Raiffeisenbank spustí během října 2017 novou službu nazvanou Tiché spojení. Služba zajistí online komunikaci pomocí textového přepisu mluvené řeči, případně tlumočení do znakového jazyka, a je určena osobám se sluchovou vadou.
Je třeba si uvědomit, že pro neslyšící od narození (prelingválně neslyšící) je čeština až druhým jazykem, jako třeba pro nás angličtina. Od jejich mateřského, tedy českého znakového jazyka, se čeština liší. Jazyky mají odlišnou gramatiku a některá slova i věty se opisují zcela jinak. Součástí jazyka je také zapojení mimiky, která dodává některým znakům význam. Proto při složitější komunikaci s neslyšícími tužka a papír nestačí,
vysvětluje Danuše Kulhánková, konzultantka Tichého spojení.
Služba Tiché spojení je zajištěna ve spolupráci s kvalifikovanými tlumočníky a přepisovateli. Online probíhá přímo na pobočce banky, a to prostřednictvím video-hovoru s pracovníkem Tichého spojení. Tlumočník také může asistovat při vyplňování dokumentů.
Pilotní verze spuštění služby se aktuálně uskuteční nejprve na dvou pražských pobočkách Raiffeisenbank. Následně bude rozšířena do všech ostatních.