Pořadatelé předváděcích akcí vymýšlejí nové finty, jak nalákat spotřebitele na svou akci co možná nejnenápadněji, aby unikli kontrole České obchodní inspekce. Řetězec Kaufland vydal upozornění, že se podvodníci vydávají za jeho zaměstnance a oslovují zákazníky na parkovištích u prodejen.
Zákazníků se ptají, zda byli spokojeni s nákupem, odkud přijeli nakupovat apod. a následně si na ně berou telefonní čísla s tím, že za účast v průzkumu byli zařazeni do soutěže o ceny.
Po nějaké době se pak ozvou s pozváním k převzetí výhry na určité adrese. Tam se ale nakonec koná – jak jinak – předváděcí akce, kde jsou lidem vnucovány předražené výrobky.
Řetězec upozornil na to, že průzkumy dělá pouze tak, že oslovuje zákazníky jedině na prodejní ploše a nikoli na parkovišti. O průzkumu vždy ví vedení prodejny, tudíž si jeho pravost lze ověřit na oddělení informací. Tazatelé mají identifikační karty s logem Kaufland a nepožadují nikdy žádné kontaktní údaje.
Mimo prodejní plochu probíhají pouze dotazy v místě bydliště prostřednictvím kontrolorů distribuce, který zjišťují kvalitu roznosu zákaznických novin. Opět mají průkazy a jejich dotazy vždy směřují pouze k doručovaným novinám.
Pokud tedy budete osloveni přímo na parkovišti s tím, že později vás někdo telefonicky vyzve k výhře, neztrácejte čas cestou na určenou adresu. Ledaže byste si chtěli na prodejní akci zajít.