K náboru zaměstnanců využívá 84 % organizací nějaká sociální média. To je o polovinu více, než v roce 2011. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Society for Human Resource Management (SHRM).
Nejvyužívanější sociální sítí pro nábor zaměstnanců je LinkedIn a volí ji většina zaměstnavatelů (96 %). Češi na to reagují a profil na této sociální síti má téměř 1 000 000 Čechů. LinkedIn zatím klasické inzeráty nenahradil, firmy ho ale stále více využívají jako alternativní metodu náboru zaměstnanců. Tato profesní síť už tak dávno není doménou pouze IT pracovníků a manažerů, naopak se rozšiřuje do všech segmentů trhu,
říká Martin Novák z BIBS – Vysoké školy.
Sociální sítě však stále využívají spíše mladší lidé. Zatímco u mladých lidí ve věku do 33 let má LinkedIn založeno 110 000 Čechů, v případě osob nad 55 let je to pouze 15 000 lidí. Pro starší pracovníky tak může neschopnost držet se trendů znamenat problém. Schopní, často i vrcholoví pracovníci se kvůli absenci online profilu nemusejí dostat k zajímavým nabídkám. Důležité je proto zvládnout alespoň základy práce se sociálními sítěmi. Potencionální zaměstnavatel snahu o aktuálnost většinou velmi ocení,
dodává Martin Novák.
V 82 % případů jsou sociální sítě využívány i k náboru pasivních uchazečů o zaměstnání.
LinkedIn však není jediná sociální síť, kterou zaměstnavatelé využívají. Dvě třetiny firem používají Facebook a 7 % také Instagram.