Hlavní navigace

Průzkum: Strach z neznámého brzdí rozvoj mobilních plateb

17. 12. 2012

Sdílet

Rozšíření chytrých telefonů a tabletů s podporou internetu patří mezi nejvýraznější trend posledních let. Ačkoli je u uživatelů dvakrát vyšší pravděpodobnost, že budou využívat datové tarify, není tomu tak. Podle průzkumu společnosti Ernst & Young se zákazníci neorientují v datových tarifech mobilních operátorů a obávají se vysokých účtů za telefon. 

Nejčastější příčinou, která zákazníky od využívání mobilních služeb na smartphonu odradí, je strach z vysokých účtů, uvedl Petr Plecháček z Ernst & Young s tím, že podle provedeného průzkumu spotřebitelé přestali používat mobilní zařízení k prohlížení webových stránek (38 %), pro platby v místě prodeje (28 %), nákup aplikací z obchodů operátorů (28 %) a převod peněžních prostředků (28 %), jelikož se obávali vysokých nákladů, nebo neporozuměli složité cenové nabídce.

Jeden ze tří dotazovaných spotřebitelů je buď zmaten cenami za mobilní data nebo rozsahem nabízených služeb, případně se v nabízených možnostech nevyzná vůbec.

Kromě zmatení z nabídky mobilních operátorů se účastníci průzkumu necítí být ani dostatečně informováni o možnostech mobilních plateb. Až 40 % uživatelů by si podle odpovědí rádo vyzkoušelo mobilní platby dříve, pokud by byli obeznámeni o jejich výhodách. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).