Hlavní navigace

Romantické večeře a parfémy už na Valentýna nebodují. Roste prodej oblečení a jídla

Veronika Doskočilová

Dárky, které si páry v České republice navzájem kupují ke svatému Valentýnovi, se rok od roku liší. V roce 2016 byla velkým trendem romantická večeře při svíčkách. V roce 2017 se na ni ale vypravilo o 58 % méně párů. Vyplynulo to z průzkumu, který realizovala mBank.

Kam Češi chodí utrácet na Valentýna?
Autor: mBank

V roce 2017 tak například 14. února zaznamenaly restaurace stejné tržby, jako o týden dříve, 7. února. Žádný větší nárůst se tedy jen kvůli svátku zamilovaných nekonal.

Podobně kolísavý je také zájem o romantický večer v divadle nebo kině. V roce 2016 utratili dotázaní na Valentýna o 101 % více, než v jiné dny, ale naopak v roce 2017 byl prodej dokonce o 12 % nižší oproti běžným dnům. Například na Slovensku se ale naopak jedná o jednu z nejoblíbenějších forem, jak zamilovaní slaví svůj svátek. Loni i předloni totiž zájem o film či divadelní hru překonal běžné dny o 150 %.

Valentýnskou stálicí zůstávají pozornosti ve formě bonboniéry, čokolády a lahve vína. Za jídlo a pití totiž Češi nechali v obchodech více peněz jak předloni, tak minulý rok. Romantickým dárkem zůstává každoročně také oblečení, do kterého spadá i atraktivní spodní prádlo. V roce 2017 byl nárůst v prodeji za oblečení o jedno procento, o rok dříve to však byl skok hned o 23 %.

Obrovský rozdíl můžeme vidět mezi roky 2016 a 2017, konkrétně ve službách, kam spadá například květinářství. V roce 2016 koupilo květiny o 26 % více Čechů než běžně, loni jejich počet klesl až o 6 % oproti běžným nákupům.

Našli jste v článku chybu?