný, ústřední ředitel České obchodní inspekce.
Inspektoři zjistili, že obchodníci diskriminovali spotřebitele například z důvodu rasy nebo etnického původu. Takový případ prokázali při kontrole realitní kanceláře, kdy byli diskriminováni romští zájemci o bydlení. Další diskriminace byla prokázána v gastronomii. V 6 případech restaurace účtovali cizincům vyšší ceny a ve dvou případech odmítla restaurace obsloužit jiné než korejské hosty.