Spotřebitelé mají novou možnost, jak se bránit ve sporech s investičními společnostmi. Neziskové organizace Spotřebitelské fórum a Sdružení českých spotřebitelů zřídili Ambasadora investorů.
Cílem Ambasadora je naslouchat retailovým obchodníkům na kapitálových trzích, kteří mají ke svému brokerovi či obchodní platformě připomínky nebo kteří se cítí být jeho postupem znevýhodněni,
říká Kryštof Kruliš, předseda Spotřebitelského fóra.
Ambasador má pomáhat se stížnostmi, které se investujícím jeví jako jen velmi obtížně řešitelné, a to radou nebo cestou přímé konciliace (pokusem o dohodu) s jejich brokerem. Podmínkou je ochota takového brokera na konciliaci spolupracovat.
Konciliace bude pro drobného investora bezplatná a může se jejím prostřednictvím domoci mnohem rychlejší nápravy, než pokud uplatní svého práva u soudu,
říká Viktor Vodička, ředitel Sdružení českých spotřebitelů.
Na Ambasadora investorů je možné se obracet od počátku října 2018 a to prostřednictvím telefonické linky 261 263 574 či vyplněním formuláře na stránkách www.ambasadorinvestoru.cz.