Hlavní navigace

Robot vám pošle vyúčtování. Pojišťovna sází na jeho rychlejší čtení tachometru

6. 2. 2018

Sdílet

Robotizace postupuje i do světa peněz. Pojišťovna Allianz se nově chlubí tím, že závěrečný účet motoristům pojištěným u ní vystavuje právě robot. Dělá to na základě fotografie tachometru u autopojištění, kde sazba závisí na počtu ujetých kilometrů za rok.

Novinka v Allianz funguje od začátku ledna, robot sám hlídá blížící se výročí povinného ručení klienta a několik týdnů před ním mu připomene, že přišla doba na nahrání nové fotografie tachometru.

U autopojištění od Allianz výše pojistného přímo závisí na tom, jak často klient auto používá. Čím méně jezdí, tím menšímu riziku se vystavuje, a o to menší pojistné pak platí. A platí to i naopak, čím více najetých kilometrů, tím dražší pojistka.

Pomocí aplikace klient udělá fotografii. Robot prozkoumá, zda snímek nebyl uměle upraven, zda tachometr odpovídá pojištěnému modelu auta a tak dále. Pokud je vše v pořádku, zohlední najeté kilometry a sám spočítá pojistné na další rok, uvádí Martin Podávka, šéf Market managementu Allianz pojišťovny. Odhadl-li klient na začátku minulého pojistného období najetou vzdálenost špatně, zahrne robot do výpočtu přeplatek či nedoplatek.

Pokud robot vyhodnotí, že by se mohlo jednat o podvod, předá případ svým lidským kolegům. Jinak však není zásah člověka potřeba a robot automaticky odesílá na e-mail klienta informaci o sazbě autopojištění na příští období.

Jednou z největších výhod robotizace je kromě rychlosti zpracování dat také to, že je robot schopný provést mnohonásobně více kontrol zaslaných údajů, než které by dokázal za stejný čas projít člověk, dodává Martin Podávka.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).