Při nákupu na internetu hodnotíme i rychlost doručení. A když se nám nelíbí, nakoupíme příště jinde

Sdílet

Pokladna, cashback, nakupování Autor: COOP

Pokud si Češi objednávají zboží z internetového obchodu, velmi rádi si jej také dojdou osobně vyzvednout. Nemusí tak čekat na dopravce, až jim objednávku doručí, a vyzvednou si ji dle svých potřeb. Vyplynulo to ze studie, kterou zpracovala Asociace pro elektronickou komerci.

Češi pak při samotném doručování hodnotí, jak rychle a jak kvalitně jim byl balíček na výdejní místo doručen k vyzvednutí. A pokud nejsou spokojeni, příště se poohlédnou po jiném e-shopu.

 E-shopy jsou si toho vědomy a počet výdejních  míst proto významně narostl.  Mezi současné trendy patří zájem o osobní odběry balíčků, čemuž odpovídá razantní nárůst počtu výdejních míst, říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Nejčastěji však Češi stále využívají variantu doručení zboží domů. Tu preferuje 66 % dotázaných. Za takové doručení jsou standardně ochotní zaplatit do 100 Kč. Pokud by však objednávali zboží nad 1000 Kč, přáli by si dopravu neplatit vůbec. Při nákupu nad 1 000 Kč již zákazníci předpokládají dopravu zdarma. Respektive v ceně zboží, dodává Jan Vetyška

Trendem nejbližší budoucnost pak bude snaha o stále přesnější dodání zásilky. Čas a přesné informace o doručení jsou pro nakupující stále důležitější.

A právě v tomto směru je podle studie stále výrazný prostor pro využití moderních technologií a zlepšení služeb ze strany dopravců.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).