V České republice bylo v roce 2016 ukradeno více než 600 motorek a skútrů. Podle policejních statistik se však podaří objasnit jen každou pátou krádež. Objasněnost těchto krádeží je víceméně stejná jako u automobilů, tedy kolem dvaceti procent,
uvedl Alexander Zajíc z Krajského ředitelství policie Středočeského kraje.
Kromě krádeží motorek a skútrů, které jsou určeny do běžného provozu, se zloději často zaměřují i na motorky závodní. Samotné krádeže pak probíhají přímo na závodech. Tým večer složí techniku a ráno zjistí, že garáž je prázdná. Pokud se taková motorka ztratí, je prakticky nedohledatelná, jelikož se v běžném provozu téměř nevyskytuje. Pokud se jedná o závodní stroj, skončí například u amatérských jezdců na závody nebo hobby ježdění. A ke kontrolám takových strojů moc nedochází, protože se nevyskytují v běžném provozu, neprochází STK,
vysvětlil Alexander Zajíc. Ukradené motorky ale končí samozřejmě i v zahraničí.
Nejběžnější je krádež motocyklu přímo z garáže, kde často bývají jen zaparkované a zabezpečení tu chybí. Zloděj má v tomto případě jednoduchý úkol – motocykl naloží do dodávky a odveze ji pryč.
K lepšímu zabezpečení tak může přispět například zámek na kotoučovou brzdu, pohybové čidlo s alarmem nebo pokrádežový systém.