Hlavní navigace

Používáte finanční aplikace v mobilu? A děláte to bezpečně?

Sdílet

Veronika Doskočilová

Spravovat finance z telefonu či tabletu může být pohodlnější a pro někoho i rychlejší, než vše složitě zařizovat přes stolní počítač. Je však třeba myslet i na bezpečí, ať už co se týče zabezpečení telefonu, nebo používání aplikací, které ke správě financí používáte.

Bankovní služby, které v telefonu využíváte, by vždy měly mít licenci České národní banky. Pokud využíváte přidružené aplikace, velmi pravděpodobně mít licenci ČNB nebudou, a to kvůli velmi náročnému procesu získání. O tomto jsme podrobně psali ve článku PSD2 mělo pomoci fintech společnostem, 8 měsíců od spuštění ale nemá licenci ani jedna. Existuje ale i druhá cesta, a sice, že se fintech společnost domluví s bankou napřímo, za jakých podmínek bude moci mít přístup k vašim datům. I takové varianty jsou přípustné a bezpečné.

Při platbách kartou se pak doporučuje preferovat služby, kdy informace o kartě zadáváte přes platební bránu, a nikoli přímo obchodníkovi.

U internetového bankovnictví si dávejte pozor, kde se k internetu přihlašujete. Existuje spousta Wifi, které jsou otevřené a bez hesla, takže se do nich může přihlásit každý. Wifi v autobusech, vlacích nebo kavárnách jsou vhodné na čtení zpráv či mailů. K vyřizování finančních záležitostí ale takové přihlášení rozhodne nepoužívejte.

Případnou ztrátu či krádež mobilního telefonu ihned nahlaste. Obezřetní buďte hlavně, když přes telefon posíláte platby či kontrolujete internetové bankovnictví. Při ztrátě či krádeži mobilu postupujte stejně, jako kdyby vám někdo ukradl kartu – nahlaste problém poskytovateli služby, radí František Havlín z českého start-upu Trisbee.

Samozřejmostí je kvalitní heslo, které pravidelně měníte. A stejně tak kvalitní antivirový program.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Žádné názory

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).