Hlavní navigace

Prodejci letenek obcházejí evropské nařízení. Na co si dát pozor?

Sdílet

Gabriela Hájková 27. 7. 2012

Prodej letenek musí být transparentní. Přesto, že je to požadavek evropských předpisů, někteří prodejci letenek na ně hřeší. Jedním ze způsobů je i nenápadné podsouvání pojištění cestovní kanceláří či agenturou.

Minulý týden vydal Evropský soudní dvůr rozsudek, kterým sjednotil výklad nařízení, a prohlásil, že zákazník se musí sám výslovně rozhodnout, zda doplňkovou službu zakoupí. Prodejce tedy nesmí tuto možnost automaticky přidávat, uvedl právní poradce časopisu dTest Miloš Borovička s tím, že na tuzemských webech je přednastavené pojištění jako součást letenky téměř pravidlem. Dalším nešvarem je zahrnutí provize ze zprostředkování prodeje mezi poplatky spojené s letem, což považujeme za zcela nesprávné a netransparentní, dodal Borovička.

Podle sdružení dTest jsou evropská nařízení pro členské státy přímo závazná a vnitrostátní soudy musejí rozhodovat v souladu s rozsudkem. Výklad by tedy měl být stejný v celé Evropské unii.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).