O změně názvu banky. O tom, co si lidé a zaměstnanci říkají. Generální ředitel Tomáš Spurný.
O změně názvu banky
GE Money Bank se změnilo na MONETA Money Bank. Proč ke změně došlo?
Změna názvu byla logickým důsledkem našeho oddělení od skupiny GE Capital. Skupina General Electric („GE“) oznámila v dubnu 2015, že chce postupně prodat většinu aktiv ve finančním segmentu a zaměřit se na průmyslové podnikání. Skupina GE Capital v souladu s touto strategií v květnu 2016 prodala většinu akcií ve společnosti GE Money Bank na Burze cenných papírů Praha. Součástí tohoto procesu byla i změna názvu na MONETA Money Bank.
Záměr odprodat českou GE Money Bank oznámila společnost General Eletric již v dubnu 2015. Tehdy plánovala tohoto záměru dosáhnout do dvou let. Banka s více než jedním milionem klientů je šestou největší bankou na českém bankovním trhu.
Jaký vliv to má na působení banky v České republice?
Vstup na burzu přináší výhody zákazníkům i zaměstnancům. MONETA Money Bank může nyní určit vlastní nezávislou strategii, která bude přesně odpovídat potřebám českého trhu. Další výhodou je přímý přístup na domácí i mezinárodní kapitálové trhy, pokud by jej banka v budoucnu potřebovala. Náš vztah s našimi zákazníky, pobočková síť a produkty, které nabízíme, zůstávají stejné. Pyšníme se naší pobočkovou sítí a jedním z nejlepších zákaznických servisů, což zůstane důležitým rysem naší nabídky pro zákazníky i v budoucnu.
Tomáš Spurný (*1965)
-
Před příchodem do MONETA Money Bank působil v rumunské BCR, kde působil ve vedení od dubna 2012
-
V roce 1983 odešel do USA, kde vystudoval obor finance a účetnictví. Je držitelem bakalářského titulu z New York University a titulu MBA z Columbia School of Business.
-
Svoji kariéru odstartoval ve společnosti McKinsey and Company a do GE Money Bank přináší více než 30leté zkušenosti z finančního sektoru.
-
Má zkušenosti s vedením bank ve střední a východní Evropě.
-
Jako generální ředitel a finanční ředitel působil ve velkých bankách střední a východní Evropy, včetně CIB Bank v Maďarsku, ve společnostech PPF, Komerční banka, CCS v České republice a dále ve VÚB na Slovensku.
-
Je ženatý a má osmiletého syna.
-
Ve volném čase se věnuje čtení historických románů a sportování s rodinou
O klientech
Jak na změnu zareagovali vaši klienti?
Klienti MONETA Money Bank novou značku rychle přijali. Nový název i logo v národních barvách vnímají pozitivně, změna značky na ně neměla žádný negativní dopad. Nemění se kvalita našich produktů a služeb a skvělý zákaznický servis, který našim zákazníkům poskytujeme. Rozsáhlá pobočková síť a produkty, které nabízíme, zůstávají stejné. Všechny smlouvy, čísla účtů, bankovní údaje, adresy a kontakty zůstaly nezměněny.
Setkali jste se i s negativní reakcí na změnu?
S negativní reakcí na změnu jsme se nesetkali. Klienti se ptali, zda se s novým názvem mění jejich vztah s bankou, smlouvy nebo platební karty. O nové značce jsme informovali na všech informačních kanálech, které využíváme, zaslali jsme klientům také osobní dopis. Pro klienty nová značka symbolizuje stabilitu, důvěryhodnost a jasně odlišuje MONETA Money Bank od konkurence. Jméno je jednoduché, snadno vyslovitelné a zapamatovatelné.
O zaměstnancích
Jak tuto změnu vnímají vaši zaměstnanci?
Vstup na burzu spolu s novou značkou s sebou nepřinesl žádnou změnu v náplni většiny pracovních pozic nebo snížení počtu pracovních míst. Na druhou stranu Management banky naopak získal nezávislost, díky které může samostatně spravovat a rozvíjet banku na základě své vlastní strategie. Podobně jako u většiny veřejně obchodovaných společností se dá navíc vstup na burzu v budoucnu využít jako nástroj pro odměňování a při náboru a udržení klíčových manažerů a zaměstnanců.
A o budoucnosti
Chystáte v současné době nějaké novinky?
MONETA Money Bank postupně klientům nabídne několik novinek. Chce se zaměřit například na posilování své pozice v oblasti hypoték. Společnost uvede také nové služby v bankomatech nebo moderní aplikaci pro chytré telefony.
Bude se nějak měnit strategie banky?
Strategií skupiny je i nadále udržovat a rozvíjet aktivitu v retailovém segmentu a současně významně posílit postavení v segmentu malých a středních podniků. Skupina tak zamýšlí postupně měnit celkový obchodní mix, diverzifikovat zdroje příjmů a dosáhnout postavení vedoucí banky pro malé podniky na českém trhu.
Plánuje také udržet a posílit svojí pozici v retailovém segmentu skrze pokračující změření na úspěšnou cenovou politiku, akvizici nových klientů a rozvoj kapacit v oblasti řízení rizika, a to vše za účelem podpory růstu v oblasti nezajištěných spotřebitelských úvěrů a rozvoje nabídky hypotečních produktů. Skupina i nadále plánuje využívat příležitostí ke cross-sellingu a prohlubovat obchodní vztahy se středně velkými komerčními klienty, a to za pomoci své jedinečné pozice v rámci zemědělského sektoru a příležitostí ke cross-sellingu v leasingovém segmentu skupiny.