Sociální sítě při náboru zaměstnanců využívá 84 % zaměstnavatelů

Sdílet

K náboru zaměstnanců využívá 84 % organizací nějaká sociální média. To je o polovinu více, než v roce 2011. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Society for Human Resource Management (SHRM).

Nejvyužívanější sociální sítí pro nábor zaměstnanců je LinkedIn a volí ji většina zaměstnavatelů (96 %). Češi na to reagují a profil na této sociální síti má téměř 1 000 000 Čechů. LinkedIn zatím klasické inzeráty nenahradil, firmy ho ale stále více využívají jako alternativní metodu náboru zaměstnanců. Tato profesní síť už tak dávno není doménou pouze IT pracovníků a manažerů, naopak se rozšiřuje do všech segmentů trhu, říká Martin Novák z BIBS – Vysoké školy.

Sociální sítě však stále využívají spíše mladší lidé. Zatímco u mladých lidí ve věku do 33 let má LinkedIn založeno 110 000 Čechů, v případě osob nad 55 let je to pouze 15 000 lidí. Pro starší pracovníky tak může neschopnost držet se trendů znamenat problém. Schopní, často i vrcholoví pracovníci se kvůli absenci online profilu nemusejí dostat k zajímavým nabídkám. Důležité je proto zvládnout alespoň základy práce se sociálními sítěmi. Potencionální zaměstnavatel snahu o aktuálnost většinou velmi ocení, dodává Martin Novák.

V 82 % případů jsou sociální sítě využívány i k náboru pasivních uchazečů o zaměstnání.

LinkedIn však není jediná sociální síť, kterou zaměstnavatelé využívají. Dvě třetiny firem používají Facebook a 7 % také Instagram.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).