Pokud si Češi objednávají zboží z internetového obchodu, velmi rádi si jej také dojdou osobně vyzvednout. Nemusí tak čekat na dopravce, až jim objednávku doručí, a vyzvednou si ji dle svých potřeb. Vyplynulo to ze studie, kterou zpracovala Asociace pro elektronickou komerci.
Češi pak při samotném doručování hodnotí, jak rychle a jak kvalitně jim byl balíček na výdejní místo doručen k vyzvednutí. A pokud nejsou spokojeni, příště se poohlédnou po jiném e-shopu.
E-shopy jsou si toho vědomy a počet výdejních míst proto významně narostl. Mezi současné trendy patří zájem o osobní odběry balíčků, čemuž odpovídá razantní nárůst počtu výdejních míst,
říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Nejčastěji však Češi stále využívají variantu doručení zboží domů. Tu preferuje 66 % dotázaných. Za takové doručení jsou standardně ochotní zaplatit do 100 Kč. Pokud by však objednávali zboží nad 1000 Kč, přáli by si dopravu neplatit vůbec. Při nákupu nad 1 000 Kč již zákazníci předpokládají dopravu zdarma. Respektive v ceně zboží,
dodává Jan Vetyška.
Trendem nejbližší budoucnost pak bude snaha o stále přesnější dodání zásilky. Čas a přesné informace o doručení jsou pro nakupující stále důležitější.
A právě v tomto směru je podle studie stále výrazný prostor pro využití moderních technologií a zlepšení služeb ze strany dopravců.