Hlavní navigace

Spořka jako první spouští službu Sign, Home Credit využije bankovní identitu

Sdílet

Gabriela Hájková 13. 10. 2021

Česká spořitelna spustila službu BankID Sign. Služba, která využívá k ověření bankovní identitu, umožňuje digitální podpis smluv.

Zaručený digitální podpis je možné využít u dokumentů ve formátu PDF.

Služba je spuštěna ve spolupráci s první soukromou společností, zatím v pilotním režimu.

Klient se jednoduše ověří přes bankovní identitu svými přihlašovacími údaji do svého internetového bankovnictví a jedním kliknutím stvrdí podpis dokumentu, popsal Martin Medek, šéf otevřeného bankovnictví v České spořitelně.

Další rozšiřování služby BankID Sign bude záviset na postupném zapojení dalších bank a komerčních společností, které svým klientům umožní touto cestou digitálně podepisovat dokumenty.

Nebankovní poskytovatel úvěrů Home Credit pak nově nabízí ověření pomocí bankovní identity pro svoji mikropůjčku Kamali.

Doposud musel klient nafotit doklady z obou stran, následně je nahrál do systému a pravost těchto dokladů pak manuálně kontroloval specialista schvalování na straně Home Creditu. Dnes stačí pro klientovo ověření zadání přihlašovacích údajů do internetového bankovnictví. Celý proces se tak z původních 15 minut zkracuje na maximálně 3 minuty, uvedl Roman Kůgel, vedoucí Kamali s tím, že bude souběžně fungovat i standardní ověřování identity pomocí doložení dokladů pro klienty, kteří z nějakého důvodu nemohou využít službu BankID.

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).