Hlavní navigace

Česká technologie identifikuje volajícího za 3 vteřiny, může sloužit i k autorizaci plateb

Sdílet

Lenka Kašparová

Brněnská firma Phonexia uvedla na trh s technologii, která umožňuje identifikaci volajícího. Může tak sloužit bankám a pojišťovnám k autorizaci nejrůznějších požadavků po telefonu či k odhalování podvodů. Jedná se o technologii Voice Verify, pracující na principu Deep Embeddings, kterou výzkumníci ve společnosti Phonexia vyvinuli v roce 2018. Deep Embeddings jako první na světě pro identifikaci a ověření mluvčího využívá jen hluboké neuronové sítě, tedy umělou inteligenci.

Stejně jako třeba otisk prstu nebo sken oční rohovky, i hlasový otisk obsahuje nezaměnitelnou biometrickou informaci, kterou neuronové sítě dokáží rozpoznat a přiřadit ji ke konkrétnímu mluvčímu, vysvětluje Petr Schwarz, ze společnosti Phonexia.

Technologii přitom na rozpoznání volajícího stačí pouhé tři vteřiny řeči. Za tuto dobu operátor pozná, že skutečně mluví s daným zákazníkem.

Své využití proto najde v call centrech pojišťoven, energetických společností či telefonických operátorů, ale především bank. Po zavedení přísnějších bezpečnostních pravidel PSD2 musí bankovní instituce od zákazníků nyní vyžadovat kombinaci minimálně dvou bezpečnostních prvků. Při využití technologie Voice Verify se jedním z těchto prvků stane ověření hlasového otisku volajícího, druhým pak telefonní číslo, uvádí Michal Hrabí, ze společnosti Phonexia.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).