Za poslední měsíc si z nějakého internetového obchodu nechalo zaslat zásilku 89 % Čechů, kteří běžně využívají e-shopy a doručovací služby. Většina z nich za poslední měsíc obdržela balíček jednou (32 %) nebo dvakrát (31 %). Informace vyplynuly z průzkumu KPMG Česká republika.
Největší část dotázaných si myslí, že pokud v daném internetovém obchodě nakoupí za více než 500 Kč, nemělo by jim být účtováno doručení. Tento názor zastává 38 % respondentů. Dalších 28 % si myslí, že by poštovné a balné neměli platit od 1000 Kč. Právě cena za doručení zásilky je kriterium, podle kterého si doručovací službu vybírá 78 % Čechů.
Doručení až do ruky nějakou přepravní společností preferují 4 z 10 dotázaných. Druhou nejoblíbenější metodou je vyzvednutí zboží v kamenné prodejně. Naopak nejméně preferovaný je samoobslužný výdejní box, ke kterému se 58 % respondentů přiklání spíše jako ke krajní variantě.
V 67 % případů platíme za zboží předem. Nejčastěji je to platební kartou nebo převodem z účtu. A 27 % dotázaných pak volí dobírku nebo platí při osobním převzetí.