Hlavní navigace

Uniqa po slučování: tržní podíly na trhu životního a neživotního pojištění se vyrovnaly

Sdílet

Gabriela Hájková 21. 6. 2022
zdraví, zdravotnictví, nemoc, úraz, pojištění, Autor: Shutterstock

UNIQA pojišťovna za první kvartál letošního roku zaznamenala podle předběžných výsledků přírůstek předepsaného pojistného 3,1 %. Dynamičtěji se vyvíjely životní segmenty, které si připsaly meziroční růst 8,7 %.

Ve výsledcích pojišťovny se letos projeví sloučení s AXA životní pojišťovnou, AXA pojišťovnou a slovenskou UNIQA pojis´tovnou, ke kterému došlo 31. srpna 2021.

Spojením došlo k zániku AXA životní pojišťovny a AXA pojišťovny v ČR a UNIQA poisťovny na Slovensku. Česká UNIQA pojišťovna se stala jedinou nástupnickou společností, UNIQA na Slovensku dále působí jako pobočka pojišťovny z jiného členského státu. Výsledky jsou proto nyní vykazovány souhrnně pod UNIQA pojišťovnou.

Celkový čistý zisk UNIQA za první kvartál roku 2022 byl v obou zemích 228,18 mil. Kč s tím, že česká a slovenská UNIQA se podílela v mezinárodní části koncernu bezmála 29 % pojistného.

Podmínky pro podnikání byly náročné kvůli strmě stoupající inflaci a samozřejmě složité geopolitické situaci. To vše se propisovalo do našeho odvětví. Velmi mě těší, že krátce po naší fúzi se společnostmi AXA vystavily výsledky prvního čtvrtletí výborné vysvědčení pro práci celého týmu UNIQA, okomentoval vývoj prvních tří měsíců Martin Žáček, generální ředitel finanční skupiny UNIQA v ČR a SR.

Loňská fúze UNIQA s pojišťovnami AXA také přispěla k většímu vyrovnání tržních podílů na trhu životního a neživotního pojištění. Za první čtvrtletí na neživotním pojištění předepsala UNIQA 2,12 mld. Kč, což odpovídá 7,6% podílu na trhu, zatímco na životním pojistném to bylo 916 mil. Kč, což znamená 7,2% tržní podíl. V minulosti byl přitom podíl UNIQA na životním pojištění menší. V obou segmentech pojišťovna posílila, když v neživotním pojištění připsala meziročně na pojistném o 0,9 % více, zatímco v životním pojištění pak o 8,7 %.

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).